Az ellenzék miért állítja, hogy sokat tanulnak a gyerekek?
Tanulni nem lehet eleget.
Éppen, hogy több tananyag kellene, hogy még okosabbak legyenek.
Persze érthető hogy ez az álláspontja olyan embereknek, akik tönkre akarják tenni Magyarországot és buta lakosságot akarnak...
Ki ne találjuk már, hogy az "alapműveltség" ott kezdődik, hogy valaki tud Petőfitől idézni, de arra már képtelen, hogy megmondja ki az a Sergio Leone. Amit a magyar közoktatás jelenleg műveltségként definiál az utoljára 80 éve számított korszerűnek. Az akaratos résszel részben egyetértek, hisz minek akarna bárki is olyan tanulni, amiről tudja, hogy ő azt soha a tetves életben nem fogja semmire se használni? Ha mondjuk valóban hasznosítható tudást adnának tovább, akkor a tanulónak érdeke lenne elsajátítani a tudást, mert a népszerű mantrával ellentétben a gyerekek nem teljesen hülyék és képesek megkülönböztetni azt a fajta tudást, ami hasznukra lesz és azt, ami nem, értelemszerűen az előbbit akarják majd megtanulni, csakhogy jelen formájában a magyar közoktatás ilyet nem tud nyújtani. Minek akarnak jégszobrászokat képezni a Szaharában?
Lehet játszani az értelmiségéit és össze vissza hazudni arról, hogy az emberek a szabadidejükben Arany verseket elemeznek meg trigonometriai feladványokat oldanak meg, ettől függetlenül a valóság nem fog változni, esetünkben pedig ez az ominózus valóság az, hogy az emberek nem olvasnak verseket, nem matekoznak szabadidejükben és nem végeznek földtani elemzéseket és senki ne hivatkozzon arra az egy a millióból emberre, aki ezt csinálja, mert ettől függetlenül a maradék 999999 még nem fog változni, ilyen logika mentén én meg mondhatnám azt is, hogy kezdjenek el gemmológiát oktatni a középiskolákba, mert nekem ez a fajta tudás a fontos, csakhogy veletek és az oktatásügyi vízfejekkel ellentétben és tisztában vagyok vele, hogy az általam hasznosnak ítélt tudás az emberek tetemes részének NEM hasznos. A legtöbb középiskolás nagyon jól tudja, hogy a beléjük pumpált, az "alapműveltség részének" bélyegzett tudás csak egy halom hasznosíthatatlan blabla. Ez meg a másik érdekes kis apróság, hisz ki dönti el, hogy mi az alapműveltség része és mi nem? Tudtommal az alapműveltség azon tudás halmaza, ami az életben leküzdendő akadályok megoldásához szükségeltetnek, illetve minket körülvevő dolgok megértéséhez szükségeltetnek. Oké, ismét lehet hazudni, hogy az algebra mennyi de mennyi embernek segített megérteni a világot, csak ismételni tudom magam.... ettől a valóság még mindig nem változik és az sok entelektüel által alapműveltségnek titulált haszontalan fos ugyanúgy egy nagy rakás haszontalan fos marad.
Miért kell azt hazudni, hogy a gyerek egy mini költő/tudós/nyelvész és úgy tenni, mintha neki az lenne az érdeke, hogy mások által fontosnak nevezett szart töltsünk bele a fejébe, aminek a tetemes részét sose fogja használni, ami meg érdekli azt meg úgyis maga fogja megtanulni, vagy az egyetemen, vagy az internetről, ugyanis hála ennek a gonosz és haszontalan dolognak, amit internetnek nevezünk az autodidakta módon történő tanulás a világtörténelem során soha nem volt még ennyire egyszerű. Hogy az egyetemeken mit oktatnak az az ő dolguk, a közoktatás a középiskola évek végéig tart, a jelen helyzetben pedig ezeken kell változtatni, mert ezek azok, amik megalapozzák egy ember jövőbeli érdeklődési köreit és személyiségét.
'Alsóban én csak a matekot, meg az olvasást nyomatnám, esetleg egy kis nyelvtan. Aztán felsőben matekot nyelvtant idegen nyelvet meg programozást. A többi tölteléktárgyat meg elfelejteném.'
Na és mik számodra a tölteléktárgyak?
"Lehet játszani az értelmiségéit és össze vissza hazudni arról, hogy az emberek a szabadidejükben Arany verseket elemeznek meg trigonometriai feladványokat oldanak meg, ettől függetlenül a valóság nem fog változni, esetünkben pedig ez az ominózus valóság az, hogy az emberek nem olvasnak verseket, nem matekoznak szabadidejükben és nem végeznek földtani elemzéseket és senki ne hivatkozzon arra az egy a millióból emberre, aki ezt csinálja, mert ettől függetlenül a maradék 999999 még nem fog változni"
Semmi baj. Te nem vagy értelmiségi. Mástól azért még ne vedd el a lehetőséget.
Egyáltalán nem mennek elborzasztó mélységekbe a közoktatásban, és egy az adott tárgyból érettségizni nem szándékozó ember szerintem egy percet nem hajlandó a szabadidejéből áldozni rendszeresen belőle. Az meg, hogy ott kell ülni földrajzon és végig kell hallgatni had ne legyen már akkora fáradság heti egyszer 45 perc.
Tanulás nélkül abszolút hozható volt egy 3mas 4-es, csupán az alap intelligenciára hagyatkozva.
