Ti is sajnáljátok őket?
Amióta bevezették a reklámadót, már aludni sem tudok a bánatól, hogy szegény médiáknak főleg az RTL- klubnak Magyarországon is adózni kell a reklámbevételek után úgy mint ahogy ezt teszik számos EU-s országban - szegények eddig éveken át milliárdokat szinte adózatlanul zsebre vágó médiáknak mekkora "pofára esés" ez.
Éljen a méltányos közteher viselés - ha adózni kell mindenkinek a becsületesen megszerzett jövedelem után , keljen a médiáknak a reklám bevétel után is adózni.
Amit az RTL klub csinál a bevezetés óta az pedig gusztustalan - ebből is látszik mennyire csak a pénz motiválja őket.
Ember! Nem azon kellene aggódnod, hogy az RTL-nek mennyivel többet kell fizetnie, hanem azon, hogy NEKED is többet kell majd fizetned; szerinted ha a Coca Cola reklám drágább lesz a TV-ben, akkor te nem 600 forintért fogod megvenni a 2 litert belőle? Ez természetesen minden másra is vonatkozik. Persze azt mondják, hogy a kultúrára meg az oktatási rendszerre fogják költeni (amit már amúgy is széjjelcsesztek).
De már abból is látszik, hogy mennyire sunyi, lenyúlós gyökerek, hogy előhozták ezt a tudomisén talán Gergelynek hívják emberkét, aki arról híres, hogy megnézte az X-faktor döntőjét élőben. Még véletlenül se azt mondta, hogy igen, megnéztem, tetszett, de ettől függetlenül társadalomromboló hatása van, hanem hogy "Jajj, azt se tudom már, hogy mit néztem, és azért, mert egy ilyenen voltam, még nem jelenti azt hogy...". Ezzel azt a párhuzamot lehetne vonni, hogy van egy dohányos, aki cigizik, és nagyon jól tudja, hogy egészségromboló hatása van. Nem kezd el óbégatni, hogy ő nem dohányzik, hanem bevallja, hogy igen, szereti, de lehet, hogy abba fog beledögleni (valószínűleg ez a paprikajancsi otthon nem csak a Parlament-TV-t nézi, na annak van aztán társadalomromboló hatása...; így már jobban érezhető a párhuzam).
Agyhalál a kérdés.
Minden adót te fizetsz meg kérdező. Nem vetted még észre?
Kedvenc vezetőid jól lóvátsznek a bankadóval is, a rezsicsökkentéssel is.
De hiszen eddig is fizettek adót! (Tavaly 8,9 milliárd forintot).
Most a maradék (egyébként már leadózott) reklámbevételt sarcolják meg még 40% adóval! Nem 1-2%, 40%!!!
Ez olyan, mintha neked azt mondanák, hogy akkor az adózás utáni fizetésedből (legyen 100 000 Ft) még fizess be 40 000 Ft-t. És akkor próbálj még megélni a maradék 60 000 Ft-ból.
"reklám drágább lesz a TV-ben,
akkor te nem 600 forintért fogod
megvenni a 2 litert belőle"
Igen, mert az RTL különadót fizet ezért 600 forint lesz, a kiló kenyér meg 800, sőt benzin literje 700 lesz.
Mert az RTL különadót fizet.
Ha valamit drágább reklámozni, akkor annak az ára drágább lesz, nem?
Egyébként ezt nem "RTL-es különadónak" hívják, hanem médiaadónak, amit minden médiumnak meg kell fizetnie, így emiatt kérhetnek több pénzt a reklámozásért.
Tanulj meg egy kicsit gondolkodni, utána gondolkodj, aztán reflektálj.
Az a legszebb a dologban, ahogy megvezetik az embereket.
A reklámbevételek után a cégek eddig is fizettek adót, pontosan úgy, mint BÁRMILYEN bevétel után. Magyarországon a bevételek adókötelesek - tudod, van ÁFA, meg vállalkozói adó, nyereségadó, ha ebből valaki pénzt vesz fel, akkor jövedelemadó, stb. Tehát a reklámok után eddig is fizettek adót.
A különbség az, hogy most részrehajlóan az egyik bevételi forrást (reklámbevételt) MÉG JOBBAN megadóztatják. Ez éppen önmagában lehet jó, vagy rossz, de nem ez a lényeg, hanem a tálalás.
Ugyanaz a helyzet, mint a bankadóval kapcsolatban volt: Először elhíreszteljük, hogy a gonosz bankok milyen hatalmas extra profitot zsebelnek be, majd "igazságot" teszünk, és megadóztatjuk őket. Természetesen a bankok a felmerülő új adót beépítik a díjaikba, vagyis ezt is az ügyfelekkel fizettetik meg.
Eredmény:
1. Az emberek ujjonganak, hogy most jól megszívták a gonosz bankok.
2. A bankok nyeresége nem változott, mert továbbhárították az új adót.
3. Az ügyfelek fizetik a megemelt költségeken keresztül az adót, amelyet az ÁLLAM tesz zsebre.
Ugyanez a helyzet a reklámadóval is. Most éppen a hangulatkeltés időszaka van, majd a reklámok díjaiban ugyanúgy benne lesz az adó is, tehát ezt a reklámozó (ezen keresztül a vásárló, tehát mi mindannyian) fogja kifizetni, nem a média. Viszont az emberek ismét tapsolnak, hogy a gonosz reklámcégek jaj de megszívták.
És most is kétszeresen jól jár az állam: extra adót vet ki, amit mi fizetünk, de nem az államot szidjuk miatta, hanem a bankokat, médiát, vagyis azokat a cégeket, AMELYEN KERESZTÜL beszedi az állam az adót...
Ügyes, hát így kell ezt csinálni!
Valamikor az ókori rómaiaknak volt egy közmondásuk: "divide et impera", azaz "oszd meg és uralkodj".
Na EZT Viktor bátyánk jól megtanulta, és évek óta sikerrel alkalmazza is.
Elég csak szétnézni Magyarországon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!