A bicikliseket miért ne lehetne megadóztatni?
A személyautósok, fuvarozó cégek rengeteg adót fizetnek , illetve útdíjat is.Nem beszélve az üzemanyagokra kivetett adókról.
Viszont a biciklistákra ezek nem vonatkoznak.
Azok az új bicikliutak gyakorlatilag keskeny autóutak, ugyanúgy aszfaltozottak, fel vannak festve, mint az autóutak.
Illetve a biciklisek használják az autók számára épített pályákat is.
Miből is vannak fenntartva?Az autósok, fuvarozó cégek által befizetett adókból.
A biciklistáknak is ideje lenne hozzájárulnia az úthasználathoz, mert nem ingyen van a fenntartása, karbantartása, építése.
A biciklisták jelenleg, gyakorlatilag ingyen használják.
Emellett, kellene nekik kötelező kresz oktatás is, bizonyos országokban már van ilyen.
Mondjuk milyen címszó alatt? Környezetszennyezésnek nem lehet nevezni mint ami az autóknál van. Ugyanúgy nem lehet arra fogni hogy rongálják az utat, mert mondjuk egy megtermett 120 kilós biciklis nem nagyon rongálja, ellenben egy 2000 kilós autóval. Persze az se 1 használattal, hanem fél év alatt. A bicikliutak nem nagyon szoktak elhasználódni.
A kötelező kresz meg nem hülyeség.
# 5/
Mit fizessen?Az autós amortizálja az utat,szennyezi a környezetet a biciklis meg nem.A biciklis azzal "fizet",hogy kényelmetlenebb,veszélyesebb a közlekedés számára.
Azért egy kerékpár és egy gépjármű útterhelése nem azonos... továbbá ha szigorúan a bicikliutakat nézzük, és arányosan akarsz útdíjat fizettetni, nevetségesen alacsony összeg fog kijönni, hiszen alig van.
(Kerékpárútnak számítani a sárgával kihúzott "leállósávot" nem ér.)
Kérdező, próbálj meg kétbitesnél szélesebb rendszerben gondolkozni. Nagyon ügyesen megállapítottad, hogy a biciklisek is használják az utat.
Az ugye megvan, hogy az utat nem csak az autósok fizetik, hanem mindenki aki adózik? Logikusan mivel nagy részt az autósok amortizálják ezért ők többet fizetnek. De nem csak az utat használjuk jobban az autókkal, hanem az egész környezetünket. Például a városok az autóktól sokkal élhetetlenebbek. Ezért a cél az hosszútávon, hogy kevesebb autó legyen a városban. Erre pedig egy bicikli alternatíva. Kevésbé komfortos, és vannak akik mégis váltanak. Ez pedig támogatandó és nem adóval büntetendő.
Így már érthető számodra is?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!