Nekünk volt az egyetemen kémia jog meg vállgazdtan meg közgáz ami egy mérnöknek "nem kell". Dehogy nem kell... Maximum nem akarod használni ezeket az ismereteket, de ha előre akarsz lépni egyszer majd ott leszel, hogyha még sosem hallottál a témáról azt sem tudod hol kell kezdeni, és senki nem fogja majd a kezed.
Látom nagyon filmművészet párti vagy. Nem tudom tudod-e de a filmeket formatókönyvek írásával kezdik, ahol ugyan azokat az eszközöket használják, mint az irodalomban.
'ének, rajz, technika, irodalom, történelem, hittan, erkölcstan, fogalmazás stb stb'
A történelmet miért is mellőznéd? A múlt ismerete nélkül nem tudjuk megérteni, a világ miért és hogyan jutott el jelenlegi állapotába.
Irodalom: érzelmi intelligencia fejlesztése.
Fogalmazás: szókincs dettó
A diákok mindig lusták voltak, ez nem érv.
A diákok túlterheltek, rengeteg felesleges szart oktatnak nekik.
"És mégis mit kellene oktatni? Ezt valahogy mindig kifelejtetitek"
Inkább mit nem, pl nyelvtan órának semmi értelme, helyesírás talán 1 félévig volt nekünk, a többi csak hülyeség volt amit a kutya nem fog használni. De az irodalom oktatást is meg kéne csinálni normálisra, olyan anyagokat oktatni ami érdekli a diákokat. A magyar részt még én is meghagynám, de a külföldi nagyrészét kukáznám és aktuális könyveket tennék be helyette, ráadásul egyéni szinten változót. Ha valaki scifi-t akar olvasni akkor azt olvas, ha valaki romantikát akkor azt, ha crimi-t akkor azt stb.
Rengeteg dolgot lehetne kukázni más tárgyakból is
"Nekünk volt az egyetemen...."
Ennyire nem megy a szövegértés? Vagy csak a fogalomkörökkel nem vagy tisztában?
A közoktatás, mint az írtam 12-13 év végével letelik, ami azon túl van az nem téma, nem véletlenül van az, hogy most is többnyire közép- és általános iskolai tanárok tüntetnek. A főiskola miatt én is panaszkodhatnék, mert nekem is rengeteg olyat kellett tanulnom, aminek semmi nem volt a szakomhoz, de távolról se volt akkora a "hasznos/nem hasznos" tudás aránya, mint középiskolában, fősülin csak minden 4. vagy 5. órám volt felesleges, a maradékon tanított tudásra szükségem volt, középiskolában minden 2. órámon olyasvalamit tanítottak, ami nemcsak hogy nem érdekelt, de nem is használtam, max. a Legyen Ön is milliomost nézve néha meg tudtam válaszolni egy-egy kérdést, aztán ennyiben ki is merült annak az "alapműveltségnek" nevezett dolognak a használhatósága. Minden egyetem maga dönti el, hogy mit oktat és ezt figyelembe véve mennek oda az emberek tanulni, a középiskola esetében nem így van. Ott van egy alaptanterv, aminek meg kell felelni és ha egy tanár vagy iskola ettől eltér, annak reszeltek. Engem is irritált, hogy olyanokat tanultam, amiket nem akartam a főiskolán, pl. engem aztán rohadtul nem izgatott a nemzetközi cégek részvényei értékének a változása az ex-szovjet tagállamok piacainak a megnyitását követően, de ezek bemagolásáért cserébe kaptam háromszor annyi olyan tudást, ami valóban érdekelt engem és képes vagyok hasznosítani.
Jelenleg a közoktatásról van szó és arról, hogy az ott továbbadott vagy legalábbis tovább adandó tudás mennyire hasznosítható a való életben, az országot figyelembe véve pedig olybá tűnik nem igazán. Aki ezt nem képes felfogni, azzal nem tudok mit csinálni, mert ennél egyszerűbben már nem tudok fogalmazni. Lassan eljutunk oda, hogy ki és be lépkedhetünk olyan virtuális terekből, ahol álomszerűen mozoghatunk, de ennek ellenére még mindig azokon van a hangsúly, akik évszázadokkal ezelőtt alkottak olyasvalamit, ami a mai emberek 99 százalékának az ízlésével egyszerűen nem kompatibilis, természetesen ilyenkor mindig arra az egy százalékra hivatkoznak és igyekeznek úgy beállítani, mintha ők reprezentálnának mindenkit. Talán ebből az óvodás példából képesek vagytok felfogni a jelen helyzet: Van egy ketrec, amiben mindig 100 nyúl van, nem több, nem kevesebb. 100 éve a 100 nyúlból 80 szerette az almát, ezért mindenki almát kapott. Manapság 100 nyúlból csak 10 szereti az almát, ennek ellenére még mindig mindegyik almát kap. Vajon helyes-e hogy a 100 évvel ezelőtti preferenciák szerint történik az etetés még akkor is, amikor tökéletesen látható, hogy már rég megváltozott a nyulak ízlése?
Ennél egyszerűbben nem tudok fogalmazni, aki ebből se érti az valószínűleg semmiből se fogja....
'Lassan eljutunk oda, hogy ki és be lépkedhetünk olyan virtuális terekből, ahol álomszerűen mozoghatunk, de ennek ellenére még mindig azokon van a hangsúly, akik évszázadokkal ezelőtt alkottak olyasvalamit, ami a mai emberek 99 százalékának az ízlésével egyszerűen nem kompatibilis'
Azért, mert magyarban jobban bíznak abban, amit évtizedek alatt megszoktak. Valamilyen szinten ez egy megkövesedett felfogás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!