Mi a haszna a neoliberális gazdaságpolitikának a tőkével nem rendelkezős országok számára?
Az, hogy nem úgy élnek, mint Észak-Koreában!
De várom az alternatívákat!
Mercédesz gyár!
160 000 000 000 támogatás- 5 év teljes adó mentesség / 2500 fő foglalkoztatás + 2% beszállítói szféra!
Akkor mi is a hasznunk?
2550 fő az az 6274500 / munkavállaló akiknek a adnánk 50 000 segélyt akkor 105 évig lehetne őket segélyezni!
Akkor ebbe nekünk mi az üzlet, „ adófizetőknek” ?
"A pontosság végett, az említett 30 milliárdra rátevődik még az adókedvezmény (10 évre a társasági adó 80%-a), továbbá a munkahelyteremtő és képzési támogatások, továbbá az önkormányzati engedmények (pl. a helyi iparűzési adó 2%-ról 1.5%-ra való csökkentése, mely egyébként nem csak a Daimlert, hanem az összes kecskeméti vállalkozót érinti), így a teljes állami (és önkormányzati) támogatás végösszege olyan 35-42 milliárd forintra rúg - ezt azonban tíz évre kell számolni, és már a beruházás évében ennek ellentételezése a 200 milliárd forintos beruházás a Daimler részéről. A kettő különbsége kb. 160 milliárd forint, a GDP 0.5%-a ÖNMAGÁBAN is.
Ha viszont a termelés is beindul, az a magyar GDP-t 1-1,5%-kal nyomhatja fel. A gyárban a hírek szerint 2500 embert foglalkoztatnak majd, beszállítóként még további 10.000 munkahely megteremtéséhez is hozzájárulhat a projekt. Fontos adat, hogy a Daimler még soha, sehol, semmilyen gyárát nem zárta be; ez tehát nem az a fajta tovaszökellős nagytőkés, aki pont addig marad, amíg le nem jár a számára adott adókedvezmény, azaz 10 évig. A 10 éves futamidő után lesz igazán érdekes a projekt Mo. számára, onnan ugyanis rendesen ömlik a pénz a kasszába. Ez az átmeneti idő tekinthető egyfajta beruházásnak, de ezt is ellentételezi az a 10-12 ezer(!) munkahely, ami a gyár nélkül egyszerűen létre sem jönne."
Te honnan veszed az adataid?
2% beszállítót vállalt a cég az az 50 embert és nem 10 000 er!
Azért nem beszéltem az átképzésekről mert nincsenek számadataim!
De számolhatnál is egy kicsit, mielőtt írsz!
És felejtsd el a GDP ben való gondolkodást, mert 75000 es minimálbérek utáni járulék és a teljes adónak a 20% ipaűzési adójából mennyi lesz a végén a költségvetésbe?
Nincs hozzáadott értékünk, az az csak összeszerelünk, 40-50 év mire abból a kevés adóból amit fizetnek ez megtérül! Ráadásul az első 10 ben többet visznek mint amit hoznak!
Miért nem lehet azt a 200 000 000 000 ot magyar gazdaságba invesztálni, és elindítani egy egy ágazatot?
Drága egyetlen barátom, kedves kérdező! Te kérdeztél, mi válaszoltunk, ha a tényeket nem vagy hajlandó elfogadni, akkor ne írj ki kérdést. Szíved joga abban hinni amiben akarsz, de ha
Barátom, én részben tudom a választ mert a tegnapi ATv s civil a pályán műsorban láttam a témával kapcsolatos beszélgetést. Az adatait szerettem volna valahonnan megtudni, hogy mik a valódi feltételek. Ha lehet akkor ne háborogj mert pontosan azt tisztán értettem hogy 2% beszállítói munkaerőt vállaltak. Pontosan erre és a 160milliárdra emlékszem, és a 2500 vállalt alkalmazottra! Az hogy te mindent elhiszel amit a liberális média sugall és nem számolsz semminek utána mielőtt rábólintasz hogy frankó, én arról nem tehetek. Felőlem lehet a merci vagy a jóisten és akkor is szeretném tisztán látni hogy mit is támogatunk, és mire pocsékolják az én pénzem is. Sajnos akár hogy is számolok csak bukunk, és ahelyett hogy felcsattanál mert valaki kér tőled egy információt, hiszen annyira stabilan írtál, inkább linkelj!
Barátom barátom, miért vagy ideges? Csak infót kértem, vagy az már túlzás?
Végig számolta, és csal remélem hogy hiányzik még néhány adat, mert ha nem akkor megint csúnyán megszívattak engem és tudod téged is, barátom!
Az egész beruházás 800millió € az az nem sokat kell a daimlernek pótolni!
Gyakorlatilag a mi pénzünkből építik fel!
A nagyobb toborzás 2010 végén indul. Kérdésre válaszolva az alpolgármester elmondta, számításaik szerint 1 Daimleres dolgozó 1 beszállítói munkahelyet teremt, így reális 2.500 + 2.500 főben gondolkodni. Üzemében döntően betanított munkásokra, szakmunkásokra és Specialistákra (beállító) lesz szüksége a Daimlernek.
30 évre vállalta a Daimler a fenntartást!
Igen a népszava 10-12000 beszállító biztos munkájáról beszél, mert hát 5× ös szorzó kell a gyárban dolgozók létszámához!
Csak azt írja utána mint egy mellékesen, hogy az viszont a nemzetközi versenyen dől el hogy a beszállítok kik is lesznek! Ami azt jelenti hogy a többi autó gyártó tendenciái érvényesül az az Szuzuki 30% Audi 35% ( ATv s adat)! Szóval kb 1000 ember!
Barátom barátom, akkor hogy is van ez az egész!
Az elozo kerdezonek meg igaza van. Ha tudod a valaszra a kerdest akkor ne a Jobbik propagandajat nyomjad itt.
Ha tokod tele van a neo-liberalizmussal azt valahol megertem, de alternativa nelkul ne gyere! A Jobbikot meg ne nevezd alternativanak mig nincsenek hatalmon mivel egyaltalan nem biztos, hogy Mo. annyival jobba tudjak tenni mint azt kepzelik... (bar nem szavazok rajuk, ha megis nyernek akkor en is orulnek ha kiderulne, hogy nem csak a levegobe beszelnek).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!