Akik az állami rendszerek további liberalizálódást tartják megoldásnak, azok válaszolnának?
Ok,
Fizetős az eü, az oktatás, stb stb viszont az adók lefeleződnek!
Kiknek jó ez?
A társadalom kb hány % ának?
Az hogy a mai 120e átlagból 170e lesz, az képes az öngondoskodás magasabb költségét finanszírozni?
Mi lesz a munkanélküliekkel ha a segélyezés még alacsonyabb színvonalon valósúl meg?
Miből lesznek új munkahelyek?
Hogy tart a megnövekedett jövedelmeket a magyar gazdaságban miközben nyitottak vagyunk?
Nem csak elinfláljuk a plusz jövedelmeinket azzal hogy az is kimegy nyugatra, a szoc feszültség meg marad?
Vagy milyen logika alapján képzelitek az egészet, figyelembe véve az én álltalam felvetett problkémákat is?
Tényleg kíváncsi vagyok, és nem kötekedni hanem érvelni szeretnék csupán.
A nyugdíjrendszer is fenntarthatatlan a jelenlegi formájában, muszáj bizonyos csökkentéseket, korlátozásokat végrehajtani rajta.
13:26
"A te elméleted = Délamerikalizálódás. "
Francokat. Magyarország ma is az egyik legszocialistább országnak számít (lásd. Gini -index)
13:38
"Úgy látom hogy ez csak azoknak az embereknek jó, akik az önös érdekeiken nem képesek túl látni, és azt hiszik hogy rájuk nem lenne hatással az hogy egész társadalmi rétegek lehetetlenűénének el. "
Nem lehetetlenülnének még el társadalmi rétegek attól, hogy ha az állam végre csak annyit költene jóléti kiadásokra, amennyire éppen futja. A hitelekből való dorbézolásnak vége, slussz.
Kérdező!
Ne végletekben gondolkozz! Ahogy a teljes kommunizmus, úgy a vadkapitalizmus sem megoldás.
Pedig itt már ma is vadkapitalizmus van, aminek a lényege hogy nincs értéke csak a tőkének. Ami még ellen áll az pontosan az ellátási rendszereink és a szociális segélyezés.
"A társadalomnak szüksége van rá, ezért bizonyos közösségi feladatokat és szolidaritást fel kell vállalnia. Ilyen a rendőrség, bizonyos segélyek, stb...
Éski ítéli meg hogy miből mennyire van szükség.
192cm magas vagyok, kb 140kg "nincs rajtam felesleg", világ életemben sportoltam, egészséges vagyok mint a makk. Számomra nem érdekes az eü és a rendőrség sem.
De mindenki hasonló adottságokkal van megálldva?
És kiknek az érdekei érvényesűlnek majd ha csak egyszer megváltozik a rendszer, hiszen utánna pillanatok alatt lehet a 300Ft s vizit díból 3-4-5000Ft!
Vagy éppen csak a nagyvárosokba rendőrség.
Igen igen.
A gazdasgok érdekei érvényesűlnének 100% ban,ez törvényszerű.
10000Ft/ vizit díj, hiszen a gazdagoknak ez nem számít.
Csak a vásorokba rendőr, de ott 20× annyi, hiszen védeni kell őket a csőcseléktől.
Ez csak idő kérdése, ha egyszer a lehetőség megteremtődik.
A kérdés az, hogy a jelenlegi megoldás jó-e, és ha nem, akkor milyen irányba kell elindulni, hogy javuljon. Az egyik legnagyobb probléma ma jelenleg az, hogy az állam túl sok feladatot vállal fel egyedül (sokan várják is tőle ezt el), és részben emiatt nagyon beleszól a gazdálkodásba, nagy az újraelosztás mértéke.
Dehogy szól bele?
Hol látod te hogy beleszól?
Sőt, annyira deregulálva van már ma is, hogy a társadalm népes csoportjainak és a kisvállalkozóknak az érdekeit képtelen a nagytőkével szemben megvédeni.
