Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Budapesten még hány 100 évig...

Budapesten még hány 100 évig lesznek az utakon a régi lepukkant roncs derby Ikarusok?

Figyelt kérdés
Most ne jöjjön nekem senki hogy most cseréltek le 150 db-ot az új buszokra,mert ezt már régn meg kellett tenni.De ezen kivül még 700-800 régi roncs Ikerust le kell cserélni.Ha erre alig volt pénz akkor a maradék 700-800 mikor cserélik le?20-30 év múlva?De most komolyan nem röhej hogy a Román fővárosba pl már csak Mercedesek vannak és pár éve 1300 db-ot cseréltek le?Nem szégyen ez a fővárosnak hogy ilyen leamórtizált buszok vannak az utakon?
2013. máj. 17. 20:01
1 2 3 4
 11/33 MolotovPunk ***** válasza:
70%

Azok az Ikarus buszok nagyon jók voltak és még most is sokkal jobbak,mint a nyugati f-sok.Fel kéne őket újítani.Egyébként meg azt kevesen tudják,hogy egy csomó pár éves magyar busz áll raktáron,amit Pestre és más nagy városokba is adtak volna el,de hát nagy (nemzeti) kormányunknak nem volt az jó.Megvették a külföldi használt szutykokat inkább,ja mert,hogy azt támogatja az EU.Ez a felfogás is egy vicc és jó kifogás,bár a kormányunk is az.


Egyébként a DIGÉP és a Ganz is most akart új Magyar villamosokat gyártani Miskolcnak,csak hát leseperte jelenlegi vezetés egyből ezt a tervet is.

2013. máj. 18. 01:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/33 anonim ***** válasza:
90%

MolotovPunk: Te hihetetlenül tudatlan vagy! Azok az Ikarusok lassan 50 éves konstrukció alapján készültek, nem egy a BKV-nál már 30 évvel ezelőtt, miközben egy autóbuszt 8 évre terveznek. Eljárt felettük az idő, pont.


"Egyébként meg azt kevesen tudják,hogy egy csomó pár éves magyar busz áll raktáron,amit Pestre és más nagy városokba is adtak volna el,de hát nagy (nemzeti) kormányunknak nem volt az jó."


És mégis milyen hülye cég gyárt le megrendelés nélkül csomó buszt? Mert hogy itt arról van szó, hogy a Credonál raktárra legyártottak egy valag buszt úgy, hogy még csak egy tenderkiírás nem született, nem hogy szerződéskötés. Saját magának köszönheti a cégvezetés, ha emiatt be fognak csődölni.


"Megvették a külföldi használt szutykokat inkább,ja mert,hogy azt támogatja az EU."


NEM, az EU nem támogatja a használt buszbeszerzést, azért vettek ilyen buszokat (nulla EU-s pénzből), mert meglepő módon sokkal olcsóbbak mint az újak.


"Egyébként a DIGÉP és a Ganz is most akart új Magyar villamosokat gyártani Miskolcnak,csak hát leseperte jelenlegi vezetés egyből ezt a tervet is."


Miskolcon a Ganz-Skoda konzorcium nyert.

2013. máj. 18. 01:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/33 MolotovPunk ***** válasza:

Egyébként csak megsúgom neked,hogy azok a buszok,amikről én beszéltem nem Ikarusok és tényleg csak max kb 5 évesek,de pont magyar gyártmányú,ha jól tudom NABI a márkája.Szlovákiába tömegével vittek ki,de más országokba is.Igazából nem fognak becsődölni,mert max kiviszik külföldre,csak tudod itt az a szégyen,hogy lehetne 100 százalékosan saját gyártású buszunk itthon és mégsem kell.Pont emiatt viszik külföldre ezeket.ha külföldre jó,akkor ide miért nem?Miért kell használt Mercesdes és egyéb.A nyugati buszok nagy része kátyúkat sem bírja,legalább Ikarusok bírták,megjegyzem az orosz gyártmányú trolik is.El szállt felettük az idő?Ez kit érdekel?Amerikában meg ruszkiknál van olyan busz is,ami 50 éve megy még mindig és fel van újítva pont.


Másik dolog.Ikarusnak is vannak tovább fejlesztett új változatai és Rábának is.Rába Contactok is elég jók,de van még más is.Mondjuk a Ganz Skoda is az szerintem.

2013. máj. 18. 01:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/33 MolotovPunk ***** válasza:

Egyébként ehhez szólva még annyit,általában,ha valamit Magyarországon,vagy Oroszoknál összeraktak,az 40 év múlva is ment kátyúk alatt is.

Egyébként van volánbusznál dolgozó ismerősöm,ő mondta maga a nyugati buszokkal rengeteg baj van,állandóan tengelytörésekkel,vagy motorhibákkal állnak a garázsban.


Viszont,ha egyszer tényleg megtörténnek a busz cserék úgy teljesen 100 százalékosan,azt meg végképp felejtsd el,hogy 8-10 évente majd buszokat fognak cserélgetni.Ez még viccnek is rossz.

2013. máj. 18. 01:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/33 anonim ***** válasza:

MolotovPunk: Te olyan szintű sületlenségeket hordasz itt össze, hogy én ilyet még nem láttam!


"Egyébként csak megsúgom neked,hogy azok a buszok,amikről én beszéltem nem Ikarusok és tényleg csak max kb 5 évesek,de pont magyar gyártmányú,ha jól tudom NABI a márkája."


Először te a régi Ikarusok felújításáról beszéltél. A raktáron álló buszokat a Credo gyártotta nem a NABI, az egy másik cég, akinek nincs egy eladott busza sem Európában. Nem mellesleg a raktáron álló busztípusból sem tudott eladni egy darabot sem a Credo.


