Miért baj, ha államosítva lesz a BKV?
A vidéki városok tömegközlekedése is csaknem mindenütt állami közben van, az önkormányzatok képtelenek lennének fenntartani.
Budapest sem képes rá, csak a Demszki érának volt ez az agyréme, hogy mindenáron fenn kell tartani Budapesten az önkormányzati kezelést.
A pénzt persze az állam adta már akkor is.
Az állam jó gazda. Ahogy a szocializmusban is jó gazda volt.
De akkor miért dőlt be szinte az egész világon, ahol volt?
Ez tuti valami balliberális provokáció!!!!!4444!!!
És ezért akkor inkább veszteségesen milliárdos tartozással, inkább te fizeted meg én, aki életében nem használta azokat a fosokat, adó formájában.
Értem.
"Ha privatizálnák, akkor elég hamar csődbe menne, mert nagymértékben megemelnék a jegy és bérletárakat, persze a színvonal is növekedne, de az emberek többsége nem tudná megfizetni."
Ha normálisan van megcsinálva, akkor néhány lehetőség:
1) A jegyárusítás továbbra is állami hatáskör, csak a tevékenység van outsource-olva.
2) A másik, hogy jelenleg a BKV költségeinek úgy 30%-át tudja fedezni a bérletekből. A többi reklámbevétel (vagyis végső soron ezt is a vásárlók fizetik ki), illetve nagyrészt állami támogatás. Ha privát úton működik a cég, akkor sem kell a bérleteknek, jegyeknek állami finanszírozás mentesnek lenniük.
3) A jegyárak és bérletárak növekedése mellett az adóterheket csökkenteni lehet. (És esetleg nem a vidékiekkel is fizettetni a fővárosi közlekedést, mint most...)
Mondjuk ha elhagyják a klasszikus bkv-s végkielégítéseket, meg egyéb mutyikat, akkor simán kihozható magánkézben a dolog, jegyár emelés nélkül.
Paff. Máshol is működik.
"Mondjuk ha elhagyják a klasszikus bkv-s végkielégítéseket, meg egyéb mutyikat, akkor simán kihozható magánkézben a dolog, jegyár emelés nélkül.
Paff. Máshol is működik."
Kihozható, ez tény. De nem annyira könnyen. Sok város van, ahol például egy metrójegy az itteninek duplája (!). Meg, azért legtöbbször valamilyen állami kötődésű cég intézi ezeket, tehát a valós privatizált modellre nincs sok példa. Általában mindig van bőven állami támogatás is mögötte. Szóval legalább annyi pénzt kap az államtól, mint a BKV, de még a jegyek is drágábbak :D
"A vidéki városok tömegközlekedése is csaknem mindenütt állami közben van,"
És ott úgyis működik...
Nem megyek bele a részletekbe, de alapból az államosítás rossz. Ez alól nem kivétel semmi.
Csak mivel a Fidesz már államosította a fél országot, vannak akik azt hiszik ez helyes dolog.
Hát nem az!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!