Szerintetek jobb lett Tarlós vezetése alatt Budapest?
érvek mellette: új buszok, új 2-es metró kocsi.
érvek ellene: a jegyek drágák, továbbra is koszos a város
bár azért szerintem többet csinált eddig, mint Demszky 16 év alatt.
A 2-es metró szerelvényei hatalmas érdemei Tarlósnak, elvégre a hivatalba lépése előtt 4 évvel született róla végleges döntés, 2006-ban és már előtte is évekig téma volt...
De egyáltalán sima közbeszerzések mégis hogyan lehetnének akárkinek az érdemei? Max. az aktuális BKK-igazgatónak, de biztosan nem a főpolgármesternek. Az érveid meg hatalmas blődségek, már bocs, nem a város koszossága határozza meg a vezetők sikerét. Mondom ezt balosként, aki Tarlóst elfogadhatónak tartja.
Ugyanannyit ér el, mint Demszky, csak többet népnemzetieskedik, mert ezt kajálja a nép.
Az Alstom metrókocsik még Demszky idejében lettek megrendelve és a próbaszerelvények leszállítva, de a közlekedési hatóság a fékrendszer problémáira hivatkozva sorozatosan elmeszelte a szerelvényt, így nem állhattak forgalomba. Aztán jött a Tarlós-Vitézy páros, tárgyalt kétszer az Alstommal és hipp-hopp a korábban elmeszelt szerelvények fékrendszere már meg is felelt a magyar szabványoknak.
Ugyanakkor Tarlós ismét zsibvásárt csinált az aluljárókból. Demszky idejében kamerával szerelték fel azokat, és megtiltották a dohányzást, időlegesen biztonságosabbnak tűntek az aluljárók. Tarlósék a kamerákat kikapcsolták és engedélyezték az árusítást, így például az Örs vezér téren hétköznap csúcsforgalomban alig lehet közlekedni a portékáikat árusító rejtett erőforrások között mind az aluljáróban, mind a felszínen, még akkor is, amikor a rend őrei néha arra sétálnak.
Én úgy látom minden főpolgármester célja a város teljesen élhetetlenné tétele.
Ezek szimpla és lényegtelen érvek. Budapest nem néhány metrókocsitól lesz élhetőbb, és a koszt nem Tarlós idézte elő.
Demszki egy korrupt és gátlástalan gazember, akinek uralkodása alatt egy torz szemlélet honosodott meg. Tarlós egy tudatlan senki, aki elég rámenős (és ehhez ért is), hogy hatalmat szerezzen, mert hiú és szeret tündökölni. A torz szemléletet bírálja de maga is gyakorolja, mert önmagára hasznosnak tarja.
A kosz egyfelől a közfenntartási szervezetek szétverése miatt van. Nincs olyan szervezet, amely alapfeladatának tartja a közterületek rendben tartását és ehhez megvannak az eszközei. A vegetáló társaságok vezetői csak önmagukra gondolnak, a dolgozók ilyen helyzetben szép lassan elfelejtik mi a minőségi munka, tehát nem is gyakorolják. De másfelől a kosz azért is van, mert a lakosság maga is átvette ezt a szemléletet, és elfelejti, hogy a saját portája előtti mocsok elsősorban őt sújtja, a többiek csak alkalmanként találkoznak vele (igaz viszont, hogy folyamatosan, mindig más porta előtt). Szép lassan már nem is zavarja a többséget, megszokják, hogy mocsokban is lehet valahogy élni.
Ez a gondolatmenet a város összes cégére érvényes, tehát a többi dologban, csatorna, víz, energia, infrastruktúra, közlekedés, boltok, stb. ugyanez vonatkozik.
Tarlós mindössze olyant tesz, ami kevés ismerettel megtehető, de látványos, és jól lehet hivatkozni rá.
De ne varrjunk mindent Tarlós nyakába, ő csak a fidesz-technológia egy kis, jelentéktelen, de nagyon magamutogató csavarja, ebből a nézőpontból természetes, amit tesz, ahogy viselkedik.
A város pedig züllik tovább lendületesen, miközben a kornak megfelelő csillogó jelentéktelenségek időnként némi felvillanyozottságot okoznak. De nem sokáig. Az új metrókocsikat is összefirkálják.
"érvek mellette: új buszok, új 2-es metró kocsi."
A 2-es metró kocsijait nem ő hozta, de ezt már leírták.
Az új buszok: tudtad hogy nem a BKV/BKK tulajdona? Az egyik alvállalkozóé (VT-Transmann). Aki a szerződés vége után azt is mondhatja, hogy köszönöm, én többet nem szolgálatok Pesten. Na ekkor a buszok voltak, nincsenek. Vagy kizsarolhat egy szép magas árat, mivel más cégnek az országban nemigen van 150 alacsonypadlós busza...
A FUTÁR rendszer ötlete sem az ő ideje alatt fogant, és még nem volt főpolgármester, amikor elkezdődött a tervezése.
"érvek ellene: a jegyek drágák, továbbra is koszos a város "
És még mindig cseszik bevezetni az elektronikus jegyrendszert. Ja, most éppen jövőre _ígérik_, és már tesztelnek 4 beléptetőkaput a Ferenc körútnál...
Az utcaátnevezéseket kihagytad, pedig mennyien támogatják Széll Kálmánt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!