Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Az állam mégse olyan jó mint...

Az állam mégse olyan jó mint gondolta? Vagy mitől lesz valami veszteséges amint az állam kezébe kerül?

Figyelt kérdés
[link]
2014. jún. 10. 11:42
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Mert minden ami állami az egy nagy pénzszivattyú, pnzlenyúlás. MÁV, BKK, honvédség, önkormányzatok, stb stb
2014. jún. 10. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
9%
Nem az volt a célja, hogy ne legyen veszteséges, hanem, hogy állami szinten érje csak meg a közműszolgáltatás, hogy ne ezen múljon a régió versenyképessége, hogy annyit kérnek az áramért gázért vízért amennyit nem szégyellnek.
2014. jún. 10. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

"állami szinten érje csak meg a közműszolgáltatás"


Mert most így megéri... 6 milliárdos veszteség, 0 Ft eszközvisszapótlás. Ez így tényleg jó üzlet. Van egy tippem, hogy ezt a 6 milliárdot kinek kell majd megfizetnie. Nekem mint adófizetőnek.

2014. jún. 10. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
50%

Az állam teljesen jól gondolta. Hogy mi számít jó gondolatnak, az mindig azon múlik, mi a cél. Ha szomjas vagyok, rossz gondolat rántott húst enni, annál jobb gondolat, ha éhes vagyok.

Az állam úgy gondolta (persze az állam nem tud gondolni, a nevében eljáró kormány konkrét emberei gondolnak), a magáncégbe nincs sok beleszólása, az államiban ő mondja meg, mi történjék. Államosít, hogy mondhassa, a nyereség, sőt minden, ami nem annyira feltűnő, megy az én saját zsebembe. Ha elfogy, majd államosítok másikat, vagy emelem az adót.

A veszteség tehát igaz, de a cél az volt, hogy a kormány tagjai (meg a slepp) legyen nyereséges, és ehhez kell egy állami vállalat. És a célt teljesült. Tessék körülnézni.

2014. jún. 10. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 Shai-Hulud ***** válasza:
100%

Na ennyit a rezsicsökkentésről...


Inkább rizsacsökkentés kellene!

2014. jún. 10. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
14%

Azért veszteséges, mert szociális szempontok miatt olcsón adják, az üzleti szempont háttérbe szorul.

A MÁV, Volán is lehetne nyereséges, ha leállítanák az alacsony kihasználtságú, falusi járatokat, megemelnék 50%-kal a jegyeket és csökkentenék a kedvezményeket.


Egy magánvállalatnál a minél nagyobb profit a cél, egy állami monopóliumnál pedig inkább a szociális szempontok (olcsó szolgáltatás, foglalkoztatás megőrzése - politikai népszerűség) számítanak. Az állami szubvenciót a költségvetésből fedezhetik, ami nálunk főként az adóbevételekből és hitelfelvételekből áll.


A monopóliumokat (vasút, közút, vízszolgáltatás, villany- és gázhálózat) szerintem érdemesebb megőrizni állami kézben, mivel privatizáció esetén a verseny hiánya az árak elszabadulását és érdemtelenül nagy profitot eredményez. Ezt utólag próbálhatják állami árszabályozással korlátozni, de ezzel megkérdőjeleződik a privatizáció értelme.

2014. jún. 10. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
70%
Olyan, hogy konkrétan állam, még sose mondott vagy csinált semmit. Mindig kinevezett, garantáltan hozzá nem értő és a kinevezőhöz a végtelenségig lojális természetes személyek irányításáról van szó. Az lehet, hogy magáncégnek is el tud szállni az "agya", de ez egy államilag kinevezett főokosnál még valószínűbb.
2014. jún. 10. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
68%

"Egy magánvállalatnál a minél nagyobb profit a cél, egy állami monopóliumnál pedig inkább a szociális szempontok (olcsó szolgáltatás, foglalkoztatás megőrzése - politikai népszerűség) számítanak."


De akkor ez miért nem valósult meg? Az államosítással központosítottak, amivel jó pár állás megszűnt, az árak nem csökkentek, sokfelé épp emelkedtek és a döntés politikai népszerűsége sem dönt rekordokat.

2014. jún. 10. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Kéremszépen ez volt a haditerv a kezdetektől fogva. És a harmadik szakasz tökéletesen lefutott.

Nem kellett látnoknak lenni, hogy borítékolja valaki ezt, már az első piaci árfolyam szabályozás acélbetétessel való igazgatása után.

2014. jún. 10. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

"Az államosítással központosítottak, amivel jó pár állás megszűnt, az árak nem csökkentek, sokfelé épp emelkedtek és a döntés politikai népszerűsége sem dönt rekordokat."


A tapasztalat általában ennek az ellentettje.

A közműcégek, energetikai vállalatok a privatizáció után mind nagy létszámleépítésbe kezdtek és megemelték az árakat. Ezzel szemben az állami vállalatok megtartották a nagy munkaerőt (például a MÁV-nál 30 ezren, az atomerőműben kétezren, a vértesi erőműnél kb. 500-an dolgoznak), mivel tekintettel vannak a térség foglalkoztatottságára, a munkásokra, a nagy elbocsátások politikai bukást okozhatnak. Az utóbbi években mindig emelkedtek a közműszolgáltatások árai, a Fidesz rezsicsökkentése ezt törte meg, ezért népszerű intézkedés volt. Az országgyűlési választásokon az emberek 2/3-a a jobboldali pártokra szavazott, akik támogatják a közműcégek állami tulajdonban tartását és az állami árszabályozást, míg a balliberális, privatizációt támogató pártokra csak 1/3 szavazott.

2014. jún. 10. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!