Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A finn oktatási modell működne...

A finn oktatási modell működne Magyarországon? Át lehetne venni?

Figyelt kérdés

Néhány példa:


-Iskolakezdés nem 8 órakor van hanem 9-kor.

Egyes tanulmányok szerint, a 8 órai kezdés igen rossz a diákoknak.


-Kereken délben a diákok kapnak meleg ebédet.

Magyarországon hallani sem akarnak arról, hogy 12:00-kor főtt ételt egyenek.


3-4 óra körül mennek haza.A házi feladatot amit kapnak 1-2 óra alatt megoldják.


A tanórák interaktívak , intenzívek.


A törvényük pedig szabályozza , hogy x kilométernél messzebb nem lakhat a diák.


Az osztályok létszáma nagyon alacsony.Így a tanár könnyebben foglalkozik kevés gyerekkel, mint 30-al.


A tanári képzésnél is igen nagyok az elvárások , nagy a szelektálás.



2013. szept. 6. 14:56
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
63%

Valahol már most is fél 9kor kezdődik az iskola meg 9kor. A legtöbb alsós délben kap ebédet. Az osztályok mérete pedig leginkább pénzen múlik, ahogy a tanári szelektálás is.


Mi ebben a hűdekülönleges?

2013. szept. 6. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
32%

"-Iskolakezdés nem 8 órakor van hanem 9-kor."


Hogyisne. Hogy tovább bent kelljen maradni délután, ezzel kompenzálva, hogy később indult az oktatás? Reggel a legfrissebbek a gyerekek, akkor kell tanítani őket.



"Kereken délben a diákok kapnak meleg ebédet."


Amilyen fos kajákat adnak a hazai közétkeztetésben, én inkább elbújnék valahol, amíg az ebédidő tart. Iskolában sose mentem be menzára, inkább vittem magammal szendvicset. Egyszer kórházba kerültem gyerekként, olyan rossz kaját adtak ebédre, hogy ebédidőkor mindig bebújtam egy régi pótágy alá a kórház mosókonyhájában, hogy ne kelljen megennem azt a szart, inkább éheztem és olyan kajákat ettem csak amiket magammal hoztam.


"3-4 óra körül mennek haza"


Felsős koromban gyakran volt 7 vagy 8 órám egy nap, így én is ilyen körül mentem haza.


"A házi feladatot amit kapnak 1-2 óra alatt megoldják."


A gyerek agyi kapacitásától függ, milyen gyorsan sikerül megoldani. Nekem a házi feladat írásbeli része, mindig készen volt olyan 20 percen belül, után külön rátanultam a tankönyvből, az tartott tovább.


"A tanórák interaktívak , intenzívek."


Ez mit jelent? A tanórák többségén a tanár aktívan kommunikál, kérdez a gyerekektől. Az olyan órák ahol a tanár végig beszél, te meg leírod amit mond inkább főiskolán, egyetemen jellemzőek, ott is előadáson és nem szemináriumon.


"A törvényük pedig szabályozza , hogy x kilométernél messzebb nem lakhat a diák."


Nálunk is minden diákot a legközelebbi iskolába sorolnak be automatikusan. De ha egy iskola hírhedten rossz színvonalú, akkor hadd küldhessék már a szülők a gyereket egy távolabbi, de jobb iskolába. Velem is így tettek. A közelebbi suliban, ahova az állam sorolt, be egyszer voltam bent 6 évesen, ki is rázott a hideg tőle.


"Az osztályok létszáma nagyon alacsony.Így a tanár könnyebben foglalkozik kevés gyerekkel, mint 30-al."


Nálunk sincsenek nagyon nagy létszámú osztályok, huszonvalahány szokott lenni az alapvető osztálylétszám, tapasztalataim alapján az megfelelő volt.


"A tanári képzésnél is igen nagyok az elvárások , nagy a szelektálás."


Ismét csak megvan nálunk is, ha egy tanárról pl. kiderült, hogy alkoholista vagy bántja a gyerekeket rögtön kirugták az iskolánkból.

2013. szept. 6. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
75%

Ez a 48%-os bohóc annyira hülye, h már fáj.

A végén röhögtem a legjobban!:)

Szelektálás, na persze!;)

2013. szept. 6. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
92%

"Magyarországon hallani sem akarnak arról, hogy 12:00-kor főtt ételt egyenek. "


Mármint kik? A gyerekek?

2013. szept. 6. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
92%

A mi oktatásunkban engem leginkább a rugalmatlanság zavar és a sok száraz baromság, amit bele akarnak verni az ember fejébe. Ha meg is tanultam otthon 2-3 óra alatt, 2-3 hét után úgyis elfelejtettem, mert nem volt rá szükségem.

