Az egyetemeken a diákok többsége miért elégszik meg a gyenge osztályzattal?
Én ugyan elsőéves vagyok, de sok tárgyunk volt évközi jegyes (sok zh-t írtunk, ne irigyeljetek, nálunk is volt számonkérés), szóval már vannak jegyeink.
Közepes v. annál kicsit gyengébb egyetem közepes nehézségű szakára járok.
Úgy látom, hogy a társaim zöme nem tanul csak utolsó pillanatban. A beadandókra egy vagy két napot hagynak, zh-ra utolsó délután tanulnak.
Én érzem magam hülyének, hogy szoktam hagyni 1 hetet, minden nap haladok valamennyit, no bele azért nem halok.
Szóval, igen, én is úgy érzem, nem tesznek meg mindent.
Én nem tudom te hova jársz de nálunk ez egyáltalán nem igaz. Mindenki hajt a jobbra az ösztöndíjra.
Lehet valami azon a szakon nem stimmel.
BME egyik mérnöki szakára járok, ugyanezt tapasztalom, még azokból a tárgyakból is, ahol max. 2 nap tanulással lehet 4-est kapni. Mai vizsga előtt az egyik diák közölte a másikkal, hogy van 6-7 tétel, amit el sem olvasott. 31 tételünk volt, mindegyik max. 1 gépelt oldal... Na, ezt nem fogom soha megérteni én sem.
A másik, amikor a tárgy annyi lenne, hogy leül, és elkezd feladatokat csinálni. Nem egyet, hanem sokat. De nem, mert hétvégén mozi/buli/... volt, este meg fáradt, 3x2 óra után, majd panaszkodik a tanárra, a javítókra, a tananyagra, mittudomén én kire, hogy ő csak kettest kapott, és egyébként is milyen rosszul tanítanak. De ő természetesen tökéletes... És nem egy ilyen van, hanem az évfolyam legalább harmada ezt csinálja, és még csak elsőévesek vagyunk.
(Bocsi a hosszú nyavalygásért, de ez kiborított. És nem gondolom, hogy hanyagolni kell a társadalmi életet, nekem is vannak barátaim, akikkel együtt vagyok, találkozunk, stb.)
Mi mindig örültünk, ha megvolt legalább a kettes, és nem a jegyre hajtottam, hanem arra, hogy minél jobban megtanuljam, és hogy egyáltalán átengedjenek, pedig erős közepes voltam alkalmazott matematikus szakon.
Most programtervező informatikus szakra járok, az még nehezebb.
ELTE TTK, majd IK.
Én ELTE IK proginf BSc-t végeztem, hát azért van nem egy tárgy, amiből a 2-es is elég jó tudást jelent. (Például, amikor a 12 pontos zh 8 ponttól van meg és több, mint 300+ tételből kérdezhetnek, tételenként 1 ponttal.)
Volt viszont olyan tárgyam is, amikor a 4-este mentem javítani, mert kellett a kredit index.
Bár kaptam ösztöndíjat, de azért nevetségesen alacsony összegeket.
Sokan ennyi pénzért nem törik magukat, akkor már könnyebb elmenni dolgozni.
(Nekem is ez a szándékom az MSc alatt. Tanulok, de vannak olyan tárgyak, amik kevésbé szükségesek, így a 2-es is bőven elég. Ösztöndíj helyett pedig heti 10 órás melókkal is több pénzt tudok elrakni.)
én elsős vagyok, és nekem is feltűnt. Elég sokan alig tanulnak, főleg utolsó pillanatban kezdenek hozzá. Van 1 srác, ő mindenből a kettest akarja elérni. "egyetemen jó a kettes". Elég sokan puskáznak, csalnak is. Még többen felveszik a vizsgákat még decemberre, aztán koppannak egy nagyot.
Nem értek veled egyet. Aki államin van, annak nem elég csupán a creditet megszerezni, átlagot is nézik. Már pedig egy 2es jegy már összehozza az x számú creditet. Viszont átlagnál ez igen csak lehúzó értékű.
Szóval szerintem érdemes elkülöníteni ki az államis és költségtérítéses. Persze akik államin vannak, azok között is van kanyhaló, de fordítva is igaz, aki fizetős, tök szorgalmas. Nagyon összetett. Sok gyereknek 1 nyelvvizsgán múlik az egész, mint nekem, ha nem lett volna meg, nem lett volna meg a szükséges pont.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!