A MÁV ezzel az utasokat az IC kocsira akarja rákényszeríteni?
Az utóbbi 2 hónapban a BP-Szeged között járó IC/gyorsvonat-on a vonateloszlás eléggé megváltozott.
Korábban volt vagy 5 gyorsvonati kocsi amire nem kell helyjegyet venni és 2 IC főidőben. (ez a péntek délután és vasárnap este) Így is előfordult hogy volt aki állt mert nem volt hely a gyorsvonaton.
Viszont mostanra úgy átalakították hogy van átlagban 3 gyors és 3 IC kocsi. A gyorsvonatin vasárnap esténként a folyosókon óriási a torlódás, volt (mikor nem vettem IC jegyet) hogy 9-10-en álltunk egy kb 4 nm-es helyen a WC mellet. És a vicc hogy pl ma Szegedről vissza 3-3 volt a felosztás. Értelemszerűen a diákok nem akarnak plusz 4-600 forintot fizetni IC-ért. Viszont a gyorsvonaton végig állnak. Ellenben az IC kocsik kongtak az ürességtől. Ahol én ültem ott a kb 106-108 helyből 10 volt foglalt.
Elméletileg vannak kapacitásproblémák a gyorsvonati kocsik terén (Bp-Győr között van olyan amikor 2 kocsis gyorsvonat V43 által vontatva közlekedik) a hiányt alátámasztani látszik, hogy az egyes vonalon (BP-Tatabánya-Győr-Hegyeshalom) jövőre megszűnnek a gyorsvonatok és IC lesz helyette (bár ez a te álláspontodat az IC-re terelést is alátámasztja)
A most szóba került vonatritkítás indokaként is a kocsihiányt jelölték meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!