Ezekért a vasúti jegyárakért miért nem fejlődik a vasút? Hatalmas mértékben emelkedtek a jegyárak, viszont alig fejlődött valamit. Akkor miért is fizetünk többet, ha semmit nem kapunk?
A GYSEV például fejlődik szépen.
Az egyik vonalat nemrég fejezték be, villamosítás, sebesség emelés meg új, morden klimatizált járműveket szereztek be.
A MÁV-nál egyes helyeken meg teljes fejetlenség van.
Sokszor a személyvonat az a kis piros Flirt vonat és magasabb színvonalú, mint a gyorsvonatok amikre pótjegyet kell venni.
Sőt, valahol rövidebb a személy menetideje, mert a Flirt gyorsítóképessége jobb, illetve 160-al is mehet.
Először is fenn kell tartani a vasutat, ami elég nagy költség, így fejlesztésre sok pénz nem marad.
Amúgy a Budapest-Esztergom vonalat már felújították, és jön majd a többi is, EU-s támogatással. Egyszerre nem lehet mind a 8000 km vasutat fejleszteni.
Hát szólj a kormánynak, hogy annyi dotációt adjon, ami szükséges. Szólj a kormánynak, hogy ne dilettáns lopóbajnokokat küldjenek oda, hanem gondos szakembereket (tudod a MÁV állami intézmény). Ja és azért is szólj, hogy létezzen megfelelő oktatás, különben a kormány se tud szakembert küldeni. Meg azt hiszem, az is lényeges lenne, ha rábeszélnéd a kormányt a MÁV-nál a megfelelő érdekeltségi rendszer kidolgozására, mert olyan dolgozó, akinek tök mindegy, csinál-e valamit, vagy se, ettől se a fizetése, se a munkahelyi biztonsága nem változik. Láttál hülye embert, aki jobban dolgozik, ha le se..., mintha jó munkájáért elismernék, rosszért felelősségre vonnák?
No csak ezeket kéne valahogy elintézni.
Mert szétszedték a MÁV-ot 4-5 ZRT-re. Mindegyiknek van vezérigazgatója, helyettese, stábja stb. Ezeknek a fizetése félmilla körül van + a prémiumok.
Ha valamelyiket leváltják, az kap félévi lelépési díjat.
Erre talicskázzák ki a fejlesztésekre szánt pénzt.
"Mert szétszedték a MÁV-ot 4-5 ZRT-re. Mindegyiknek van vezérigazgatója, helyettese, stábja stb"
Ezt pontosan Németországról másolták.
Van a nagy állami vasúttársaság a Deutsche Bahn, aztán annak van sok része DB Regio, DB Fernverkehr, DB Schenker, DB Autozug....stb....stb
Viszont ott tényleg kell, mert nagy ország, hatalmas hálózattal.
Viszont Magyarországnak inkább az osztrák ÖBB-hez vagy a svájci SBB-hez hasonló felépítést , struktúrát kellene alkalmazni.
ma 10:40
Fizetni kell gyorsvonati pótjegyet is már, de semmi javulás nem tapasztalható. Sőt, mióta fizetni kell azóta azt tapasztalom még jobban késik a gyors. Meg mi a francnak fizesse az ember, mikor van amikor alig van rajta hely. Mikor sok kocsi van akkor se, de múltkor küldtem 5 vagont, abból 1 bicikli, 2 IC (ez nem gyorsvonati), és 2 gyorsvonati. Máskor meg vagy 7 gyorsvonati van és az se elég sokszor.
Az egyetlen változás az elmúlt időben, hogy megszűnt az első osztály.
ma 11:03
Erről eszembe jut mikor az egyik műsor azzal foglalkozott mennyibe kerül kicserélni "hivatalosan" egy villanykörtét a vasúton. A végösszeg 100E. Mert nem az van, hogy szólnak Sanyi bácsinak a gondnoknak, hogyha ráér cserélje már ki. Nem.
Szólni kell valami bejelentőnek, az szól a valami máv villamos zrt vagy hogy hívták az meg még valalkinek és kiküldenek pár emebrt.
Nem rég utaztam pont vonattal, meglepően jó volt.
Az "új" elővárosi vonatkora nincs panaszom, még egész pontos is volt, csak 1 percet késett.
Ellenben nagyobb távon már más a helyzet...
Alapvetően szeretek vonaton utazni, de tényleg jelentős elmaradásban van a MÁV...
A máv az a cég, amit be fel kellene számolni, és a helyét sóval behinteni. Természetesen utána újra lehet építeni, de a jelenlegi alapok úgy rozogák, ahogyan vannak.
Ugyanis a magyar királyi vasúttársaság sok mindenre képes, csak az utasok kiszolgálására nem. Képtelen európai értelemben modern céggé alakulni, szuper gyors és kényelmes kiszolgálást adni annak a középosztálynak, akit át kellene ültetni a vasútra az autó helyett, képtelen versenyképes árazást produkálni, és egyáltalán, képtelen bárkit megszólítani az ingyen utazó nyuggerek kivételével.
Pocsékolja a százmilliárdokat, és ezért az alföldön gurigázik pl. tök üres kocsikkal, miközben egy ferihegyi gyorsvasút megvalósítására képtelen.
Ezért gondolom, hogy csak a sóval behintés lehet a megoldás...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!