""Ennek következménye az, hogy az embereknek nincs közösségi tulajdonérzetük (lásd: "az államtól lopni az sikk, mert neki úgyis annyi van", "BKV-n bliccelek, mert nem szolgáltat", stb...), ezért felelőtlenül használják.
Ez csak szerinted és a hozzád hasonlók szerint van így, akik szinte semmit nem tapasztalatk még meg a hétköznapi kisvállalkozások problémáiból! Nekik nem az a legnagyobb problémája hogy miként kereshetne az adó elkerüléssel még vagy párszáz ezret, hanem hogy ha mindent befizet akkor hogy marad versenybe. Ha lecsökkented az adót a felére, ugyan ez lesz, nem sok idő kell hozzá.
Arról nem beszélve 1 Ft vel több beflzetés nem fog bekövetkezni. A másik, hogy nem az emberek okozták eddig sem ahatalmas károkat az országnak, hanem a politikusaink akik egy marék korrupt kölesért eladtak mindent.
"Másfelől vannak bizonyos piaci területek, amiket gyakorlatilag csak az állami támogatások tartanak életben.
Igen, ilyen a MÁV és a BKV.
Amihez hasonlókat a világon mindenütt az adott állam atrt életben. 1, nincs olyan tőke aki ezt működtetné ebben a formában. 2, ha akadna, az kb 2× annyiba kerűlne az embereknek, az az megfizethetetlen lenn, hiszen nem hinném hogy a Tesco a pénztárosnak fizetné a megdullázódott bérlete árát! Illetve csak azok a volnalak maradnának fenn amik nyereségesek, az az valszn lefeleződne a mai szolgáltatás.
"Harmadsorban a gazdaságot (leginkább a KKV-kat) visszafogja a magas adók és járulékok.
Ebben van valami, csak te nem vagy képes előre gondolkodni és megérteni a gazdaságunk sajátosságait.
Hiába kapna egy vállalkozó + X összeget mert kevesebb az adója, ha nincs kereslet akkor nem ruház be.
Mivel nyitott gazdaságunk van, ezért főleg ezek a megnövekedett jövedelmek az importba mennlnek.
Az az,mielőtt beépűlhetne a gazdaságba már nem is lenne belőle semmi, csak infláció, mert nem jelentkezne elég gyorsan a vállalkozások tőkeerejében és szélesedésében.
"Szóval nem az a kérdés, hogy az állam teljesen vonuljon ki az egészségügyből, az oktatásból, a rendfenntartásból, hanem hogy mennyire vonjon be erőforrásokat azoknak az igénybevevőitől. Kell tandíj az oktatásba? Igen, kell? Annyi, hogy azt ne tudja megfizetni az emberek 90%-a? NEM! Kell hozzá kidolgozott támogatási rendszer.
Kell fizetős egészségügy? Kaphat-e valaki jobb ellátást, ha többet fizet? Igen, kell. Hagyjuk meghalni azt, aki szegény? Nem.
Csak hogy szemléletesebb legyen: Legyen 0ft az orvosi kivizsgálás egy alkalommal? 300 forint esetleg? Vagy 3000forint? Vagy egyből 15000forint?
Legyen 0forint az egyetemi félév? Vagy legyen Havi 15-20ezer? Vagy havi 45?
Lehet hogy a számodra nem kézenfekvő, de a számomra igen.
Csak annyit érnénk vele hogy egyre nagyobb számokban számolnánk a fizut, és a reálbér semit nem nőne.
Ugynis ha nem az állam alakítja ezeket a rendszereket hanem a tőke, akkor ha hiányzik valahonnan a pénz akkor emelik. A paciens meg fizet mert más nem tehet, és mikor ellehetetlenedik a helyzet akkor az állam közbeszól és emel egy hatalmasat a minimálon. = infláció
Miért nem vagy képes a tőke szemszögéből nézni a dolgokat?
""A gazdaság felpörgése, az emberek tudatosságának növelése nem csak pár "ultraliberálisnak" lenne jó, hanem az ország teljes népességének.
Ezzel senki nem is vitatkozik.
Csak azzal vitatkozom hogy ez nem pörgetné fel a gazdaságot legfeljebb az inflációt!
