Milyen üzletpolitika az, hogy legálisan átverik az embereket?
Gondolok itt arra, hogy az olaj 9deci, a liszt 90dkg, a cola 1,75l a papírzsepi 9db stb.
Ezt az emberek jó része nem veszi észre így át vannak verve. Hiába van feltűntetve átverik az embereket. Ill ez jó áremelésnek is.
Miért nem kötelezik a gyártót arra, hogy márpedig 1liter legyen az olaj, a liszt csak 1kg lehet ahogyan az is elfogadhatatlan kell legyen h a zsepi 9db.
'Miért nem kötelezik a gyártót arra, hogy márpedig 1liter legyen az olaj, a liszt csak 1kg lehet ahogyan az is elfogadhatatlan kell legyen h a zsepi 9db.'
Talan azert, mert ez maximum a kommunizmusban volt szokas, mint ahogy a szabott arak meg a tervgazdalkodas. Oda kell figyelni, ha hulye vagy, nem tudsz irni-olvasni-szamolni, magadra vess. Nem mellesleg ha az allam nem akarna minden, kicsit is jobban meno agazatra kulonadokat kivetni 'mert csak' alapon, talan kevesebb lenne az ilyen trukkozes.
Gusztustalan, mert éppen az emberek figyelmetlenségére számítanak - okkal és joggal.
Az más dolog, hogy ki miért nem veszi észre, de maga ez a szándék elég aljas.
Mondom ezt kereskedőként.
Átverni csak azt lehet, aki hagyja magát. De aki hagyja magát, az meg is érdemli. Ne biorobotként közlekedj a boltban és csak pakold a polcról a nagy jólétben a kosarat, hanem nézd is meg, hogy mit veszel.
Sokkal fontosabb lenne amúgy, hogy mi van benne, mint hogy mennyi.
Nincs ebben semmi átverés. Bevételeidet kétféle módon növelheted. Vagy drágábban adod a termékedet, vagy ugyanazért a pénzért kevesebbet adsz. Ezzel nem követsz el átverést, mert köteles vagy kiírni a mennyiséget, az értékesítő meg köteles kiírni az egységárat. A tudatos vásárló pedig nem az árcédulát nézi, hanem az egységárat (Béla okos, légy te is tudatos vásárló..). Vehetsz te kólát 2 litereset is. Bojkottáld az 1,75-ös kiszerelést. Ne vásárolj attól a gyártótól. Vásárló tömeg tehet ellene. Ha mindenki Trombi Dumbi kólát vesz mert az két literes akkor a Coca-Cola nyakán marad az összes 1,75-ös kiszerelés. Azonban kétlem hogy mindenki 2 literes kólát akar venni. A piac már rég kitalálta, hogy ha nem vesznek valamit, akkor a termék nem lesz sikeres. Nyilván a Coca-Cola attól még sikeres marad, hogy 1,75-re csökkentette a kiszerelés méretét.
Lisztnél más a helyzet, ha a szakácskönyv azt írja, hogy végy 1kg lisztet, akkor egy kiló kell. Nem 90 deka. A Tudatos vásárló körülnéz a polcon és leemeli az 1 kiló lisztet mert mert tudja mi kell neki.
Egyébként a piac folyamatosan változik. Most a cégek rájöttek, hogy az jó nekik, ha csökkentik a kiszerelést. majd jönnek új cégek, akik növelik a kiszerelést, ekkor átrendeződik a piac és újra nőni fog a kiszerelés. Aztán megint rájönnek...
Nálam az üzleti csalás ott kezdődik, mikor szándékosan nem tájékoztatják a vásárlót, illetve ha azt csak részlegesen/sunyin csinálják.
A példát ebbe még nem tartozik bele.
Bocsánat, javítanék egy kicsit, mert kihangsúlyoztad, hogy "legális" esetben.
Szóval a fogalom magyarázat hiányát is egyfajta sumákolásnak vélem, mert pl. a változtatható kamat, vagy kamatos kamat ördögi találmányok, ha az ember nem ismeri a jelentésüket. De ez csak egy példa a sok közül, hiszem hogy a gyógyszeriparban is sántít valami globális szinten.
Ujabban am van olyan is h a mososzer 4,668liter.
Amugy en tudatosan mindig megnezem a kiszerelest de akkor is felhaborito. Illetve sok ember hol nezi meg? Megnezi az arat azt kesz.
Igen amugy a soproni sor is mar csak 4dl.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!