"Szlovákiába tömegével vittek ki,de más országokba is.Igazából nem fognak becsődölni,mert max kiviszik külföldre,csak tudod itt az a szégyen,hogy lehetne 100 százalékosan saját gyártású buszunk itthon és mégsem kell.Pont emiatt viszik külföldre ezeket.ha külföldre jó,akkor ide miért nem?"


Nem tudom honnan szedted ezt, de NEM kell külföldre sem. Ismét mondom, a Credo Citadell buszt még sehova nem sikerült eladniuk. De ezt mondjuk te is kikövetkeztethetted volna abból, hogy évek óta a gyárudvaron állnak... Nem mellesleg az sem 100 százalékban saját gyártású.


"Miért kell használt Mercesdes és egyéb.A nyugati buszok nagy része kátyúkat sem bírja,legalább Ikarusok bírták,megjegyzem az orosz gyártmányú trolik is."


Mert valami kell a rohadó Ikarusok helyére, éppen Mercedes (meg Van Hool és Volvo) volt a használt buszpiacon eladó. Nem mellesleg a Volvo buszok több mint 8 éve járják Budapestet (ennyi egy busz élettartama!), eddig még nem estek szét.


"El szállt felettük az idő?Ez kit érdekel?Amerikában meg ruszkiknál van olyan busz is,ami 50 éve megy még mindig és fel van újítva pont. "


Mutass már egyet is! Na persze olyat, ami nem a nosztalgia flottában közlekedik.


"Másik dolog.Ikarusnak is vannak tovább fejlesztett új változatai és Rábának is.Rába Contactok is elég jók,de van még más is.Mondjuk a Ganz Skoda is az szerintem."


Könyörgöm, ezek az "újabb" fejlesztések is több mint 20 évesek mind!

2013. máj. 18. 02:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/33 anonim ***** válasza:

"Egyébként ehhez szólva még annyit,általában,ha valamit Magyarországon,vagy Oroszoknál összeraktak,az 40 év múlva is ment kátyúk alatt is.

Egyébként van volánbusznál dolgozó ismerősöm,ő mondta maga a nyugati buszokkal rengeteg baj van,állandóan tengelytörésekkel,vagy motorhibákkal állnak a garázsban. "


Egy busz nem háborús körülményekre készül, hanem tisztességes üzemeltetésre. Azon meg ne csodálkozzunk, ha selejt érett buszt vesznek akkor azzal bajok lesznek. Minden elhasználódik egyszer, gondolom a cipőd is. A 200-as Ikarusok is azért tudnak futni, mert a garázsban áll még 3 másik kibelezve, ahonnan ki lehet nyerni az épp kellő alkatrészt.


"Viszont,ha egyszer tényleg megtörténnek a busz cserék úgy teljesen 100 százalékosan,azt meg végképp felejtsd el,hogy 8-10 évente majd buszokat fognak cserélgetni.Ez még viccnek is rossz."


Hát pedig a világ minden részén ez az alap. Úgy a 90-es évek közepéig még itt is az volt, 6 év volt a buszok átlagéletkora a BKV-nál. Igen, a 200-as Ikarusokat is kidobálták 8 évesen.

2013. máj. 18. 02:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/33 MolotovPunk ***** válasza:

El szállt felettük az idő?Ez kit érdekel?Amerikában meg ruszkiknál van olyan busz is,ami 50 éve megy még mindig és fel van újítva pont. "


Mutass már egyet is! Na persze olyat, ami nem a nosztalgia flottában közlekedik.



Nos,unokabátyám másfél évig élt kint Brooklynban.2007 és 2008 között,ő maga mondta,hogy ott látott olyan iskolabuszt,amit kb 80as években gyártottak.Sárga iskola busz volt.Asszem Harwarter,vagy talán régi Ford(Igen a régi féle csőrös busz) mielőtt még meg kérdeznéd.Bár igaz,hogy Brooklyn nagy része szegény proli negyed,de ami igaz az igaz.Asszem képeket is készített a városról,láttam nála pár képet.Az autókat meg sem említem,nagy részük már lecserélődött,de még mindig van sok régi járgány,főleg szegényebb környékeken.


Nagy tévedésben vagy,ha azt hiszed Amerikában csak nosztalgia buszként robognak régebbi típusú buszok.

2013. máj. 18. 02:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/33 anonim ***** válasza:

A 80-as években gyártott buszok még messze nem 50 évesek! Mellesleg egy iskolabusz messze nem olyan terhelésnek van kitéve, mint egy tömegközlekedést bonyolító.


Direkt kikerestem neked a New York Cityben közlekedő buszok adatait, 1995-ös a legöregebb, bár simán lehet hogy azóta már selejtezték azokat. [link]

2013. máj. 18. 02:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/33 anonim ***** válasza:

"Egyébként van volánbusznál dolgozó ismerősöm,ő mondta maga a nyugati buszokkal rengeteg baj van,állandóan tengelytörésekkel,vagy motorhibákkal állnak a garázsban. "

Na most akkor Volánbusz vagy BKV?

Arra is kíváncsi lennék milyen tengely tud eltörni egy buszon...

2013. máj. 18. 04:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/33 anonim ***** válasza:

"Az Ikarus sose robban le"-hát mifelénk előfordul jópárszor

A technikai specifikációkhoz nem értek,de volt már többször is,hogy felszálltam és vágni lehetett volna bent a gázszagot.

"az utasok vandálkodják össze"- nem én vagyok a hibás,amiért pár barom tönkreteszi amit csak lehet,se a màsik többszàz utas

"én autóval járok"-akkor hogyhogy ilyen jól ismered a buszokon uralkodó közállapotokat?

2013. máj. 18. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!