Ezekért a vasúti jegyárakért miért nem fejlődik a vasút? Hatalmas mértékben emelkedtek a jegyárak, viszont alig fejlődött valamit. Akkor miért is fizetünk többet, ha semmit nem kapunk?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A GYSEV például fejlődik szépen.
Az egyik vonalat nemrég fejezték be, villamosítás, sebesség emelés meg új, morden klimatizált járműveket szereztek be.
A MÁV-nál egyes helyeken meg teljes fejetlenség van.
Sokszor a személyvonat az a kis piros Flirt vonat és magasabb színvonalú, mint a gyorsvonatok amikre pótjegyet kell venni.
Sőt, valahol rövidebb a személy menetideje, mert a Flirt gyorsítóképessége jobb, illetve 160-al is mehet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Először is fenn kell tartani a vasutat, ami elég nagy költség, így fejlesztésre sok pénz nem marad.
Amúgy a Budapest-Esztergom vonalat már felújították, és jön majd a többi is, EU-s támogatással. Egyszerre nem lehet mind a 8000 km vasutat fejleszteni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hát szólj a kormánynak, hogy annyi dotációt adjon, ami szükséges. Szólj a kormánynak, hogy ne dilettáns lopóbajnokokat küldjenek oda, hanem gondos szakembereket (tudod a MÁV állami intézmény). Ja és azért is szólj, hogy létezzen megfelelő oktatás, különben a kormány se tud szakembert küldeni. Meg azt hiszem, az is lényeges lenne, ha rábeszélnéd a kormányt a MÁV-nál a megfelelő érdekeltségi rendszer kidolgozására, mert olyan dolgozó, akinek tök mindegy, csinál-e valamit, vagy se, ettől se a fizetése, se a munkahelyi biztonsága nem változik. Láttál hülye embert, aki jobban dolgozik, ha le se..., mintha jó munkájáért elismernék, rosszért felelősségre vonnák?
No csak ezeket kéne valahogy elintézni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mert szétszedték a MÁV-ot 4-5 ZRT-re. Mindegyiknek van vezérigazgatója, helyettese, stábja stb. Ezeknek a fizetése félmilla körül van + a prémiumok.
Ha valamelyiket leváltják, az kap félévi lelépési díjat.
Erre talicskázzák ki a fejlesztésekre szánt pénzt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Mert szétszedték a MÁV-ot 4-5 ZRT-re. Mindegyiknek van vezérigazgatója, helyettese, stábja stb"
Ezt pontosan Németországról másolták.
Van a nagy állami vasúttársaság a Deutsche Bahn, aztán annak van sok része DB Regio, DB Fernverkehr, DB Schenker, DB Autozug....stb....stb
Viszont ott tényleg kell, mert nagy ország, hatalmas hálózattal.
Viszont Magyarországnak inkább az osztrák ÖBB-hez vagy a svájci SBB-hez hasonló felépítést , struktúrát kellene alkalmazni.
ma 10:40
Fizetni kell gyorsvonati pótjegyet is már, de semmi javulás nem tapasztalható. Sőt, mióta fizetni kell azóta azt tapasztalom még jobban késik a gyors. Meg mi a francnak fizesse az ember, mikor van amikor alig van rajta hely. Mikor sok kocsi van akkor se, de múltkor küldtem 5 vagont, abból 1 bicikli, 2 IC (ez nem gyorsvonati), és 2 gyorsvonati. Máskor meg vagy 7 gyorsvonati van és az se elég sokszor.
Az egyetlen változás az elmúlt időben, hogy megszűnt az első osztály.
ma 11:03
Erről eszembe jut mikor az egyik műsor azzal foglalkozott mennyibe kerül kicserélni "hivatalosan" egy villanykörtét a vasúton. A végösszeg 100E. Mert nem az van, hogy szólnak Sanyi bácsinak a gondnoknak, hogyha ráér cserélje már ki. Nem.
Szólni kell valami bejelentőnek, az szól a valami máv villamos zrt vagy hogy hívták az meg még valalkinek és kiküldenek pár emebrt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem rég utaztam pont vonattal, meglepően jó volt.
Az "új" elővárosi vonatkora nincs panaszom, még egész pontos is volt, csak 1 percet késett.
Ellenben nagyobb távon már más a helyzet...
Alapvetően szeretek vonaton utazni, de tényleg jelentős elmaradásban van a MÁV...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A máv az a cég, amit be fel kellene számolni, és a helyét sóval behinteni. Természetesen utána újra lehet építeni, de a jelenlegi alapok úgy rozogák, ahogyan vannak.
Ugyanis a magyar királyi vasúttársaság sok mindenre képes, csak az utasok kiszolgálására nem. Képtelen európai értelemben modern céggé alakulni, szuper gyors és kényelmes kiszolgálást adni annak a középosztálynak, akit át kellene ültetni a vasútra az autó helyett, képtelen versenyképes árazást produkálni, és egyáltalán, képtelen bárkit megszólítani az ingyen utazó nyuggerek kivételével.
Pocsékolja a százmilliárdokat, és ezért az alföldön gurigázik pl. tök üres kocsikkal, miközben egy ferihegyi gyorsvasút megvalósítására képtelen.
Ezért gondolom, hogy csak a sóval behintés lehet a megoldás...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!