Miért nem szüntetik be vasutat véglegesen?
"Ahol én élek itt már csak napi 4szer indul vasút a város felé de ahogy észre vettem az emberek inkább a buszt választják"
Azért mert te a világ végén laksz, ahol a busz is max. 3x jár egy nap, nem fogják beszüntetni a vasutat mert az emberek nagy százaléka a fővonalakon közlekedik valamint a vasúton igen komoly teherszállítás is folyik. A vasút kritikus infrastruktúra.
Nézz szét a világban: TGV, Tokió Expressz, TEE, satöbbi. Az urbanizált területeknek igenis szüksége van a vasútra. A tömegközlekedés ezen formáj a legolcsóbb, hát még a teherszállítás. Felénk anno sok évtizeddel ezelőtt felszedték az erdei vasút síneit, mert az erdészet úgy gondolta hogy sokkal kifizetődőbb teherautóval szállítani a fát. Akkor az is volt, csakhogy változnak az idők, ma már a vasút lenne sokkal olcsóbb ők meg verik a fejüket a falba hogy anno felszedték a síneket.
Konklúzió? Lehet hogy most veszteséges a vasút (elsősorban a rossz szervezettsége miatt), de ha 20 év múlva felmegy az üzemanyagok ára akkor a volán-társaságok lesznek a drágább választás. Jó lenne 20 év múlva 0-ról felépíteni milliárdokért egy egész vasúti hálózatot (mozdonyok, kocsik, állomások, kiszolg. személyzet)? Nem hiszem, a teherszállítás meg most is kifizetődő.
Nem vasutat,hanem a sok vezérigazgatót,helyettes igazgatót,félmilliós fizetésekért, ZRT-t kellene megszüntetni. Újra egységessé tenni a MÁV-ot,egyetlen vezérrel. De olyannal,aki ért is a vasúthoz. Mielőtt egy járatot megszüntetnek,kikérni az ott dolgozó vasutasok véleményét. De az sem ártana,ha az utasokat is megkérdeznék.
A busz nem csak környezetszennyezőbb,de sokkal kényelmetlenebb is. Kisgyerekkel,babakocsival,nagyobb csomaggal nem lehet rajta utazni. Nem lehet WC-re menni egy hosszabb úton,van,aki rosszul van a buszon utazástól.
Ha nem az induló állomáson szállsz fel,akkor lehet,hogy fel sem férsz rá,és ha szerencséd van,jön majd félóra múlva egy másik járat. Ha nincs szerencséd,akkor nem utazol.
A megállókat csak egy tábla jelzi,vagy egy nyitott bodega. Kánikulában,esőben,hóesésben beléd fagy a lélek is,mire jön a busz.
Természetesen nem kellene teljesen megszüntetni a vasutat, csak éppen a 21. századi igényekhez kellene alakítani a MÁV méretét és szolgáltatásait.
A vasútnak ott van értelme és jövője, ahol nagy tömegű áru és utas szállítására van igény. Ezeket a viszonylatokat nálunk is fejleszteni kellene, mert ezekben az esetekben a vasúti szállítás a leggazdaságosabb. Tehát a teherszállítás, valamint az elővárosi és a városközi (IC) személyszállítás az, ahol a vasútra szükség van ma is.
Amit nem érdemes fenntartani, azok a kisforgalmú, többnyire évtizedek óta teherszállítás nélkül vegetáló szárnyvonalak, meg a fővonalakon egy-két lepusztult kocsival közlekedő, senki által nem használt személyvonatok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!