Nincs itt két különböző dolog összekeverve? A pedagógus elégedetlenséggel kapcsolatban.
Egyrészt van a pedagógusok érdekvédelme -munkafeltételek, fizetés, stb- ,másrészt meg a működési háttér kérdése, ami már nem tartozhat az érdekvédelemhez.
Mert az talán már nem tartozik a szakszervezetre, hogy hogyan oldják meg, hogy meglegyen, amit kérnek vagy akár követelnek.
Pl. hogy nem innen, hanem onnan kapják a dolgaikat. Hiszen az érdekvédelemnek csak annyi kellene, hogy fontos legyen -arra kapják a tagdíjat, a főnökök meg a fizetést-, hogy megszerezzák a tagoknak, amit akarnak, a honnan már más szférába tartozik.
Ha a tanárnak lenne tekintélye, akkor nem lenne ennyi ostoba kölyök.
Ha a diák nem tanul, akkor az nem a tanár hibája.
ichsprachenochnicht ,
Csakhogy a te példád nem az, hogy az orvos elrontja. Akkor állna meg, ha az orvos elrontja, meghal a beteg, és azért a kórház igazgatót hibáztatod, nem az orvost...
Legalább a saját példádat jól hozd, az iskolában a tanár a hibás, az orvos esetében meg az orvos?
De talán a pszichológushoz juttatás a tanár feladata lenne. Persze, lépésenként, de egy tanév biztos elég hozzá.
Nem is erre gondoltam a kérdéssel, hanem hogy pl. az iskolakötelezettség kora, vagy a tananyag csökkentése nem a szakszervezet feladata.
Ha túl sok a tanítandó, akkor több tanár felvétele lenne a szakszervezet feladata, mint érdekvédelem.
A tananyag csökkentése a tanulók vagy a szülők érdekvédelmi feladata lenne.
Amit talán okosabb lenne különválasztani.
A kérdésre: most az baj, hogy a tanár nem csak az óraszámával törődik, meg a fizezésével, hanem azzal is,hogy mit és hogyan tanítanak a gyereknek? Elvileg azért tanár, mert ő ért hozzá. A feszültségek oka a pedagógusok túlterheltségén kívül az, hogy a kormány átgondolatlan reformokat léptet élletbe, és nem kommunikál elég független szakértővel, azaz tanárok képviselőivel.
Lehet itt jönni a versenyszférával,hogy ott is hűde mennyit kell dolgozni, de valljuk be, a mai tanárgárda emberi állománya kontraszelektált. A kevés fizetés, és nulla megbecsülés miatt nem az okos emberek mentek tanárnak. Most nem lehet tőlük hirtelen elvárni, hogy pl. 20-30%-al több bérért, dolgozzanak dupla annyit, miközbe havonta változó iránymutatások alapján váltsák meg az oktatást. Természetes, hogy így megdöglik a rendszer.
A veresenyszférában igaz, hogy szintén sok a meló, de egy multinál megvannak a jóldefiniált munkakörök. Egy tanár nem csak tanít, hanem rendezvényt szervez, pályázatot ír az iskola nevében, portfóliót ír mert minősítik, helyi tantevet ír, beszámolót ír, versenyre készít, szülővel kommunikál, gyereknek nyújt lelki segélyt, stb.
Ezt úgy, hogy a legtöbb iskolában a nyomtató csak néha megy. Egy iskolában is megfelő körülmények kellenek a munkához. Külön feladatkörökre külön embert kell felvenni. Nagyobb intézményeket éri meg csak működtetni, ahol az adminisztrációs teher megoszlik, valamint központi online tudásbázis, ahonnan a tanárok anyagokhoz férhetnek hozzá és megoszthatják a dogaikat. Ez magától nem megy, pedig rengeteg időt, energiát spórolna.
Nem , nem az a baj.
A baj az, hogy a szakmai kérdésekkel máshol kell törődni, nem a szakszervezet feladata.
És még az a baj, hogy a kettőt most nem választották szét. Vagy, inkább, hogy összevonták.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!