Ennek az új reklámadónak van valami releváns célja azon kívül, hogy az RTL-t szívassa azért, mert pártfüggetlen? Ennyire kell nekik a média feletti irányítás?
A tavalyi évben a fidesz közeli személyek és cégek felvásárolták a teljes médiapiacot.
Többször úgy sikerült nyerniük, hogy a kormány meglebegtette az adó ötletét és így a konkurens pályázók visszaléptek.
Érdekes részlet a médiapiac átalalkulásáról:
Tavaly ugyan nem vezették be a reklámadót, mégis két nagy titkos csatát megnyert az ötlet belengetésével a Fidesz. A Tv2 eladását idén december 21-én jelentették be, végül az addigi vezérigazgató Simon Zsolt és a gazdasági igazgató Yvonne Dederick vette meg a céget többek között az eladó ProSiebenSat1-csoport által biztosított kölcsönből. Az MSZP és az Együtt PM is támadta később a felvásárlást, szerintük Fidesz-közeli érdekcsoportok állhatnak esetleg az ügylet mögött. Annyi biztos, hogy tavaly még nagyon érdeklődött a Tv2 iránt a Magyarországon a Viasat3-at működtető Modern Times Group is, de a reklámadó belengetése után újraszámolták üzleti tervüket, és az addiginál kedvezőtlenebb ajánlatot adtak a ProSiebenSat1-csoportnak, így el is vesztették végül a licitet.
Ugyanígy a reklámadó közvetett következménye a Sanoma eladása is: a Story4 csatorna mellett a Nők Lapját, a Cosmopolitant, vagy éppen a Hír24-et és a Startlapot is tulajdonló, piacvezető magyar kiadótól azért vált meg információink szerint a finn anyacég, mert a magyar gazdasági helyzet és a reklámadó réme miatt nagyobb profittal kecsegtető, biztosabb piacok után néztek. És Skandináviában éppen megvált tévéket üzemeltető érdekeltségétől, a magyar Tv2-t is éveken át tulajdonló MTM-SBS-től a ProSiebenSat1. Vagyis összefoglalva: mindkét eladás mögött a reklámadó miatt egyre rosszabb magyar kilátások, és egy német óriáscég racionalizálása állt.
Egyedül az RTL Klubot nem sikerült megszorongatnia a politikának tavaly. A csatorna azóta nem ápol túlzottan jó viszonyt a jelenlegi kormányzattal, amióta kútba esett az üzlet, hogy az egykori Fidesz-miniszter Fellegi tulajdonában lévő Infocenter megvegye a csatorna többségi tulajdonrészét. A Class FM-et vagy éppen a Heti Választ is tulajdonló Infocenter azóta egyébként már Nyerges Zsolt és egy titokzatos dán befektető kezében van, és a jobboldali médiabirodalom egyik legnagyobb ékköve.
Azt az általunk megkérdezett iparági bennfentesek sem értik, hogy miért szabta ennyire otrombán az RTL-re a reklámadót a kormányzat: a csatorna bulvárhíradója nem igazán izgathat senkit a Fideszben, de még az RTL2-n sugárzott, belpolitikával alaposabban foglalkozó esti hírösszefoglaló sem. Úgy tudjuk, hogy az RTL piaci túlsúlya zavar egyes köröket, az RTL ugyanis akkor is tartotta pozícióit, amikor a konkurens Tv2 jelentős összegektől esett el, és hiába jut kevés állami támogatáshoz az RTL, a multinacionális cégek uralta reklámpiacon mégis jól szerepel.
Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója május közepén már arról beszélt a Kreatívnak adott interjújában, hogy nem kizárt, hogy politikai nyomás nehezedik egyes médiaügynökségekre, hogy ne az RTL Klubnál költsék el a pénzüket. Hanem inkább a most már kormánybarát Tv2-nél. Az évek óta a magyar média legbefolyásosabb személyiségének választott Gerkens szerint ilyen nyomásnak a korrupció látszatától is félő multinacionális cégek amúgy sem engednek, de ha tényleg lesz háború, akkor lesz haditervük is, például közvetlenül, az ügynökségeket megkerülve fogják megkeresni az ügyfeleket.
