Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A cigányok iskolázottsága...

A cigányok iskolázottsága (iskolázatlansága inkább) mennyire változott 1993-hoz képest?

Figyelt kérdés
2013. jún. 15. 23:50
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Akkor még simán voltak 30-35 éves analfabéták is. És akkor 14 éves lányokat kivettek az iskolából, férjhez adtak. Azóta azért a fejlesztőpedagógusok is többet tudnak velük foglalkozni, és az általános műveletlenség (nem csak a cigányokra értem) is magasabb szinten van a média és az Internet miatt. A gyereknek meg bent kell maradnia az iskolarendszerben, most már a jegyzői ráhatásnak nagyobb lehetősége van a csp elvonásával. Ami erős gond, az az óvodába járás. Csak az utolsó év kötelező. Meg régen inkább próbáltak szabadulni a problémástól, most már erősebb az integrálás és felzárkóztatás. És itt üzenem, hogy ezért nagyon fontosak az alacsony létszámú osztályokat működtető kistelepülési iskolák, de persze azokat meg meg kell szüntetni...
2013. jún. 16. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Jelentősen nőtt az általános iskolát elvégzők száma, és a középiskolában továbbtanulóké is. Itt olvasgathatsz:

[link]

Ennél (2008) frissebb adatokat nem tudok.


A felsőoktatásban is egyre több roma hallgató van.

2013. jún. 16. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
85%

Berta Wooster

A statisztika szerint igen. De engedd meg hadd osszam meg a legfrisebb tapasztalatomat.

Általános iskolai tanár vagyok.

A 8. osztályban év végén megbuktattam 4 cigány diákot is (egész évben egyetlen egy 2-est nem tudtak összehozni, felszerelést sosem hoztak, órára is csak ritkán tértek be, írni-olvasni nem tudnak, de még két egyjegyű számot összeadni sem...). Nem vették fel őket sehova, mivel 1 pontos felvételiket írtak.

Képzeld mégis meg lett a 8 általánosuk és mehetnek mégis középiskolába. Hogy hogyan? Leszóltak a kerületi Klik-ből, hogy nem buktathatunk (utasítás), mivel indul egy Híd nevű program egy bizonyos középiskolában, ahová kell a gyerek.


Úgyhogy ennyit arról, hogy többen végzik el az iskolákat. Statisztikailag igaz. De hogy 20 évvel ezelőtt még az alsó tagozatot sem végezték volna ők el az tuti.

2013. jún. 16. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Sajnos maga az oktatási rendszer lett olyan, hogy 10 évvel ezelőtt fiatalok százai-ezrei végeztek el úgy középiskolát, hogy funkcionális analfabéták. Nem csak cigányok.
2013. jún. 16. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Pontosan így van. Pár hónapja megdöbbenve olvastam, hogy becslések szerint Magyarországon a lakosság kb. 25%-a funkcionális analfabéta.

Az pedig eléggé köztudott, hogy a követelményszint minden iskolatípusban csökkent (kivéve az "elit" iskolákat).


Rengeteg példát tudnék írni, de csak kettőt emelnék ki, ha már a buktatás felmerült:

- Több pedagógust is ismerek, aki szándékosan nem buktatott meg diákokat, holott a tudásuk alapján meg kellett volna; ill. volt, aki úgy állította össze a pótvizsga feladatsort, hogy egy másik iskolából érkezett tanuló _biztosan_ átmenjen, hogy ne kelljen őt plusz egy évet az iskolában tartani.

- A napokban írtam le egy teljesen más jellegű kérdésnél, hogy egy amúgy nagyon kedves kis ismerősömet középiskolai magántanulóként több tantárgyból kb. 0 tudással átengedték minden vizsgáján, néhány tantárgyból pedig (saját becslésem szerint) kb. 5-10% teljesítménnyel, ami még mindig elég messze van a kettes szinttől.

Több esetben a felügyelő tanár mondta neki, hogy mit írjon...

Túlságosan nem lepett meg, mert nálunk például több tanár az írásbeli érettségin is "segített" néhányaknak...


Sajnos ez van.

2013. jún. 16. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Igen. Ezek szerint nem mondtam újdonságot...és akkor képzeld el, hogy milyen motivációnk van még, amikor bemegyünk órára. Sajnos ez a fertőzés már azt is elérte rég, aki jobb sorsra lenne érdemes.

Nem látom a kiutat, csak a gödör mélyét. :(

2013. jún. 16. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Hááát... Nekem valóban nem túl sok újdonságot tudnál mondani. ;)

Persze nem az egyéni tapasztalatok terén, hanem az általános tendenciákat illetően. És pont emiatt sajnos biztatni sem nagyon tudlak, mert én sem látok kiutat. Főleg az utóbbi időben született "intézkedések" után, mint pl. hogy kötelező 6 évesen megkezdeni az első osztályt, holott az iskolába érkező gyerekek egy jó része - óvodai szakvélemény ide vagy oda - eddig sem volt iskolaérett; vagy - hogy a kérdéshez még inkább kapcsolódjunk - a jól működő roma integrációs programoktól a támogatások megvonása szintén nagyon rossz húzás volt. A KLIK és a kialakított tankerületek miatt (minek is?) mindenhol - még az eddiginél is nagyobb - fejetlenség, a pedagógiai szabadság szintje pedig az előző rendszerben is magasabb volt, mint majd most lesz... Nem is sorolom tovább.


De azért próbáld meg megtalálni a szépséget a munkádban, a gyerekek egy része "kárpótol" a negatívumokért. Ha pedig maga az iskola problémásabb az átlagnál, esetleg megpróbálhatnál másikat keresni; elvileg most kb. 2900 státusz keletkezik (bár kérdés, hogy ebből mennyit hagynak meg), nagyobb az esély, mint általában.

2013. jún. 17. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!