Miért szidják az oroszokat meg a kommunizmust a hitel miatt mikor most is fullon vagyunk hitellel csak épp nincs látatja?
Régen gyárak, lakótelepek, vasútvonalak, utak épültek, most meg van egy szaros játszótér, aztán két évig arra veri magát az EU, hogy most aztán húú de jó nekünk...
Eü, utak, vasút állapota a béka segge alatt van.
"Mért hazudol?"
Miért is szűnt meg az a világ? Magától összeroskadt. Silány volt minden, egy rendes autót nem tudott gyártani a szocialista ipar. Magyarország még csak - csak megvolt, de a baráti coclista országokban sok helyütt jegyrendszer is volt.
A silányság szinonimája volt a szocialista termék, az pedig, hogy hiteleket vettünk fel, nem én találtam ki, hanem tény.
"Miért is szűnt meg az a világ? "
Mert a kapitalisták nem nézték jó szemmel, hogy strapabírós masszív és tartós termékeket gyártunk, melyek még ötven év elteltével is működőképesek és a hulladékjaikat melyek egy két év elteltével tönkremennek nem tudták nekünk eladni.
Az hogy valami megszűnik, nem azt jelenti, hogy nem jó.
Sok más is megszűnt, pedig jó volt.
"strapabírós masszív és tartós termékeket gyártunk, melyek még ötven év elteltével is működőképesek"
Csak az autókra tudok hivatkozni megint. Mondj már akár egyetlen szocialista autót amely bármilyen téren megállta volna a helyét a korabeli nyugati típusokkal szemben! Főleg, hogy eme modellek többsége amúgy korábbi levetett nyugati típus volt.
"most is fullon vagyunk hitellel csak épp nincs látatja?"
Ööö, miért is nincs?
Szerintem az elején néhány dolgot tisztázni kellene.
Az egyik, hogy a hitel és hitel között is van különbség. Azt már leírták, hogy a régi rendszerben a gazdaság struktúrája nem volt jó, legalábbis ha országosan nézzük. Az hogy Józsi bácsi úgy érezte, hogy jó volt, attól még nem volt jó. Ennek az lett az eredménye, hogy ha nem vesszük fel az első "nyugati" hitelt, akkor kb. államcsőd lett volna már a '70-es években. Mindenki állami foglalkoztatásban állt, a termelékenység alacsony volt és a gazdaság nem tudta kitermelni a béreket és a hitelek törlesztőjét ezért újabb és újabb hitelre volt szükség. Azt meg egy gimnazista is ki tudja számolni, hogy hitelből hitelt törleszteni és élni is nem lehet.
A mostani helyzet annyiban más, hogy a gazdaság struktúrája teljesen más, mint a rendszerváltás előtt(1989 óra 33%-kal nőtt a GDP, tavaly pl duplája volt az 1973-asnak, pedig akkor dübörgött a gazdaság..). Nem kevés hitelt örököltünk a régi rendszerből és a gyenge gazdaság sem sokat segít, várható volt, hogy így el fog szállni ez az egész.
Ha veszel egy családot ami el van adósodva hitelekkel, és nem nő a kereset,akkor az életben nem fogják visszafizetni. Ha kicsit nő a kereset, akkor van esély hogy stagnáljon, vagy fogyni kezdjen. Ha nagyon megugrik a bevétel, akkor meg lehet örülni..
Az a baj, hogy nálunk a rendszerváltás óta állami szinten megy a lopás, így nem kell csodálkozni, hogy sehol nem tartunk.
"Régen gyárak, lakótelepek, vasútvonalak, utak épültek"
Ez szép és jó. Hol vannak azok a gyárak? Mert ha te fogod a kis megtakarított pénzed, felveszel mellé hitelt és alapítasz egy vállalkozást, ami egyszerűen nem működik, akkor elbukod mindened. Ha ezt állami szinten csinálod, akkor majd közvetett módon a nép "kifizeti".. :D
Épült egy csomó gyár, amik nem voltak korszerűek, vagy nem fejlesztették őket, vagy egyszerűen csak hulladékot gyártottak vagy ha lettek volna jó elképzelések és valami innováció akkor a dilettáns pártkáder vezeték leépítették az egészet.. Ez lett például a Ganz és az Ikarus végzete is. Innovációra nem költöttek aztán csodálkoztak hogy kiszorultak a piacról...
Vasútvonalak épültek, azok épülnek most is.