RTL-közeli forrásaink szerint most, hogy kitört a háború, már készül a haditerv: a cég biztos nem vonul ki a magyar piacról, de többen nem tartották kizártnak, hogy ezentúl például kritikusabb hangot is megenged majd magának a kormánnyal szemben. És akár nem csak a hírműsorokban.
Nocsak!Talált még a fidesz valamit, amit meg lehet adóztatni, tönkre lehet tenni.Már azt hittem, nincs több ilyen, de hát aki keres, az talál...
Kár egyébként az rtl klubbal vesződniük.Egyszerűbb lenne ha megszüntetnék az összes tv adót és csak egy lenne, egy új csatorna:Fidesz Klub.
Érdekes adalék, hogy még a kormánypárti Magyar Nemzet a kormánypárti Csermely Péter által írt vezércikke is élesen elítéli, és a sajtószabadság elleni támadásként értékeli ezt az új adót.
Bárcsak létezne olyan hogy korrekt és TELJESEN, mindentől és mindenkitől független média, de ez csak álom. Ez persze nem csak Magyarországra igaz, sőt talán mi még viszonylag jó helyzetben vagyunk e tekintetben....
Mivel én nem nézek tévét igazából nem érdekel mi lesz az RTL-el. Persze bizonyos ott dolgozó emberek sorsa igen. Azért mondom hogy nem érdekel mert bizonyos műsorai kimondottan károsak a társadalomra. És azért mondom hogy bizony emberek sorsa érdekel, mert a többségnek semmi köze ahhoz hogy milyen irányt szab a csatorna vezetése, és hogy mi a tulajok érdeke. Ők csak dolgoznak és csinálják amit a főnök mond mert valamiből meg kell élniük.... DE (és most jön a lényeg) a kártékony műsoraikat már rég be kellett volna tiltani. gondolok itt a "Való Világra" és az "Éjjel-Nappal Budapest"-re ezek VESZÉLYESEK. Az átlag embert eltorzítják, alaptomos módon manipulálják. A legveszélyeztetettebb korosztályt pedig a deviáns viselkedést, az ivást-drogozásra és a semmirekellő, tróger életmódot állítja be követendő példaként. Na meg persze ez a kitalált emberi tulajdonságot (homofóbia) igyekszik maradi színekben feltüntetni, mert hát betegek tök normálisak, ezzel nincs semmi gond, és aki nem így látja az maradi. Ezek a dolgok nagyon kártékonyak. Teljesen elbutítja az embereket. Aztán itt vannak a szappanoperák meg az ezoteria vagy mi, ami szintén csak az emberek elbutítását szolgálja. Na meg ott a "Barátok Közt" amiben 15ezer részen keresztül újra és újra ugyanaz történik... persze ezt azért nem tartom veszélyesnek sem kártékonynak de nekem személy szerint csupán "nem gyere be", szóval nekem ez sem hiányozna.
Ezeket a dolgokat az említett műsorokból még úgy is le lehet szűrni egy-egy részből, hogy mint mondtam nem nézek tévét SOHA csak pl. véletlen ha épp másnál vagyok és ott megy a TV. És akkor még nem is beszéltem hol van ebből a politika, meg a tulajok érdekeinek "reklámázása"....
Sajnálom hogy ezek a csatornák nem képesek színvonalas műsorok készítésére, amiben képesek lennének "elrejteni" pl. olyan dolgokat ami hasznos és gondolkodásra ösztönzi az embereket, nem elbutítja és manipulálja őket.
*
"A legveszélyeztetettebb korosztálynak pedig a deviáns viselkedést, az ivást-drogozást és a semmirekellő, tróger életmódot állítja be követendő példaként."
jobban belegondolva ezzel még nyerhetnek is a tv társaságok!
Reklám nem fog megszüni, akkor emelni kell a reklám árakat, mivel mindenkit érint ezért mindenki egységesen emelheti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!