Demszky miért tekintette ennyire fontosnak a 4-es metrót?
Azért mert így lehetett külföldi vállalatoknak nagy pénzeket juttatni.
Az SZDSZ meg a globális tőke lokális helytartója volt...
Ez volt a nagy ötlet az egészben: EU-s pénzekből, IMF hitelekből meg az adófizetők pénzéből gigaberuházások, amikből külföldi cégek zsebelik a profitot, de az ország kell hogy kinyögje.
Egyrészt igaza van az előttem szólónak, Demszky tudta, hogy a 4-es metróból annyi pénzt tud kilopni, amennyit nem szégyell. Meg is tette.
Másrészt viszont azt is tudta, hogy Budapesten egy metróépítéssel simán lehet választásokat nyerni. És ehhez nem is kell metró, elég, ha csak beszél róla! Ez olyannyira bejött neki, hogy három választási kampányt nyert meg a négyes metróval anélkül, hogy egyáltalán elkezdték volna építeni! Sőt, a 2006-os választási plakátjain már az ötös metró terve is szerepelt - és győzött is! Utána elkövette azt a hibát, hogy további ígérgetés helyett elkezdte magát az építkezést, és akkor annyi zsiványságra derült fény, hogy rögtön meg is bukott.
Tulajdonképpen elmondható, hogy az utóbbi húsz év összes fővárosi választási kampányában kulcsszerepet játszott a négyes metró. 1998-ban, 2002-ben és 2006-ban Demszky ennek az ígéretével nyert, 2010-ben a botrányba fulladt építkezésbe bukott bele, 2014-ben pedig az átadott metró hozott Tarlósnak biztos győzelmet. Ez az egész nem más, mint egy jó drága politikai kampánylufi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!