Alföldi Róbert nem tud hibázni?
Mindenhol azt tapasztalom az interneten, h ha valaki nem magasztalja az egekig Alföldi munkásságát vagy esetleg mer kritikát vele szemben megfogalmazni, na akkor már kezdődik is a magát hatalmas értelmiséginek tartó rajongótábortól a homofóbozás, nácizás, anyázás stb.
Nevetségesnek tartom, h ilyen hozzáállás után ők beszélnek értékről, értelemről, művészetről, toleranciáról és még sorolhatnám.
kedves kérdező!
igazad van, de akik kritizálják, azok se a műértésből teszik
Te miről beszélsz?
Anyázás, nácizás, homofóbozás a mocskosb_zizás, a nemzetárulózás, meg a többi magasztos "kritika" után szokott jönni. Én még alig találkoztam olyan jobbossal, aki civilizáltan ki bírta volna fejezni az Alföldivel szembeni ellenérzéseit, csak jött a robertázás meg a büdösliberálisozás.
Választ olyat fogsz kapni, amilyen stílusban kiírod a véleményed.
Kiírtál egy normális hangvételű kérdést, kaptál rá egy normális választ, így megy ez.
mindenesetre a tüntetők iszonyatos nagy reklámot adnak a műnek
ebből is látszik, hogy...
Én a munkásságát kritizálom és nem a magánéletét.
Nem a szexuális beállítottsága vagy a politikai nézetei miatt nem bírom őt, hanem a rendezési stílusa , rendezési felfogása miatt.Nekem nem tetszik a munkája, ennyi.
Bár, mint egyszer mondtam, nem vagyok érzékeny az ilyesmikre.
Bécsben láttam sokkal provokálóbbat és rosszabbat is.
Ahogy írták, a legtöbb helyen úgy kritizálták Alföldi darabjait, hogy nem is látták őket, hanem csak láttak egy cikket a neten, és nekik ez már bőven elég. És ha valaki úgy vitatkozik vehemensen egy darabról, hogy nem is látta, akkor az nem a darabról vitatkozik igazából.
GYK-n árulkodó az, hogy Alföldi darabjait kritizáló kérdéseket mindig a politikai kérdéskörben, és sosem a Kultúra rovatban teszik fel. És ez a kérdés most hol is van (még)?
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a színházakat általában a ballib "értelmiség" tartja fent. Magyarul semmi értelme a saját majmukat kritizálni egyik oldalról sem.
Tőlem távol áll a színház, évi 2 előadásnál többre biztos nem megyek el, pedig művészettel foglalkozom. A legtöbb színművet prózában ismerem és a fejemben elkészítem a saját rendezésem. Számomra hihetetlen felesleges időtöltés lenne Alföldit kritizálni, mert akkor meg kellene néznem egy rendezését. Úgyhogy hagyjuk meg a bibsinek ami a bibsié.
Az viszont biztos, hogy a Nemzeti Színház nem Alföldinek való. Ott gyerek és fiatal közönségnek kellene klasszikusokat bemutatni, nem túl szürreális rendezésben, a kultúra érdekében. Nekik még minden vicc(gondolat) új.
Feltételezem a legutóbbi rendezésére utaltál a kérdéseddel. Én láttam először TV-ben, és nem voltam benne biztos, hogy élőben is akarom látni, de mivel már megvolt a jegyem, hát elmentem. És nagyon nem bántam meg. Egyszerűen ezt élőben kellett látni. Nem mondom, hogy nem lehet kritizálni, mindent lehet, de ez egy nagyon értékes feldolgozás volt szerintem. Összehasonlíthatatlanul többet adott dramaturgiailag, mint eddig bármelyik előadás. Zeneileg meg kicsit kevesebbet.
Egy művész kritizálását nem lehet úgy elintézni, hogy minden szar, amit csinál. Annyit lehet állítani, hogy megnéztem (esetleg élőben) és nem tetszett, nem az én világom. Aki nem így tesz, az nem érdemli meg, hogy bármilyen művészetet élvezzen.
Én sem vagyok Alföldi rajongó, Stohl Bucit meg kifejezetten utálom, de beismerem, hogy mindketten tudnak valamit, amit és, és nagyon sok önjelölt művész nem. Nekem ez a véleményem
"Az viszont biztos, hogy a Nemzeti Színház nem Alföldinek való. Ott gyerek és fiatal közönségnek kellene klasszikusokat bemutatni,"
Bocs, de ez hol van leírva?
Én meg pont azt tapasztalom, hogy ha valakit (egy bizonyos körből) SZAKMAI kritika ér, rögtön a származása/vallása/nemi identitása mögé bújik.
A kritikust megbélyegzik rögtön mocskos nácifasiszta, trappista, masiniszta bélyeggel.
Nem lehet egy színészre mondani, hogy x színdarabban gyenge alakítást nyújtott, mert rögtön telesírja a médiát, hogy a (zsidó) származása miatt húzták le a kritikusok.
Konkrét eset: egy ismert kosáredző egy külföldi sztárcsapatnál dolgozott, ahol az egyik néger világsztár kikerült nála a kezdőből a cserepadra.
A csajszi rögtön kiposztolta a facebookon, hogy az edző
biztos rasszista, ezért játszik kevesebbet.
Hatalmas botrány lett belőle, a klub kiállt az edző mellett és nem sokon múlt, hogy a játékost cseszték ki a csapatból.
Hát igen, ez a különbség Magyarország és külföld között.
Valahol a teljesítményt nézik, valahol a származás/vallás/nemi identitás automatikus VÉDETTSÉGET okoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!