A tömegközlekedési járműveknél miért nem törekednek az egységes járműparkra, arculatra?
Például villamosoknál, vasúti járműveknél.
Budapesten jó néhány éve üzembe álltak a Combino villamosok.
Miért nem cserélték le fokozatosan az egész járműparkot azonos típusra?
A mozdonyoknál is lehetne hasonlóan, a Siemens Taurus vagy mi elég sikeresnek számít.
Személyszállító vonatok élére kiváló, abból is rendelni kellett volna 150.
Teherszállításra meg egy más típust.
Flirt motorvonatból is még kellene 200, hogy az összes személyvonat Flirtből álljon.
Ezt lehetne hitelre is.A lényeg az egység, rendezettség.
Azonos típusnál a szervizelés sem mindegy.
25 féle típust 25 féle módon kell kezelni, szervizelni, külön betanítani rá embereket...stb
Nincs rá egyszerűen pénz és az amit az első írt. Nem poénból járnak még mindig 30+ éves piroskák vidéken és nem mondjuk Flirt szerelvények.
Ha már annyira költeni akarsz a vasútra, inkább a pályát kéne rendbe hozni, meg összehangolni a vasutat a volánnal. Több helyen csak 30-40 km/órával tudnak közlekedni a vonatok és így nem sok mindenre használhatóak. A másik, ami a halálom az, hogy a távolsági járatok jó messzire elkerülik egyes helyeken a vasútállomást, pedig ennek nem kéne így lennie.
Ja és mondjuk vissza kéne szerezni a teherszállítást, mivel az az egyetlen üzletág, ami profitot hozhat egy vasúttársaságnak. A személyszállítási üzletág általában veszteséges történet, de muszáj az államnak fenntartania a gazdaság versenyképessége miatt.
1. Törekednek az egységes arculatra, pl egységes színtervekkel.
2. Van róla fogalmad, hogy miket beszélsz? Tudod te mennyibe kerülne ez a móka? 150 Taurus, vagy mi? :D Majd leghamarabb, ha mi leszünk Ausztria, akkor merül föl az ötlet...
Ez nem Svájc, vagy Ausztria ember, itt a kórházak omladoznak...emberek fagynak meg az utcákon... Súlyos százmilliárdokba kerülne csak töredéke annak, amit itt fölvázoltál...
Bocsánat, nem csak az eldugott helyeken nagyon rossz a sín, ahogy az előző válaszomban írtam!
Pl. A Prága felőli EC 3/4 órát (!) tesz meg a városhatártól a Keletiig... Tehát ha ki akarok menni Szlovákiába mondjuk Párkányba, akkor a 3/4 óra út Keleti => városhatár, még egy 3/4 óra pedig városhatár => szomszéd ország :D
Egy sokba kerül...
Kettő, ahol eddig egy szóló BZ ment, oda kár lenne Dezirót rakni... Kihasználatlan lenne...
Három: van ahol a pálya sem bírná el...
A példát Ausztriában láttam.
Ausztriában nem szereznek be gyakran járművet, hanem ritkán de sokat.
Az említett mozdonyból,342 darabot rendeltek egyszerre.
Így elég egységes a mozdonypark.
Motorvonatól is nem úgy csinálja, mint a MÁV , hogy rendel x típusból 25-öt aztán másik típusból , meg 75-öt.
Hanem, egy füst alatt rendel 150 darabot.
Neked nem tűnt föl, hogy vannak más különbségek is a két ország között? :D
Amennyiben nem, akkor olvasd el a válaszokat... :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!