14:07
"Igen, ilyen a MÁV és a BKV.
Amihez hasonlókat a világon mindenütt az adott állam atrt életben. "
Ami nem jelenti azt, hogy alig néhány utassal közlekedő vonatokat érdemes lenne mindenáron közpénzből fenntartani.
"titeket meg szerencsésebb helyeken kommunistáknak neveznek.
Én is tudok ilyen faék egyszerűséggel érvelni...
Nézd, attól hogy én szeretnék olyan kapitalizmusban élni, ahol a nagytőke nem élhet vissza az erejével, mert ott áll az állam a hátammögött és szabályoz, még messze nem vagyok kommunista.
De akik szabad prtyára hagynák a nagytőkét, főleg a eü a nyugdíj és egyébb olyan területeken ahol a monopolkapitalizmus percek alatt betelepszik, az kinek neveznéd?
"Reed válasza:
14:07
"Igen, ilyen a MÁV és a BKV.
Amihez hasonlókat a világon mindenütt az adott állam atrt életben. "
Ami nem jelenti azt, hogy alig néhány utassal közlekedő vonatokat érdemes lenne mindenáron közpénzből fenntartani.
Hidd el, hogy ilyenek már nincsenek.
Vannak veszetséges vonalak még, de ott is sokan közlejednek. De az mindenütt akad.
Vannak Budán is veszteséges buszjáratok stb stb, de nem lehet addig a szintig leépíteni ahol már nincs, mert akkor sok más probléma jelentkezne.
Ezek kb már most is egyensúlyban vannak.
Az első hozzászólónak:
"Én nem voltam lusta tanulni, dolgoztam sok helyen diákként, most is.
Akkor miért kéne nekem mások nyűgjeiről gondoskodni? Most is takarítok meg pont azért, hogy ha bajba kerülök, akkor ki tudjam magam belőle segíteni."
Sokgyerekes családban én vagyok a legkisebb,akkoriban a szüleimnek mondhatni jól ment.A 90'-es években a TSZ-ek privatizációja miatt becsődölt a családi vállalkozás,azután édesapám lebetegedett,leszázalékolták,édesanyámnak otthon kellett maradnia ápolni,ez mellett már ő sem tudott munkát vállalni (szerintem 30 évnyi házasság után te is megtennéd ezt a párodért).Elindultunk a lejtőn,mire én 17 éves lettem komoly anyagi gondokkal küzködtek,és csak azt láttam,hogy ha nekem kifizetik a tanulmányimat (bérlet,tanszerek,miegyéb),akkor édesapámnak a gyógyszereire nem futja és ennünk is kellene egész hónapban.És mert nem akartam,hogy akkori barátom (aki ma már a férjem) apukája finanszírozza még nekem is az iskolát,otthagytam a középiskolát és dolgozni kezdtem.Szerinted ez a lustaságról szól?Tévedsz!Vannak lusták,de vannak,akiket rákényszerít az élet,mert nem olyan önzőek és szűk látókörűek,mint te is.Megtakarítás?Miből?Havi 60 ezer forintból?Közölhet a ksh akármilyen adatot,a dolgozó embereknek a fele nem keres többet 80 ezer forintnál és köpködtök a kisemberekre,akik minimálbérért dolgoznak.Gondolkozz,ha az a jelentéktelen kis senki nem robotolna éhbérért,akkor te mivel törölnéd a segged és mit ennél?Ezért tart itt az ország,mert akik a gazdaság alapjaiban dolgoznak(mezőgazdaság,gyártás,élelmiszeripar),azokat ti senkiknek és nyűgnek tekintitek.
14:21
"Hidd el, hogy ilyenek már nincsenek.
Vannak veszetséges vonalak még, de ott is sokan közlejednek."
A MÁV járatainak kábé a 30 százaléka minden további nélkül törölhető lenne a menetrendből, számos mellékvonallal együtt. Igazából senkinek sem hiányoznának, elhiheted. Át van politizálva ez a kérdés is. Sokan azok is körömszakadtáig ragaszkodnak a vonat fenntartásához, akik évek óta nem is ültek vonatra. De annak csakazértis járnia kell.
