A bicikre miért nem vetnek ki adót, illetve miért nem szigorítanak velük kapcsolatban?
az autósok, motorosok fizetik a cechet, ezernyi különadó formájában. A szájtépő bringások mikor jutnak el odáig, hogy az egyre több, és több követelés mellett, felajánlják hogy beszállnak a költségekbe?
Ideje lenne, megadóztatni őket.
A sok bicikliút nem ingyen van ám.
Felőlem, lehetnek bringásvárosok Magyarországon.No, de akkor irány a műszaki vizsgabázis, kétévente, de inkább évente, huszonnégyezer. Rendszám, matricák, kötelező biztosítás, tizenöt. Bringaadó, évi tíz. Fizetős parkolás, útdíj, esetleg dugódíj. Soroljam? Na ugye.
Távolsági és városi közlekedésnél is kibírhatatlanok.
Vaksötétben, a főúton, ahol minimum 90 km/val mennek az autók, kamionok, ott tekernek egy pislákoló mütyürrel.
A múltkor még kacsázott is, ha idősebb vagyok , rossz a lélekjelentétem, akkor elütöm.
És engem húzkodnának meg miatta, pedig főúton tilos biciklizni.Ez az ember már hónapok óta a főúton teker és rendőr még nem fogta meg.
Pedig, azért járnak erre zsaruk.
Ha rajtam múlna, semmilyen úton nem közlekedhetnének lakott területen kívül.
Városban sem tudnak rendesen közlekedni, átmennek a zebrán, amikor az autóknak zöld, a gyalogosnak/nekik piros.
Most úgy beszélsz a biciklisekről, mintha mindegyik ilyen lenne, pedig nem ugyanúgy vannak hülye biciklisek, mint hülye autósok. Mi az, hogy a járda másabb? Ennyi legyen egy hosszú út és akkor azon közlekedjenek a gyalogosok, kerekesszékesek, babakocsisok, rolleresek, kerékpárosok, autósok. Ezen kívül, tényleges bicikliút kevés van Magyarországon legtöbb helyes a járdára vagy útra felhúznak egy csíkot és ennyi. Én a Kreszt oktatnám már általános iskolásban, mert saját tapasztalatból mondom, hogy teljesen másképp közlekedtem kerékpárral is kresz tanulás előtt és után.
Rajtam múlna, akkor meg dán mintát követve úgy ösztönözném a kerékpár használatot, hogy rengeteg városba az utak lámpáit a kerékpárokhoz igazítanám és úgy lenne zöld hullám.
"irány a műszaki vizsgabázis, kétévente, de inkább évente, huszonnégyezer", a legtöbb kerékpáros évente egyszer elszokta vinni átnézetni, viszont annyi a különbség, hogy a kerékpárodon legtöbb dolgot otthon is kitudod cserélni, egy mai autónál, hogy tudod ezt megcsinálni?
Szerintem nagyon sok tévképzeted van a kerékpárosokkal szembe, de egyszer ülj fel biciklire és közlekedj szabályosan aztán nézd meg, hogy sok autós, hogyan reagál majd, ha járdán kerékpározol akkor a gyalogosokról már nem is beszélve.
Egy 70 ezer forintos bringa árából 19 ezer forint adó, aztán még fel kell szerelni a kötelezően előírt és javasolt cuccokkal, lámpák, prizmák, csengő, stb. Legyen jóindulattal 20 ezer forint (több lesz annál). Bringánként. Abból kerékpársávot felfesteni, kerékpárutat építeni.
Ezek után a bringa nem fogyaszt benzint, nem szennyezi a levegőt, nem okoz dugót, nem kell neki annyi parkolóhely. EGY autó méretű parkolóhelyen lazán elfér 8-10 bringa.
Kérdező, én szívesen befizetem a kerékpárom után mind a súlyadót, mind a teljesítmény utáni regisztrációs adót. Súlya az lehet olyan 10-12 kiló, mennyi lesz 5 forint? Teljesítménye meg pontosan 0. Az olajszármazékok illetékeit én is ugyanúgy fizetem, arról nem tehetek, hogy nem fogyaszt üzemanyagot a gépem..
A műszaki vizsga ötletén kénytelen voltam hangosan felröhögni..
A kresz kérdésében úgy-ahogy igaza van a kérdezőnek, de ez nem kerékpáros probléma, hanem az egész lakosságra jellemző, még a jogosítvánnyal rendelkezőkre is (kérdező jól be is bizonyította). És nem mindegy, hogy egy olyan gépet üzemeltetek úgy, hogy nem ismerem a szabályokat, ami 10 kiló és reálisan maximum 40-50 km/h sebességre képes, vagy egy olyat ami 1200 kiló és 150-el is tud menni. A rendkívül sikeres és jól átgondolt oktatási reform keretében lehet inkább a kresz oktatást kellett volna bevezetni a hittan meg az extra tesi helyett, mint ahogy normális országokban csinálják.
17:21...Na ez az :D
Súlyadót nekem azt írta ki hogy nincs, teljesítmény adó van helyette. Még egy elektromos bicikli is úgy 1,5kW, azaz kellene durván 250 forintot fizetni évente.
"műszaki vizsgabázis, kétévente, de inkább évente, huszonnégyezer"
Műszaki vizsga...Mennyi is az autósoknak? 16-20 ezer 2 évente. Nem azért mondom, de egy bicikli kis generálért is elkérnek 3-5 ezret, nagy generál meg 6-12 helytől függően, akkor miről beszélünk?
"Rendszám, matricák"
Rendszámnak semmi értelme egy biciklinél. Matricák meg mire? Majd ha lesz Záhony-Sopron gyorsforgalmi bicikliút ahol 80-al lehet tekerni, semmitől nem zavartatva, akkor esetleg lesz is értelme.
"kötelező biztosítás"
Ahogy fentebb írtam, mekkora kár keletkezik egy bicikliben és mekkora egy autóban adott esetben? Arról nem is szólva, hogy biciklivel beszarnának a papírmunkától ha mindenki nekiállna kárigényt bejelenteni.
"Fizetős parkolás"
Ép eszű ember most sem hagyja az utcán a biciklit, innentől mit fizessen? :D
"útdíj"
Majd visszatérünk rá ha lesznek biciklis gyorsforgalmi pályák.
"esetleg dugódíj"
Mert akkora dugók vannak a biciklisek miatt hogy mozdulni sem lehet. :D
"Bringaadó"
Akkor már legyen levegővételi adó is.
Ha a hülyeséget adóztatnák az lenne a legjövedelmezőbb! :D
Még ha sok suttyó is van a biciklisek közt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!