Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Hogyan lehetne fellendíteni a...

Hogyan lehetne fellendíteni a magyar vasútforgalmat?

Figyelt kérdés

2014. aug. 31. 18:48
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Úgy, hogy versenyképessé tesszük a saját autóval vagy a távolsági buszokkal. Ha a vasút menetidőben, árban, szolgáltatási színvonalban meg tudja közelíteni vagy felül tudja múlni az autót, akkor az emberek hőn szeretett gépjárművük vagy a Volán-járatok helyett vonatra fognak szállni, ahol ez alternatíva. De amíg nagyrészt húgyszagú, fűtetlen, koszos vonatok járnak pontatlanul, nevetséges menetidővel és ez még sokba is kerül, addig a feje tetejére is állhat a MÁV mindenkori vezetése és a közlekedési tárca, az emberek nem fognak vonatozni, hacsak nem muszáj.
2014. aug. 31. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Valóban, a kulcsszó, amelyet keresel (nem csak te, ez az egész ország a módszerváltás óta): versenyképesség.
2014. aug. 31. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
7%
Emelni kell a benzinárakat, az útdíjat, a gépkocsik árát. És csökkenteni a repülőforgalmat.
2014. aug. 31. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Akkor ülök vonatra, ha az gyorsabb mint autópályán (csak mint a világ fejlettebb részén mindenhol) és árban is versenyképes. Amíg a Bp-Miskolc IC vonal ami az ország legforgalmasabb vonala, 2óra 2perc vonattal addig ez egy vicc.
2014. aug. 31. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
85%

Egyszerűen, viszont sok pénzbe kerül.


A vonalak sebességének emelése, fővonalakon 160-200 km/h, mellékvonalakon 80-100 km/h, természetesen lassújelek nélkül.


Továbbá, új járműbeszerzések is kellenek, a vizuális utastájékoztató rendszer, alap dolog egy vonathoz, nem csak az Intercitykhez , hanem a személyvonatokhoz is.

2014. aug. 31. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Egy ekkora országban nehezen. A vasút drága, ha kettőnél többen ülnek benne autóval olcsóbb menni - és ajtótól ajtóig megy - nem vagyok menetrendhez kötve és gyorsabb is. Pestről Záhonyban vagyok két és fél óra alatt úri tempóban.
2014. aug. 31. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

1. Megcsinálni a pályákat úgy, hogy a vonatok mehessenek

160-200 km/h is. Ennek előnye, sokan használnák pl

ingázásra. Én szegeden tanulok, 2 óra 10 perc az út, ha

ez csak 1 óra lenne, tuti ingáznék.


2. Vasúti kocsik állapota legyen kifogástalan, az utas is

fizetne picivel többet, ha nem olyan kocsiba utazik,

amik most vannak, hanem jobba.


3. Biztonság. Sok vasúti vonalon rendszeresen

garázdálkodnak, rabolnak, rongálnak stb. Ez ellen

minden kocsi bekamerázása jó kiindulópont. +1 dolog,

ami ide tartozik, de még munkát is teremt. Vasúti

marsal legyen a vonatokon. Néha föl le mászkál és

ellenőriz, de amúgy ha gáz van, akik nézik a kamerákat,

szólnak neki és ő intézkedik.

2014. aug. 31. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
73%
A magyar vasút legnagyobb gondja, hogy rohadt kényelmetlen. Ha Budapestről indulok valamelyik pályaudvarról, akkor legalább fél órával előbb ki kell érnem, hogy jegyet tudjak venni. Németországban elég ha a vonat indulás előtt 2 perccel befutok az állomásra (pl. Frankfurtban), mert egy automatához odaállok és fél perc múlva kezemben a jegy (nincs sor az automatánál, mert a pályaudvaron van vagy 30, de talán több is). Nálunk ez nem megy, ki kell vérni a sort, automata is csak mutatóban van. És akkor jön a vonat: késik, kényelmetlen és büdös. Ráadásul ha lekésed a csatlakozást, akkor a MÁV is csak széttárja a kezét, hogy sorry. Egyszerűen szervezetlen az egész.
2014. aug. 31. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Személyszállításban pl. ha a buszok ráhordanának a vasútra (mint régen a Mávaút), s nem párhuzamosan közlekednének, már segítene. És tisztaság, kényelem, gyorsaság, de ezt már írták.

A teherszállításban lényegében ugyanez. Nem a közúti szállítást kellene forszírozni, hanem a vasútit. És megint csak a gyorsaság.

2015. máj. 11. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Én pl. nem értem miért nincs olyan bérlet, amivel mondjuk 1 vagy 2 hétig lehetne utazgatni országon belül bármennyit, bárhova.
2015. máj. 11. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!