Magyarországon építenek valaha ilyesmit?
Az nem kifogás, hogy Magyarország kicsi a gyors vasútvonalakhoz, Ausztriában utaztam párszor, Bécs és Linz között is 230-al ment a vonat.
Ausztria méretben, népességben is hasonló Magyarországhoz.
Egy ilyen beruházás nagymértékben növelné a társadalmi mobilitást.
Így akár egy 100 kilométerre levő munkahelyre is betudna járni az ember vonattal.
Ahoj!
Igen, lehet, hogy még lesz hasonló beruházás, de alapvetően a vasút szerepét át kell gondolni akkor, amikor a kormány terve, hogy 2018-ig minden autópálya eléri az országhatárt, ugyanis ezek az autópályák a vasúti fővonalak mentén haladnak, ettől pedig kérdésessé válik, hogy mennyire is kell erőltetni a vasutazást.
Elővárosi körülmények között (Debrecen, Miskolc, Pécs, Nyíregyháza, Szolnok, Győr, Budapest) még jelentkezik olyan forgalom, ami miatt megéri csinálni, de sajnos az ország nagyon nagy részén a vasút már elaggott, meghaladott közlekedési mód, amibe kár a pénzt nyomni. Nem a technológia vagy az avulás miatt, hanem mert a vasúti beruházások irreálisan drágákká váltak, a fenntartás pedig a legtöbb esetben soha meg nem térülővé teszi a vasúti beruházásokat.
A dinamikusan fejlődő közúttal, terjeszkedő autópályákkal, javuló minőségű utakkal egyre kevésbé lesz a vasútnak létjogosultsága leszámítva néhány elővárosi és nagy városok közötti forgalomban. Sajnos ezzel szembe menni ma már csak pénzkidobás a vasútra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!