Miért jó szakszervezet a munkáltatónak?
nálunk ugy van hogy a szakszervezet függ a munkáltatotol ! igy az van amit a munkáltató mond !
" Tudom, hogy sokat veszthet,
aki megpróbál valamit tenni.
De nem maradhatok veszteg,
ha túl sokat akar elvenni.
Az a sok rohadt féreg,
aki csak emberi álarcot visel,
de nincs bennük igazi lélek,
jobb, hogyha nekik tényleg nem hiszel "
/ depresszió /
A szakszervezet a munkavállaló érdekvédelmi szervezete. De ha jól csinálják, a munkáltatónak is jó (persze amelyik munkahelyen nagy szükség van a szakszervezetre, ott a munkáltató ezt mindig nyűgnek fogja tartani, ahol meg a munkáltató tudja, mi a jó munkavégzés titka, ott nincs szükség szakszervezetre).
Az egész azért keletkezett, mert a munkáltató és munkavállaló között (munka)szerződés jön létre, de a munkavállaló mindig egyedül van (esetleg a maga szerény jogi, és egyéb tudásával) a munkáltatóval szemben, ezért a felek közötti erőviszony torz. Ennek általában az erőfölény kihasználása a következménye. Az erőviszonyok kiegyensúlyozására jött létre a szakszervezet, és ez esetben a munkaszerződést két kiegyensúlyozottabb erővel rendelkező szervezet köti.
Köszönöm, a hozzászólásaitokat.
Az, hogy a szakszervezet a munkavállaló érdekeit védi, világos. A kérdés az volna, mik azok a dolgok, amiért jól jöhet egy egyébként nem túl rossz munkáltató számára, hogy működik nála egy erős szakszervezet. Miért jó a munkáltatónak, ha a szakszervezet jól csinálja? Mik azok az előnyök, amik a munkáltató javára írhatóak?
Köszönöm előre is válaszotokat.
Ugyancsak ezt bizonyítják Alex Edmans felmérései is, aki 1985 és 2011 között olyan cégeket vizsgált, amelyekről pozitívan nyilatkoztak a munkavállalók. Azt állapította meg, hogy ezek a vállalatok az átlagos cégekhez képest 2,3-3,8 százalékkal többet teljesítettek. A Fortune magazin által rangsorolt 100 legjobb munkahelynél 3,5-ször nagyobb a tőke megtérülése, és a támogató kultúrájú szervezetek könnyebben túlélik a válságos időket is. Nic Marks példaként említette a Zappos.com nevű céget, amelyről 1998-ban még hallani sem lehetett, 2011-ben pedig már milliárdos bevételt könyvelhetett el és mára Amerika legsikeresebb webáruházaként tartják számon, köszönhetően annak, hogy a boldogságra, az ügyfélszolgálatra alapozzák stratégiájukat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!