A BKK miért német buszokat rendel, inkább a mannheimi, ulmi munkahelyek megőrzését támogatva a kaposvári, győri buszgyártás helyett?
"főváros által kiírt pályázat alapján a VT Transman üzemeltet majd."
A bankok nem fogadták el fedezetnek az Ikaruszokat, csőd esetén nem tudnák eladni /szerintük/.
Az a baj, hogy sokak szemében az a kép él hogy van itthon számba vehető buszgyártás. Ez nem igaz, és valójában az Ikarus sem volt messze akkora géniusz, mint azt a közvélemény hiszi. Magyarországon egyedül a NABI gyárában készülnek színvonalas buszok, de azt tudni kell hogy nekik jelenleg nincs Európai szabványnak megfelelő alacsonypadlós buszuk.
A BKK egyébként semmilyen buszt nem rendelt, hanem egy szolgáltatást rendelt, aminél a tendergyőztes cég döntötte el milyen buszt fog venni. Szerintem a kiírás elég korrekt volt, a Credo igazi baja az volt hogy nem szabták kifejezettek rájuk a tendert úgy, hogy lehetőleg annak a Mercedes/MAN/Volvo buszok ne tudjanak megfelelni. A Credo buszairól nagyon beszédes az a tény, hogy eddig több mint 3 év alatt egyetlen darabot sem tudtak értékesíteni SEHOL. De igazán nem is nagyon törik magukat, kiállításokra nem járnak, ezen a tenderen sem indultak semmilyen formában, gyakorlatilag a tevékenységük kimerül abban, hogy telesírják a hazai médiát hogy már megint miért nem az ő "kiváló" termékeiket veszik. Azt is érdemes megjegyezni hogy súlyos kritikákat kapott a busz, mikor 2 éve a BKV-nál tesztelték a Citadellt.
Az hogy a bankok szívesebben (értsd sokkal jobb feltételekkel) finanszíroznak olyan buszt ami Európa szinte összes nagyvárosában fut mint prototípusokat, én teljesen racionális érvnek gondolom. Ha a főváros esetleg pár év múlva nem tudna fizetni rendesen (és hát ilyen azért eddig előfordult már párszor...), emiatt a VT-Transmannak gondjai támadnának, akkor a bankok elég gyorsan és jó áron tudnák értékesíteni még ezt a nem kevés mennyiségű buszt is.
"Azt írod hogy megszünt az Ikarus. Ehhez képest erősen tiltakozik, nem zavar ez téged?? "
Látom téged sem zavar, hogy az ARC megvette az Ikarus MÁRKANEVET és azóta az ARC buszait Ikarus néven árulja.
Én is megvehetem a TESCO márkanevet a 3 sarki fűszerboltomra, attól az még nem lesz az a tesco amit megszokott mindenki.
21:14! Nem az a lényeg hogy ki áll az Ikarus név mögött hanem az hogy Magyar munkaerővel és Magyar beszállítókkal dolgoztat 70%-ban és ide adózik. Olvasd el az alábbi szöveget és megérted a lényeget.
Minden egyes autóbusz hazai gyártása és értékesítése három-négy munkahely megtartását, illetve létesítését teszi lehetővé. A hazai gyártók Magyarországon befizetett adója az autóbusz árának 14 százalékát teszi ki, ami a magyar költségvetés bevételét növelné - közölte az Ikarusbus. A társaság közlése szerint a hazai gyártás csaknem 70 százalék hazai tartalmat képvisel, szemben a Volvo és a Rába által célul kitűzött 30 százalékos értékkel.
"de azt tudni kell hogy nekik jelenleg nincs Európai szabványnak megfelelő alacsonypadlós buszuk. "
Pár hete "rohangált" a 7-es vonalán egy alacsonpadlós csuklós Ikarus.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!