Felcsúton épül a kisvasút, de a "nagyvasút" (MÁV) meg járatokat ritkít. Tényleg Felcsút ennyire "sínen" van?
Példának hozom a "járatritkítás" következtében az utolsó vonat Budapestről-Szegedre 19:53-kor indul ami 22:15-re ér oda. Nincs későbbi vonat.
(Szegedről-Budapestre meg 19:45-kor indul és 22:07-kor van Budapesten az utolsó vonat.)
Ezektől a járatritkításoktól a MÁV 1-1,5 milliárd forintot akar spórolni.
Még, Felcsúton több mint 600 millióból épült kisvasút állami támogatással, és úgy-néz ki állami fenntartású lesz részben mert a jegyeladások nem fogják fedezni a költségeket.
#10
Simán akarhat olyan szegedre menni 7 után, aki addig túlórázott, vagy nem 8-16/17 óráig van, hanem más munkarendben.
#11
Lajosmizséig, Szolnokig, Debrecenig, Kecskemétig 23 óra után is van vonat Bp-ről
Ott gondolom később fekszenek le, mint Szegeden, és több száz utas van.
Egyébként, ha a volán indít járatot Szegedig, akkor utas is van.
#13
Ennél nagyobb hülyeséget még nem hallottam.: "Nem akarnak korábban elmenni"
Egyébiránt:
Ha már ennyire "vízfejű" az ország, akkor legalább a tömegközlekedést megoldhatná a MÁV, mivel így Pest fejlődését korlátozza a túl keresletes túlárazott ingatlanpiaca, és a megnövekvő autóforgalma.
#15
Bp-Lajosmizse 2 óra Bp- Szeged 2:22 időben Bp-Kecskemét, amit szintúgy érint a szegedi IC kihúzás 1:17
Ha Bp-Szolnok indokolt, akkor Bp-Kecskemét is
Eddig az agglo távolabb volt időben, mint a közeli város, de most a közeli városi lakos ellehetetlenül bejárás szempontjából.
Pontosan 16-os! Épp ezért indul egy új éjszakai vonat csak Kecskemétig, amire Cegléden lehet átszállni, hogy a Pesten dolgozó Nagykörösiek, Kecskemétiek számára biztosított legyen későn is a hazautazás. Tehát valószínű van igény arra, hogy este tíz után is legyen vonat Kecskemétig miközben nincs igény arra, hogy legyen vonat szegedig, tegyük hozzá, hogy minden nap, mert az ominózus "megszűnő" vonatpár péntek és vasárnap esténként továbbra is közlekedik pont az egyetemisták kedvéért. Miközben ezt a választ írom a vasárnap esti "megszűnt vonatpár épp kitartóan halad Szeged illetve az ellenkező irányú vonat Pest felé.
A lajosmizsei vonal pedig nem Lajosmizséről szól, az csak a végállomás, közben rengeteg más település is van mint Ócsa vagy Dabas, ahonnan szintén van utas.
Nézd kérdező igazából bőven elég lenne, ha péntek és vasárnap kivételével (tanév tartalma alatt) este hat körül elmenne az utolsó vonat a vidéki nagyvárosokba Pestről, az utána következő vonatokon általában ugyanis csak lézengeni szokot néhány utas. Néhány éve pont az egyik Budapest-Szeged vonaton tapasztaltam meg milyen tök egyedül lenni egy másodosztályú gyorsvonati kocsin, mert Kecskemét után senki nem maradt rajta! úgyhogy hagyd a rizsát arról, hogy szükség lenne rá, ha már a nyolc előtt indulón is ilyen kevesen voltunk, mennyien lehettek az utána következőn?
Itt szimplán annyiról van szó, hogy a szegedi balos városvezetés megpróbál tőkét kovácsolni egy racionális döntésből és eladni, hogy "ellehetlenítik Szegedet", érdekes arról már egy kicsivel kevesebb a rizsa, hogy Szegeden átadtak egy 265 ágyas klinikai szárnyat vagy jövőre elkészül az ELI vagy épp stadiont is kap a város, a parkolási botrányról is bezzeg hallgatnak, de az, hogy egy felesleges vonatpár nem megy Szegedre minden nap, hát az már skandallum!
#17
4 perces átszállással, és az IC-s ütem "átugrásával"
Ha ennyire ki akarnak hagyni egy vonatot felbonthatták volna az ütemet, és "elnyújthattak" volna kettőt.
De ennél sokkal hülyébb helyeken vannak vonatok a menetrendben, és az utolsó, vagy első vonatok kiszedése a "legfájdalmasabb", mivel nem kényelmetlenség, hanem ellehetetlenítő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!