Felcsúton épül a kisvasút, de a "nagyvasút" (MÁV) meg járatokat ritkít. Tényleg Felcsút ennyire "sínen" van?
Példának hozom a "járatritkítás" következtében az utolsó vonat Budapestről-Szegedre 19:53-kor indul ami 22:15-re ér oda. Nincs későbbi vonat.
(Szegedről-Budapestre meg 19:45-kor indul és 22:07-kor van Budapesten az utolsó vonat.)
Ezektől a járatritkításoktól a MÁV 1-1,5 milliárd forintot akar spórolni.
Még, Felcsúton több mint 600 millióból épült kisvasút állami támogatással, és úgy-néz ki állami fenntartású lesz részben mert a jegyeladások nem fogják fedezni a költségeket.
Mert az Orbán -gyerek- szereti a focit, meg a kisvasutat, hát persze hogy kell Felcsútra, hiszen még ki is fejtette, hogy azért kell Felcsútot fejleszteni, mert az ad miniszterelnököt az országnak (bár ne adna!!).
Remélem,3 éves korában nem akart űrhajós lenni, mert akkor félhetünk, hogy az ország utolsó lyukas garasait, amit még hagynak az oligarchák, Felcsúti űrállomásokra fogják majd fordítani.
Nem tudom ennek mi értelme van.
Utolsó járat megszüntetése általában biztos bukás, ráadásul este nem nagyon lehet a "kevés kocsi" kategóriát emlegetni, és szinte biztos, hogy egy szerelvénymenet lemegy, ami a költségeket tartalmazza, bevétel nélkül.
Voltak értelmes ritkítások, de ez nem az.
Kóka János kezdte el a vasútvonalak bezárását, annak ellenére hogy Gyurcsány azzal kampáyzol hogy 1000milliárd forintot fordít majd vasútépítésre. Ugyanis voltak olyan vonalak, ahol a régi BzMot olyan gyorsan haladt hogy gyalog meg lehetett előzni, minden bokorban megállt, és naponta 2x közlekedett (az is a nap közepén), ráadásul kis települések között. Így tehát alig utazott rajta valaki. Nem mutogatni akarok, de feltételezem hogy hasonló megfontolásból (nem éri meg fenntartani) szüntetnek be ismét járatokat.
Nyílvánvalóan semmi szükség a fecsúti vasútra, de nem összehasonlítható a kettő. 1-1,5 milliárd forint amit megspórolnak az évente / havonta / hetente, vagy mire vonatkozik? A 600millió forintot pedig "csak" egyszer kell kifizetni, amikor megépül.
#5
Komárom-Szfehérvár vonal 60, de inkább 80km/órával járható és a bezárt vonalak között volt. Jó pár ilyen melléfogás volt anno.
#5: Máig vannak olyan vonalak ahol napi 1-3 vonat megy!!!
Egerből - Szilvásváradra ma (hétvégén) 1 db vonat megy!
De hétköznap meg 3 és ennyi.
A "spórolás" meg éves lenne. De ahogy mint eddig ment most ugyan úgy veszteséges lesz a MÁV csak a vidéket szakítják le jobban. Sok minden veszteséges még is jó hogy van. Pár emberért is. Hiszen közösségi közlekedés része a MÁV.
És igen 600 millió de éves fenntartása meg több 10 millió forint lesz...
helyette a volánbusz meg elindítja újra a holdfény expresszt. igaz, este 10kor indul a népligetből, de aki későn szeretne hazaérni, az most is megteheti. még az újszegediekre is gondoltak, így nem a marstér a végállomás, hanem az újszegedi sportcsarnok.
de én sem értem, mégis ki az, akinek este 7ig van dolga, és még azután akar hazavonatozni szegedre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!