Szerintem az oktatásban leginkább arra lenne szükség, hogy kötetlenebb és rugalmasabb legyen. Töri tanárom sokszor mondta, hogy sokkal jobban szeretne minket úgy oktatni a jelenlegi modell helyett, hogy az adott tananyag nem lenne kötött, hanem szabadon beszélgetnénk a történelemről és minden diák felvetné a saját gondolatát az adott témáról, aztán alaposan kiveséznénk a dolgot.


nekem a matek volt a legnehezebb. A tanár egyféleképpen elmagyarázta a dolgot és az osztály 60% megértette, a többi síkhülye maradt. Pedig nekik is ment volna, csak másképp kellett volna elmondani ugyanazt. Én sajnos a 40%-ba tartoztam, nekem barátnőm magyarázta el mindig úgy, hogy én is megértsem.

2013. szept. 6. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
0%

"sokkal jobban szeretne minket úgy oktatni a jelenlegi modell helyett, hogy az adott tananyag nem lenne kötött, hanem szabadon beszélgetnénk a történelemről és minden diák felvetné a saját gondolatát az adott témáról, aztán alaposan kiveséznénk a dolgot."


Ez baromság, csak arra menne el az óra, hogy a sok turbóturul azt próbálja megmagyarázni, hogy a magyarság már 20.000 éve itt él is ismeri a rovásírást, meghogy őseink a szkíták, mentegetik Göbbelst, Mengelét, a tanár meg -amennyiben ilyen beállítottságú- majd rábólint és a gyerek ezt tanulja meg "történelem" címszó alatt. Amerikában is hasonló, kötetlen modellt vezettek be, most ott tartanak, hogy Indiából és Kelet-Európából importálják a tudósokat, mert a helyi emberek meg vannak győződve róla, hogy a föld csak 6000 éves és mindent Isten teremtett.

2013. szept. 6. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

A kötetlen történelemórának pont az lenne a lényege, hogy a tanár értene a dolgához. Amúgy meg a turbóturulokat nem nagyon fogja meggyőzni egy jelenlegi történelemóra arról, hogy ne legyenek azok, amik. Csak kinevetik a történelemoktatást, mert szerintük olyan dolgokat tanítanak, amiket zsidók találtak ki, stb.


Sokkal nyíltabban állnának a dolgokhoz a diákok, ha ők is meg lennének hallgatva és elmondhatnák a véleményüket, vagyis kétoldali kommunikáció lenne a jelenlegi poroszos egyirányú helyett.

2013. szept. 6. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Amúgy meg senki nem szokta mentegetni Göbbelst és Mengelét.

Mengele sztoriját nem nagyon ismerem, de Göbbels szerintem nem volt rossz ember olyan értelemben, hogy elvhű volt. A dolgokhoz való hozzáállása ellenére csodálom benne, hogy végig ott maradt Berlinben és vállalta a halált azért, amiben hitt. Szóval nem egy mai értelemben vett politikus volt, mivel valóban hitt abban, amit képviselt és komolyan vette a küldetését.


Mielőtt még valaki felkapná a vizet és elkezdené szajkózni, hogy én egy tömeggyilkost imádok és ezért én is tuti embereket akarok ölni, előre szeretném leszögezni, hogy pacifista és erőszakellenes vagyok.

2013. szept. 6. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

A tapasztalat azt mutatja, hogy az általad "poroszosnak" nevezett oktatási modell a hatékonyabb. A volt szocialista országok, valamint a szigorú oktatási rendszer ázsiai országok pl. Japán, India sokkal nagyobb intelligenciával és tudással rendelkező embereket termelnek ki, mint az USA, vagy Nyugat-Európa, amikben a kötetlet, laza oktatást vezették be.


A mai Németországban például, ahol az egyesítés után a volt NDK részén is a liberális oktatást vezették be, oda jutott az ország, hogy az 1985 után született németek 90%-a semmit sem tud a volt NDK-ról, ilyen például a modern történelem oktatásának színvonala.


Az USÁ-ba mindenféle kelet-európai, közel-keleti és távolkeleti ember vándorol be tudósnak, míg tősgyökeres amerikai tudósokról nemigazán hallunk.


Kijevben, Ukrajna fővárosában az emberek 90%-ának van érettségije és 50%-ának van diplomája. Nyugat-Európában a legtöbb fiatal 8 általánossal elmegy gyári munkásnak, Angliában már sokszor gyereket is szülnek ilyen korban, ami nagyban hátráltatja a későbbi tanulás lehetőségét.

2013. szept. 6. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Sajnos ebben az országban a finn modell sosem fog működni, egyszerűen hiányzik hozzá az a társadalmi beállítottság, ami ott megvan. Csak kiragadtál pár elemet, de ennél sokkal többről van szó. Nem számít, hánykor kezdődik a tanítás, hánykor kapnak ebédet, egyébként is egyénfüggő, hogy ki szeret korán kelni, ki szeret pont délben enni, nem fontos. Náluk megértik az emberek, hogy az oktatás bármilyen fejlesztése jövedelmező befektetés; nem mókuskerékben tartják a gyerekeket, nem alázzák, nem terhelik le őket, hanem odafigyelnek rájuk, segítenek kibontakoztatni az egyéni képességeket. Annyira más az a rendszer, egy átlag magyar elképzelni tudja, hogy így is működhet az oktatás.
2013. szept. 6. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!