1-10-es skálán, mennyire tartod fontosnak a történelem oktatását hazánkban?
Fontos, jelenleg is sokat tanítják, csak az arányokkal van a baj.
Én nagyobb hangsúlyt fektetnék a XX-XXI. század történelmére, például a 90 utáni történelmet alig tanítják.
„valos történelem és nem az ábrándokkal hülyitést”
Konkrétan mit értesz utóbbi alatt?
"A történelem oktatás fontos, a mostani oktatás minősége viszont azért megkérdőjelezhető.
"
Ezt jól mutatja a sok szélsőséges tini megjelenése.
Szerintem 4 es . Fontos egy két dolgot tudni hogy mi miér van és a mostani berendezkedés miből alakult ki.
De egyiptomtol rómabukásáig mindent átveni évszámokal csak idő pocsékolás. Vagy az elmult ezer év ijen részlets oktatása mikőzbe a 2 vn utáni eseményekről szinte semi mo on de a tartárjárás és mohácsi vész dátuma fontos. pedig az elmult 100 év esményei határozák meg a mostani hejzetet és ezekre hivatkoznak mindig nm pedig a Egyiptomi Perzsa háburukra vagy a gőrőg istenekre és kulturára.
Viszont a trőrténelemnél a matek , angol , fizika , kémia
mormális informatika oktatás fontosab lene. Normális allat nem a szüvegszerkesztő 10éven át való oktatást értem.
Hagyjuk már ezt az ósdi politikai maszlagot, hogy összefüggésekre és nem évszámokra kell tanítani a gyerekeket!Mert marhaság. Két okból nem összefüggésekkel, hanem adatokkal (évszám, uralkodó, rendelet stb.) célszerűbb tömni a nebuló fejét. Az első mert ebben pár szélsőséges idiótát leszámítva a puszta adatokat nem kérdőjelezi meg senki, tehát konszenzus van az ügyben . Másodszor az átlag körüli tanuló fejébe csak mindössze ennyi fér bele.
Ahogy a reál tantárgyaknál világosabban látszik, ott vagy érti a diák és utána szerzi a jó jegyeket vagy nem érti és akkor át kell rugdalni valahogy. Vagy rövidtávú memóriafejlesztéssel (korrepetor vagy ingyen a tanára), vagyis a fejébe verik a tananyagot, vagy nem éppen legális eszközökkel.
A humán tantárgyakból meg azok hasalnak el, akik nem hajlandók sem az órán sem otthon időt szánni a tananyagra, vagy morzsányi agyukba semmilyen séma ( különböző nyelvek) vagy adat (történelem) nem marad meg. Szóval hatékony a rendszer.
Azért nem várják el, hogy komolyabb összefüggéseket fedezzen föl és illessze be TARTÓSAN az ismeretvilágába, mert a diákok 90%-a egyszerűen alkalmatlan rá, a maradéknak meg lehet szakkört tartani, fakultációra vagy versenyre küldeni, szóval tehetséggondozás folyjon. Meg nekik nem kell összefüggéseket magyarázni nekik megy már maguktól. Lehet kiigazítani pontosítani, növelni a látókört, de nem szorulnak már arra, hogy a tanár mondja meg a frankót.
Az átlagembert módszeresen túlbecsülik, mert már az iskolában sem képes önállóan gondolkodni,csak jobb esetbe beseggelni a tananyagot, ami körülbelül a dolgozat megírása után 3,35 percig marad a fejében, rosszabb esetbe az se sikerül. Az utóbbit komoly munkával rá lehet venni, hogy az előbbi csoportba tartozzon, de önálló gondolkodásra akkor sem lesz képes. Hiába tömöd bele a jobb képességű humán alapú hangszórók fejébe a tudást, ha rögtön elfelejtik. Semmi értelme többet tanítani, ha használható tudás ugyanúgy nulla marad. Csak a diktatúrák módszere az, hogy az önkényes következtetéseket plántálják bele a kölykök tudatalattijába bármiféle gyakorlati eredmény nélkül. Persze mutogatni lehet a diákokat, meg ideológiai fontossága is van, de alapvetően semmi gyakorlati haszna nincsen.
A szóbeli érettségit is ezért bukják el módszeresen a diákok, mert évszámokkal nem lehet húsz percet kitölteni. Persze szélsőséges esetben fejből meglehet tanulni a könyvet (mikor érettségiztem volt szerencsém egy ilyen lányhoz, komolyan megnéztem és még a kötőszavak is stimmeltek) és gyorsan elhadarni és a maximum pontszámot megkapja rá, csak az ilyen ritka. Mondjuk az érettségit olyan gyermetegül pontozzák, hogy a gondolkodó és nem gondolkodó embereknek közötti különbséget az osztott osztályzat nem tükrözi híven. Egyszerűen alacsony a mérce a szóbelire nulla pontot kap még az se számít sokat. Hiába az írásbeli az átlagemberre van szabva.
De visszatérnék az első pontra, a politikai konszenzusra.
Mivel a tantervet, és most a Nemzet Együttműködés Kormányának hála már a tankönyvet is is az aktuális kormány határozná meg a modern történelmet (I Vh. kezdetétől tegnapig). Még Trianonról és Horthyról nomeg Kádárról sem tudunk egységes képet alkotni, mindenki a saját szájízének megfelelően írná át a tankönyveket. A harmadik évezred világtörténelmet (illetve nálunk a 1989 rendszerváltástól kezdődő időszakot) mindenki a saját szája íze szerint értelmezi itt gyakorlatilag semmilyen közös összefüggés sincsen. Meg hát valamilyen szerencsétlen ezt a tételt húzza gyakorlatilag a világnézetét osztályozzák, ha konzekvenciákat várnak tőle.
Azt már meg sem említem, hogy a tanár is emberből van és felértékeli az egy világnézetet valló diák makogását és a másik szabatos monológját meg lehúzza a sárga földig.
Az elmúlt húsz év adatait nagy vonalakban mindenki ismeri pontosan azért meg megélte, meg a politikai kampányok is folyamatosan emlékeztetik rá az embert.
Oyasmikra gondoltam hog ymi miért va. Minthogy korea mért van keté osztva, Hogy let megint itrael , vagy usa hogy let a legerősebb álam . kinába mitől van még komonizmus.
Vagy a mitjelentek a hobb bal . liberális és konzervativ szavak. És azt meg hanyagolni hogy mikor vitte át hanibál az alpokon au elefántokat vagy hogy cleopátrának hány szeretője volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!