Nem kellene már betiltani a belsőégésű motorokat, vagy legalább azok kőolajszármazékokkal való üzemeltetését?
"Na, akkor légyszíves világosíts fel."
Nem foglak gyermekem. Majd ha nem leszel ilyen lusta utána nézel magadtól, vagy esetleg még ki is próbálod ezeket a technológiákat. Én nem vagyok hivatott arra, hogy bárkit felvilágosítsak, azért fizetést vagy más ellenszolgáltatást nem kapok, így nem is fogok ezzel bajlódni. Csupán leírtam a véleményem.
Nekem is régi fájdalmam ez a technika.
A belső égésű motor nagyon elavult technika.
Toldják-foldják TDI,TSI,CDI a jó isten tudja még mi lesz....
de a probléma marad.
Egy üzemelő benzinmotor/ 1200 cm3-es/ 3 m3 levegőt használ el óránként.Ehhez jön az emisszió,és a diesel technológia korma.Iszonyatosan terheli a környezetet.Nem véletlen hogy lassan taknyunk-nyálunk egybe folyik,sok az
allergiás.
Elektromos autókat kell továbbfejleszteni.Ennek a problémája azonban a hatótávban rejlik,és az akkucellák
nagyon nehezek is.
#11 - akkor legalább azt áruld el, hogy hol lehet ilyen vásári majmokat, mint TE megtekinteni fizetés ellenében.
Te is egy vagy a sok "gróf Spanyol Zoltán" közül, akiknek van egy alátámaszthatatlan elképzelése, ami körül ködösítenek. Szép új világot ígérnek, ahol pillangók és kisvirágok jönnek a kipufogóból, miközben a teljesítményleadás nagyobb és kedvezőbb a mai szintnél.
Senki nem állítja, hogy a belsőégésű motor a maga 20-30%-os hatásfokával tökéletes. De - ahogy mondtam is - álljon elő valaki olyasvalamivel, ami használható a gyakorlatban helyette. Érdekes, hogy amikor ez elhangzik, onnantól jön a lepontozás meg a kioktató hangnem.
Közben meg csendben a többség az alapján vesz autót, hogy melyiknek nagyobb a teljesítménye - amihez kőolajszármazékot kell elégetni. Amiből beláthatóan (ha valaki ismeri a motorblokk működését részletesen) nem csak H2O meg CO2 lesz, mint a kémiakönyvben. Hiába a katalizátor, a szegénykeverékes üzemmód részterhelésen, a változtatható keresztmetszetű szívócsatorna, stb.
De sebaj - minden nap tanul valami az ember, például hogy nem szabad olyanokkal leállni beszélgetni, akik egy műszaki kérdést csak világszemléleti/politikai oldalról tudnak megközelíteni.
"1. A betakarítást nem kőolajszármazékokkal üzemelő gépek végeznék. "
akkor mivel? árammal? LPG-vel???
Repülők, hajók, kamionok mivel menjenek?? Ez nem így megy hogy tilcsukbe... személyautók magáncélra ok hogy hibrid, meg villany meg hidrogéncella, de az még nem elég kiforrott.
Az biztos,hogy a" Hybrid-Drive" hajtásban sok az előremutató elem.Legalább részben próbálják a az alacsonyabb városi sebességben az elektromos hajtást forszírozni.Ennek a hátránya,hogy el tud -e terjedni,mert nagyon drága.Egy ilyen autót használtan szinte lehetetlen eladni.
A belső égésű motorok már 140 évesek.Az elv nem változott, és ez a baj.Müszaki tudományok esetén ez óriási
"egyhelybenállás".Gondoljuk el hova fejlődött ennyi idő alatt mondjuk a biokémia,a gyógyászat.Ez a műszaki értelmiség szégyene az egész világon.
Ha tetszik, hanem Agent K mondataiban nagyon sok igazság van.
Lehet itt jönni a betiltással és igen, kellene, de jelenleg NINCS ALTERNATÍV ami megfelelő mértékben tudná helyettesíteni.
Igen, folynak kutatások, de sokaknak nem érdeke, hogy ezek sikerrel járjanak és az olajcégek elég jól tudnak lobbizni.
Amíg nem lesz egy megfelelő technológiai áttörés, vagy míg nem fogy el a teljes üzemanyag készlet, addig esélytelén a tiltás.
(Amúgy valóban vicces, hogy egyesek itt nagyban verik a mellüket, hogy de, van megoldás, de egy árva linket nem tudnak berakni, ami ezt alátámasztaná... Ennyi erővel azt is állíthatná, hogy járt már ember a Maros ezelőtt 100 évvel és van is rá bizonyíték, de nem az ő dolga ezt bizonyítani, mindenki nézzen utána.)
"Az biztos,hogy a" Hybrid-Drive" hajtásban sok az előremutató elem"
Ez igaz - bár főleg a "magánjellegű" használatnál, ahol jellemző a napi 10-30 km, amit elektromos hajtással le lehet küzdeni.
Ha most kellene megtippelni, hogy mi lesz a jövő, akkor én arra tenném fel a pénzemet, hogy akkumulátor a napi közlekedéshez és kiegészítő áramtermelő belsőégésű motor, amit csak akkor fog beindítani az elektronikus vezérlés, amikor egy hónapban egyszer meglátogatja a család a 150 km-re élő nagymamát, mert arra nem elég a teljesen feltöltött akksi sem.
De annak is vannak nehézségei - a havonta egyszer 3 órát üzemelő motor állapota a kevés használattól fog romlani. Úgyhogy ehhez meg speciális kenőanyagok vagy egyéb technikai trükkök kellenek majd. Na de meglátjuk.
És akkor már csak a fuvarozás/szállítás/munkagépek a kérdés - ami sokkal bonyolultabb, mert pl. az utóbbit a "semmi közepén" kell energiával ellátni, mint egy markoló, kombájn vagy traktor...
De örülök, hogy van(nak) aki(k)ben van minimális belátás is ebben a kategóriában. :)
Muszáj a belátás.Egyszer mindennek vége lesz,a belső égésű motornak is.Nekem mindíg volt kocsim,de látom ennek a technológiai határát,és a környezeti ártalmakat.
A legnagyobb kihívás szerintem is a szállításban lesz.
A diesel üzemeltetést nem lesz könnyű kiváltani,a ha a hatótáv kérdését nem tudják elektromos megoldással ellensúlyozni.
"Ez a műszaki értelmiség szégyene az egész világon."
Műszaki tudományokban jártas emberek ezrei dolgoznak a világ minden táján, hogy megfelelő, gyakorlatban használható alternatívát nyújtsanak a belsőégésű motorok helyett. Talán nem véletlenül nem sikerült eddig igazán jót kitalálni, nem hiszem, hogy direkt nem találtak ki semmit.
Akárhogy is van elég furcsa.
Minden tudomány jelentősen előrelépett,de ez a műszaki terület mintha meghalt volna.
Valószinűleg nem érdeke igazán a kormányoknak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!