"Pedig itt már ma is vadkapitalizmus van, aminek a lényege hogy nincs értéke csak a tőkének. Ami még ellen áll az pontosan az ellátási rendszereink és a szociális segélyezés."
Ha nem tudod, mit jelent a vadkapitalizmus, akkor ne használd - mert jelenleg ez a helyzet. A segélyezést és az ellátási rendszereket fenn kell tartani, de nem úgy, hogy közben belerokkan a gazdaság, mert valakik extenzíven használják, valakik meg semennyire.
"Éski ítéli meg hogy miből mennyire van szükség.
192cm magas vagyok, kb 140kg "nincs rajtam felesleg", világ életemben sportoltam, egészséges vagyok mint a makk. Számomra nem érdekes az eü és a rendőrség sem.
De mindenki hasonló adottságokkal van megálldva?"
Társadalmi párbeszédről hallottál? Amúgy meg lehetsz te akármilyen fizikumú, ha nem vagy otthon, betörhetnek hozzád, elüthet egy autó, rákos lehetsz (nem kívánom neked, de az esély meg van rá). Azaz szükséged lesz ezekre.
"És kiknek az érdekei érvényesűlnek majd ha csak egyszer megváltozik a rendszer, hiszen utánna pillanatok alatt lehet a 300Ft s vizit díból 3-4-5000Ft!
Vagy éppen csak a nagyvárosokba rendőrség."
Ezt nem értem, miért lehetne hirtelenjében 5000Ft-ra növelni? Szerintem nagyobb érvágás az, ha 300-ról emelik 5000-re, mintha 0-ról 300-ra.
"Igen igen.
A gazdasgok érdekei érvényesűlnének 100% ban,ez törvényszerű."
Felejtsd már el a vadkapitalizmust! Azt mondtam, hogy kell bizonyos szintű társadalmi szolidaritás, hogy ne csak a gazdagok érdekei érvényesüljenek.
"Dehogy szól bele?
Hol látod te hogy beleszól?"
Te nem fizetsz adót? Mennyit fizettél az egyetemen, ha jelentkeztél? Mennyit fizettél az orvosnál, hogy ellátást kapj? Mennyit fizettél, hogy nagyobb nyugdíjat kapj? És ezekről te döntöttél?
Mert mi van akkor, ha én azt mondom, hogy nem érdekel most a nyugdíjam, fizetnék rá kevesebbet, majd megoldom magamtól. Viszont a pénzt befektetném az oktatásomba. Most megteheted? Kevésbé.
"Sőt, annyira deregulálva van már ma is, hogy a társadalm népes csoportjainak és a kisvállalkozóknak az érdekeit képtelen a nagytőkével szemben megvédeni."
Szabályokat, törvényeket kell hozni, melyekkel megteremtik a kereteket, ez nem kérdés. Viszont a jogi/törvényi keretrendszer és az adózás, illetve az újraelosztás nem ugyanaz!
"Ez csak szerinted és a hozzád hasonlók szerint van így, akik szinte semmit nem tapasztalatk még meg a hétköznapi kisvállalkozások problémáiból! Nekik nem az a legnagyobb problémája hogy miként kereshetne az adó elkerüléssel még vagy párszáz ezret, hanem hogy ha mindent befizet akkor hogy marad versenybe. Ha lecsökkented az adót a felére, ugyan ez lesz, nem sok idő kell hozzá."
Te érted, amit mondasz? Ha kevesebb adót kell befizetniük, akkor nem kell adót elkerülniük, illetve a megmaradó összeget felhasználhatják versenyképességük fejlesztésére.
És hidd el, van az ismeretségi körömben elég működőképes vállalkozás, akik profitot termelnek, de növekedni, új embert felvenni nem tudnak, mert túl magasak az adók.
"Arról nem beszélve 1 Ft vel több beflzetés nem fog bekövetkezni."
Ezt kérlek, fejtsd ki bővebben.
