Mit gondoltok a jobbik programjának erről a pontjáról? (pályaválasztás)
"És amit megoldunk
...
√ A tanulók munka világára való felkészülését.
A pályaválasztási lehetőségek megismertetése és a döntés tudatosabbá tétele érdekében az osztrák példa alapján kötelezővé tesszük a 7. és 11. évfolyamon egy „továbbtanulási tájékoztatás” nevű, heti egyszeri órán való részvételt, amely hozzásegíti a diákot képességeinek és ambíciójának felismeréséhez. Szlovén példa alapján egy olyan projekt beindítását tervezzük, melynek célja a szakmák valós bemutatása, megismertetése a fiatalokkal (főleg a hiányszakmáké, várható bérekkel és az elhelyezkedési valószínűségekkel együtt). Portugál modell alapján erősítenénk a pályaválasztási útmutatást, és olyan iskolai kirándulásokat, üzemlátogatásokat, szakmai konzultációkat szerveznénk, melyek során kiderülhet, ki mi iránt érdeklődik, mi illik a személyiségéhez."
Szerintetek kivitelezhető lenne egy ilyen? Szerintem nem nagy dolog... Miért nem csinált még egyik kormány sem valamit ennek érdekében?
Nekem és a legtöbb volt osztálytársamnak (~21 évesek vagyunk)fogalma sincs mi legyen, mindenki csak azért tanul valamit, hogy legyen valami végzettségük, de igazándiból senkinek sincsenek igazi céljai (azért ez így kicsit túlzás, de szerintem ez nagy probléma).
Ez megoldható lett volna a Kádár- rendszerben, vagy olyan országokban, ahol vannak nagyüzemek.
Ma hova vinnék el a gyerekeket? Egy vállalkozásnál sincs komoly szakmunka. Az elhelyezkedési lehetőségeket és a bérezést pedig szintén nem lehetne meg mondani.
Azt igaz, hogy erre szükség lenne, de ez is olyan álom,l mint a többi programjuk.
"Mit gondoltok a jobbik programjának erről a pontjáról?"
Rég meg van valósítva. Az összes gimiben/szakközépben kötelező továbbtanulási/pályaválasztási tanácsadást tartani -még ha nem is heti egy órában.
A többi meg a cégek hozzáállásán múlna.
" de igazándiból senkinek sincsenek igazi céljai"
célokat nem a kormány fog neked adni az életben, azokat neked kell eldöntened. És most tök mindegy, hogy a Jobbikról, a Fideszről vagy a Balabbikról beszélünk.
Egyrészt a legtöbb oktatáspolitikai tervezet (a Jobbiké is) leginkább abban jeleskedik, hogy különböző tanórák számát növelné vagy éppen vezetne be éppen vadiújakat, viszont arról már nem esik szó, hogy milyen tantárgyakat nyesnének vissza (a jelenlegi elvtársaknál is utólag derült ki a siralmas eredmény) és miért, vagy hogy a gyerek az exponenciálisan emelkedő terhekre mégis hogyan reagál.
Másrészt a pályaválasztási mizéria erőltetése szerintem fölösleges. Gimnáziumban lenne akár csak elvi szinten is a dolognak, hisz a szakiskolákban már (kvázi) prejudikálva van, hogy mi lesz a gyerekből. Általános iskolában pedig kevés kivételtől eltekintve egy kiforratlan személyiséget elég nehezen tud bármelyik irányba is terelni bárki, vagyis az óra akkor teljesen értelmetlen a dolog.
Gimnáziumban meg úgy általában haszontalan a dolog, mivel a tizenegyedikes kölyöknek vagy van elképzelése a dologról vagy nincs. Ha van, akkor az évi egy két hetet leszámítva a többin halálra unja magát. Azonkívül hogy igen kevéssé hatékony, mivel az egy két amúgy is érdeklődőt leszámítva a többi számára kívülről rendkívül unalmasnak tűnik az összes értelmiségi munkakör. Meg persze a magyar paletta is elég korlátozott e téren.
""Mit gondoltok a jobbik programjának erről a pontjáról?"
Rég meg van valósítva. Az összes gimiben/szakközépben kötelező továbbtanulási/pályaválasztási tanácsadást tartani -még ha nem is heti egy órában.
A többi meg a cégek hozzáállásán múlna. "
Ezt jó tudni, mert nálunk ilyen sosem volt.
Célokat pedig úgy lehet kitűzni, hogy megismerkedünk dolgokkal és ez alapján eldöntjük, hogy merre tovább. Azonban az iskolában a meglévőtárgyakat alapjáraton úgy oktatják, hogy a gyerek maximum megutálja, persze tanár függő, de akkor is az alap tanmenet is maximum magolásra való. Ezen felül pedig abszolút nem igazodik a 21. századhoz.
Amúgy a ezzel az egésszel, már mint a programmal megint az a gond, hogy finanszírozni is kell valamiből, na már most a volt szakközépsulimban sokszor még WC papírt is az igazgató vette a saját pénzéből. A menza majdnem egy teljes évig zárva volt, a WC-ket, osztályokat saját magunk festettük minden évben. "Iskolai kirándulásra" (tanulmányi túra) kapott támogatásokat megszüntették (pedig csak évente egyszer a 11.-esek(ez 4 osztály) jártak), így önköltségből kellett az egészet finanszírozni.
Krétát nem egyszer az osztály vett saját magának, mert a sulinak nem volt rá pénze. Akkor a osztályok elavultságáról nem is beszélek, 20-30-40 éves padok, a számítógépek kb. pont betöltenek mire a tanóra a végére ér stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!