Az állam visszavásárolja valaha a MÁV Cargot?
2008-ban a cocialista kormány eladta az osztrák államnak a MÁV teljes áruszállítási ágazatát.
A Cargo mindig is nyereséges ágazat volt.Például a másik állami vasúttársaságnál a GYSEV-nél is az viszi előre a céget.
Micsoda szánalmas dolog már, hogy képesek voltak eladni a vasutat, ez is rájuk vall.
Ki hallott már olyan országról, melynek nem saját tulajdonban a vasúti árufuvarozása?Nevetséges.
Aztán sokan csodálkoznak, hogy haldoklik a MÁV.Persze, hogy haldoklik, mivel nincs bevétele az árufuvarozásból, ami vinné hátán az egészet.
A MÁV azért haldoklik, mert szétszedték több ZRT-re. Mindegyiknek van vezérigazgatója a megfelelő stábbal, jó fizetésért. Ha leváltják valamely9ket, kapja a százmilliós végkielégítéseket.Újra kellene egységesíteni. Igaz, most a jobb együttműködés érdekében létrehoztak egy új koordináló szerveztet.
A Cargo eladás csak csepp a tengerben.
A MÁV a fuvarozással együtt is veszteséges volt, bár valóban sokat segített a cégnek a rentábilis működésben.
Azért adta el az akkori kormány, mert kaptak érte 100 milliárdot.
A visszavásárlás "csak" politikai szándék és pénz kérdése.
Attól még, hogy nyereséges eladható. A tőzsdén lévő végek nagy része nyereséges, mégis lehet adni-venni a részvényeiket.
Ami kérdéses az eladással kapcsolatban, az az ár, ezt viszont információ hiányában (mennyiért adták el, mennyi nyereséget hozott évente és milyen kilátások voltak a jövőre nézve) gyaníthatóan nem tudjuk megítélni.
Nem értem miért kellene visszavásárolni. A vasúti teherszállítás nem stratégiai ágazat, ha meg az lenne kormányunk úgyis kitalálna rá valamilyen kétharmados okos szabályt (irónia).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!