Valóban, nem biztos, hogy több adó fog egyből bejönni (lásd egykulcsos adó), de a KKV-k versenyképesebbek lesznek, tudnak növekedni, profitot növelni. Lehet, hogy ez 3 év lesz, de 3 év múlva nem stagnálnak, hanem még mindig növekednek!
"A másik, hogy nem az emberek okozták eddig sem ahatalmas károkat az országnak, hanem a politikusaink akik egy marék korrupt kölesért eladtak mindent."
Nem értek veled egyet. Az emberek jócskán benne vannak ebben. Persze, egy olyan országban, ahol adóelkerülés nélkül nehezen boldogul egy cég, ott annak is könnyebben elnézik az adófizetés elmulasztását, aki amúgy adófizetés után is profitot termelne. Gondolj bele, hogy te mennyire mennyire tartasz megvetendőnek mondjuk egy gyilkost, egy gyorshajtót meg egy adócsalót (direkt a sarkítást)
"Ebben van valami, csak te nem vagy képes előre gondolkodni és megérteni a gazdaságunk sajátosságait.
Hiába kapna egy vállalkozó + X összeget mert kevesebb az adója, ha nincs kereslet akkor nem ruház be."
Mondom, vannak olyan vállalkozások, amik tudnának piacot teremteni, ha nem itthon, akkor külföldön. Nem minden cég van csődben.
De gondolj arra, hogy ha kevesebb adót kell befizetniük a cégeknek, akkor képesek lehetnek a mostani piacot megtartva költségeket csökkentő beruházásokra, így a profit nőhet, új piacokat kereshetnek.
"Mivel nyitott gazdaságunk van, ezért főleg ezek a megnövekedett jövedelmek az importba mennlnek.
Az az,mielőtt beépűlhetne a gazdaságba már nem is lenne belőle semmi, csak infláció, mert nem jelentkezne elég gyorsan a vállalkozások tőkeerejében és szélesedésében.
Erre mutatnál valami számolást, írást, vagy csak spekuláció?
"Lehet hogy a számodra nem kézenfekvő, de a számomra igen.
Csak annyit érnénk vele hogy egyre nagyobb számokban számolnánk a fizut, és a reálbér semit nem nőne."
Ha neked olyan kézenfekvő, akkor magyarázd el nekem kérlek, mint egy egyévesnek, mert ez sok mindent megoldana az egészségügyben, oktatásban, pl. az orvosok, oktatók reálbérét is.
"Ugynis ha nem az állam alakítja ezeket a rendszereket hanem a tőke, akkor ha hiányzik valahonnan a pénz akkor emelik. A paciens meg fizet mert más nem tehet, és mikor ellehetetlenedik a helyzet akkor az állam közbeszól és emel egy hatalmasat a minimálon. = infláció"
Na ezt is magyarázd el nekem, mert nem értem, hogy jön össze a páciens és a minimálbér ebben az okfejtésben.
"Miért nem vagy képes a tőke szemszögéből nézni a dolgokat?"
Akkor mondom a tőke szempontjából. A mai magyar KKV-k készpénzt (tőkét) fizetnek be az államnak adó gyanánt. Ha az állam csökkentené az adókat, több tőke maradna a vállalkozásoknál. Azaz a vállalkozásoknak tőkéje lenne, amikből beruházhatnának.
(És van egy érzésem, hogy ezután tennéd, de ne, kérlek, ne írj most nekem privátot ezután :))
"A MÁV járatainak kábé a 30 százaléka minden további nélkül törölhető lenne a menetrendből, számos mellékvonallal együtt. Igazából senkinek sem hiányoznának, elhiheted. Át van politizálva ez a kérdés is. Sokan azok is körömszakadtáig ragaszkodnak a vonat fenntartásához, akik évek óta nem is ültek vonatra. De annak csakazértis járnia kell."
Itt nem csak a személyszállítást kellene megszüntetni, hanem magát a vonalat (azaz a teljes infrastruktúrát). Mert annak nincs értelme, ha azon a havi 1millión spórolnak, amibe a személyszállítás kerül, ha közben kifizetik a havi 10milliót az infrastruktúra fenntartásáért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!