Nektek mi a véleményetek a hallgatói szerződésről (többi lent)?
Nem teljesen úgy látom a dolgokat, ahogyan a 6-os válaszoló.
Elösször is, úgy gondolom, hogy az embernek kell legyen önismerete. Tehát, ha tudom magamról, hogy nem értem a matekot és a közép érettségit is cask 3-asra szenvedtem össze, akkor az ég áldjon meg nem megyek mérnöknek, mert kin és szenvedés lesz és simán kibukok. Ugyanez igaz arra az esetre is, ha tudom magamról, hogy utálok sokat olvasni és magólni és nem vagyok képes 3 nap alatt 150 oldalt megtanulni, akkor nem megyek jogásznak.
Lehetne folytatni a sort, de a lényeg, hogy ha valaki saját képességeinek megfelelően választ egyetemet, akkor ott nem lehetnek akkora gondok, hogy 4-9 vizsgát elbukjon.
Egyrészt a vizsgaidöszakban böven van lehetőség beosztani a vizsgáidat és akár 1 félévben 2-3-szor megírni a az adott tárgyból a vizsgát. Másrészt Ha már 2-szer megbuktam egy vizsgán, akkor nem úgy fogok rá tanulni, hogy meglegyen a 2-es, hanem úgy mintha 5-s akarnék lenni, és akkor nem lesz gond.
A másik, hogy igen vannak "szemét" tanárok, de nem lehet erre fogni, ha valaki kibukik. Ha valaki 6-szor nem képes átmenni egy tárgyból 2-3 félév után, akkor ott nem a tanár a hibás. (Föleg, ha több tanárnál is vizsgázik az ember). 1.5 év alatt ha nem képes valaki megtanulni valamit, akkor ott alapvető gondok vannak.
Másrészt, ha nem tudod megcsinálni adott egyetemen az adott tárgyat, még mindig ott van al ehetőség, hogy egy másik egyetemen megcsinálod azt az 1 darab tárgyat és elfogadtatod.
Lényeg a lényeg, ha valaki olyan egyetemet akar elvégezni, amihez hiányoznak alapvető képességei/késségei, akkor gondok lesznek. De könyörgöm legyen már annyi önismerete az embereknek, hogy tudják, mi az, amit megtudnak csinálni és mi az ami nem.
Ha meg valakinek nem megfelelőek a képességei egyetem elvégzésére, akkor szakmával is jól lehet élni. Nagyon nagy szükség van szakmunkásokra is.
Utolsó kommentként elmondanám, hogy én a BME-re jártam (ugyan "cask" gazdasági szakra, most BGF-re járok) De mindkét helyen azt látom, (föleg az alapképzésen), hogy az emberek fele le se ..arja, amit tanul és aztán siránkozik, hogy nem tudja elvégezni.
"Kérlek, azért jogi egyetemen tanuljon már az ember. Én róma II-nél, mikor 3x-ra sikerült átmennem tanultam meg, hogy itt biza tanulni kell. Azután nem volt egy egyesem se, amit nem tételvisszaadás miatt kaptam volna; "
Van pár jogi egyetem az országban, nagyon nem mindegy, hogy melyikre jártál.
De ha már úgy is a jognál tartunk, oké, hogy tanulni kell, de pl. mégis miért kell egyszerre tanulni a jogtörténetet, meg a valódi jogot is? Régen erre két külön szak volt. A mi csoportunkban is volt, akit marhára nem érdekeltek az aktuális dolgok, ő azóta is "kutat", őt a jogtörténész szerep érdekelte mindig is. Engem meg soha. Még is mindkettőnknek ugyanúgy meg kellett tanulni az egészet. És ez rengeteg szakon így van, hogy túl sok olyan tárgy van, ami teljesen felesleges, nem is aktuális, nem is számít egyáltalán mégsem hagynak vele békén. Pl. jogon mi a fenének tanuljon az ember számítógépes hálózatokat, meg makroökonómiát meg filozófiát?
Vagy egyáltalán néha nem is logikus, ahogy következnek a tárgyak. A mi egyetemünkön pl. eleve úgy volt, hogy hosszú évekig olyan tárgyból kaszálták el folyamatosan az első két fél évben a nyomorultakat, amit aztán később átraktak harmadévre, mert hát rájöttek, hogy lehet mégis odavaló.
Egyszerűen sok felesleges tárgyat is van, de a nem felesleges tárgyaknál is sokszor magolással puszta lexikális tudással még akár négyessel ötössel is át lehet menni, holott szakembernek teljességgel alkalmatlan lesz az illető.
Meg mikor a programozó úgy jön ki az egyetemről, hogy kapott ugyan alapokat, de ha időben nem küzdi be magát valahova dolgozni még az egyetem alatt, akkor nem tudná ellátni a munkát, amiről a papírja szól. Értem én, hogy ilyenkor mindig megy a szöveg, hogy mindent meg kell tenni, meg gyakorlatot szerezni, de nem eleve elbäszott a rendszer, ahol teljesen természetes, hogy alkalmatlan szakemberként kerülsz ki az egyetemről és a különböző munkahelyeknek kell megtanítani rá, hogyan is kell alkalmazni a tudásodat, mert lehet, mert ahelyett, hogy ezzel foglalkozott volna az egyetem, ahelyett benyalatott veled egy könyvet, ami épp hogy a megírása pillanatában nem volt elavult?
Az indexet nem sokat olvasom, de láttam egy cikk sorozatot külföldi egyetemet választott magyarokról, akik időnként bejelelntkeznek és elmondják ők hogyan is tanulnak, készülnek stb. Hát ég és föld az itthonihoz képest, és az tuti, hogy ők szakmába vágó egyetem melletti állás nélkül is fel lesznek arra felkészítve, amit csinálni fognak a munka világában. Érdemes megnézni.
Magánvélemény: A hallgatói szerződés rossz, de nem azért, mert korlátozza a tárgyfelvételek és vizsgák számát. Valljuk be, 3 tárgyfelvétel és tárgyfelvételenként 3 vizsga rengeteg. Aki ennyi idő alatt képtelen teljesíteni, ott legalább súlyos motivációs gondok vannak, amit az sem old meg, ha mindezt nem limitálják. Ráadásul még így is viszonylag könnyű bent maradni az egyetemeken. Sokkal könnyebb, mint ez előtt 15-20 évvel.
Amiért rossz a hallgatói szerződés, hogy kihasználja az anyagilag kiszolgáltatott helyzetű diákokat. És akkor még szót sem ejtettünk a képzés minőségéről, amit a forrás és tanárhiány okoz (legalábbis műszaki szakokon), illetve az erősen limitált államilag támogatott helyek száma (főleg nem műszaki szakokon).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!