Nem lenne gazdaságosabb a MÁV-nak visszahozni a gőzmozdonyokat?
Kezdjük ott ,hogy a gőzmozdony hatásfoka nagyon alacsony, alig 10%, mire a gőz energiájából forgómozgás lesz, nagyon sok veszteség lesz. Na meg egy gőzöst üzembe helyezni még ha meleg vizet emelnek át a víztartályba akkor is több óra, dízelmozdony meg pár perc alatt sőt másodpercek alatt beröffenthető és máris üzemképes. A gőzösök nagy része csak egy irányban képes haladni, így a végállomáson fordítókoronggal kell megfordítani, ami időveszteség. A dízeleken (még a régebbi 50 éves darabokon is) meg van mindkét oldalt vezetőfülke, így hamar irányt is lehet váltani. A dízelmotor hatásfoka kb. 30-40%. A gőzöst meg üzemszünetben is etetni kell szénnel, hogy a nyomást fenn lehessen tartani, pl. egy állomási tartaléknál, hogy ha szükség van rá, pl. egy ledöglött mozdonyért kimenni a nyíltvonalra vagy kocsikat rendezni, akkor azonnal bevethető legyen. De mi van ha egész nap nincs rá szükség? akkor is sok szenet evett meg feleslegesen. A dízelmozdony motorját meg le lehet állítani, így pl. ha van 2 órája, ameddig nincs rá szükség ,mert pl. a vonat ,amit hozott csak 2 óra múlva megy vissza akkor addig nem fogyaszt.
A gőzös a környezetre is veszélyes, hiszen pattognak ki belőle szikrák, amik pl. tarlótüzet okozhatnak ill. tüzveszélyes területre nem is mehetnek be
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!