Utak épültek,de! Sajnos régen - sőt sok esetben ma is - még mindig idióták irányítanak és nem ritkán hülyeséget terveztetnek, építenek és kicsit sem előrelátóak. Már gyártottunk és közlekedtek a '70-es években is 11 tonna tengelyterhelésű tehergépárművek és autóbuszok, de az utak 7-8-9 tonna tengelyterhelésre épültek! Mert ugye ha dübörög a gazdaság, akkor nő a szállítási igény, több teherautó jár.. amik szétbarmolják az utat. De építhették volna már akkor is úgy a főutakat, hogy a lakott településeket elkerüljék, ááhhh minek. Most meg lehet minden országútra minden faluhoz elkerülőt építeni..
Építhettek volna modernebb szemléletben és jobb minőségben középületeket, kórházakat, iskolákat törekedve az energiahatékonyságra és a fenntarthatóságra... ááhh ócsó az olaj meg a szén, meg amúgy is az állam fizeti.
Idővel ezek a dolgok visszaütöttek és baromi nagy öngól lett belőlük, csak sokan ezt nem akarják belátni.
"Eü, utak, vasút állapota a béka segge alatt van."
Az Eü az elég átfogó dolog, arról már több kérdésben volt szó.
A vasút az szép ás jó, de hasonlóan ahogy a közúthálózat, ez is igényli a karbantartást. Az nem úgy működik, hogy megépítek egy vonalat és 500-évig nem kell hozzányúlni! A vasutak amúgy nem a "kommunizmusban" épültek , hanem már előtte, akkoriban javarészt csak átépítések, felújítások és villamosítás volt. De a vasúti pályát X évente fel kell szedni, ágyazatcsere stb.. ezek a szocializmus végére mind mind elmaradtak, mert ugye pénz.. A nagyon hideg és nagyon meleg időszakban rendszeresek a felső vezeték problémák, szakadások, csak azt nem írják le a hírekben, hogy sok esetben a 35-40-45 éves porcelán tartók törnek el, mert már a tervezett élettartamukon túl vannak.
A közútnál ugyanez a helyzet. Azért hulladék az összes út, mert nem arra a tengelyterhelésre voltak tervezve és építve ami rászabadult a 80-as évek végén. Még ma is vannak olyan egy és két számjegyű országutak,ahol a forgalmi sávok szélessége még mindig csak 2,75-2,8m, pedig a mai járművek megengedett szélessége 2,5m + tükör, padka már nincs és az út minősége vetekszik a szántással. De ha csak az autópályákat nézzük, 1989-ben 346km autópályánk volt, 2003-ban 659km ésss 2015-ben már 1477km-nél járunk. Akárhogy is számolom az utóbbi 12 év alatt másfélszer annyi gyorsforgalmi út épült, mint előtte 39-év alatt. :D
A közlekedési infrastruktúra azért szÄr, mert nem előrelátással tervezték és építették gondolva a nagyobb terhelésre és forgalomra és nem volt/nincs pénz a felújításra, átépítésre és nyomvonal korrekcióra.
"aztán két évig arra veri magát az EU, hogy most aztán húú de jó nekünk."
Adódott egy lehetőség, hogy belépjünk egy közösségbe, ahol vannak kötelességek és vannak lehetőségek. Mi tavaly minden befizetett 1 forint után 5 forintot kaptunk vissza az EU-tól, tehát nettó 4 forint pluszban foltunk forintonként.
Szomorú, hogy ilyet olvasunk " az EU arra veri magát". És az is szomorú, hogy az EU adta pénzforrásokat és lehetőségeket arra használjuk a csatlakozás óta, hogy a kormányközeli haverok vagyona gyarapodjon és nem arra, hogy ténylegesen a versenyképességünket vagy az energia hatékonyságunkat javítanánk.
Mert azért legyünk őszinték, van egy közösség ami gyakorlatilag vissza nem térítendő forrást biztosít nekünk de azért az ő qrva anyjukat. Értem én :D
De hagy tegyek fel én is egy kérdést:
Miért nem kérded meg az elmúlt 25 év kormányfőit ( már aki még él persze ) hogy miért nem a fejlődés irányába haladt az ország, miért lettünk mutyinagyhatalom? Mert ha nem csak egy helyben toporognánk 25 éve, akkor sokkal sokkal több változás lehetne, ami után ez a kérdés fel sem merült volna benned.
Tehát szerintetek oroszok=kommunisták!
Gratulálok!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!