Nem lenne költséghatékonyabb -és gyorsabb- módszer Budapest tömegközlekedésének megreformálására a 4-es metró ásása helyett a város területén futó HÉV és MÁV vonalak összekötése egy berlini s-bahn-szerű rendszerré?
A project legdrágább része pár extra vasúti pálya felszíni építése lenne:
A csepeli HÉV vonalát meghosszabbítanánk dél felé az M0-ás autópálya vonaláig. Itt összekötnénk a Ráckevei HÉV pályájával és egy vasúti Dunahíd segítségével a Budatétény-Érd közti vasútvonallal.
A Pesterzsébetről Csepel-szabadkikötőbe futó iparvágányt is belekötnénk a csepeli HÉV vonalába, majd kelet felé beleköténk a Ferencvárosi Pályaudvárnál a MÁV-vonalba.
A Szentendrei HÉV vonalát hozzácsatolnánk a Déli Pályaudvarnál a MÁV-vonalhoz.
Ezzel létrejönne egy város területét nagyrészben lefedő vasúthálózat.
Ütemes menetrenddel közlekednénk rajta a jelenlegi zöld HÉV kocsik és Stadler FLIRT motorvonatok. Többféle HÉV-járat lenne és mindegyik máshová menne a városon belüli vasúthálózaton, és más megállói lennének. Lennének olyan járatok amik kimennének a városból az agglomerációba pl. Érdre, Vecsésre, Szigetszentmiklósra.
Mit szóltok az ötlethez?
Én egyetértenék a felvetéssel, csak hát itt már eldőltek a dolgok, megy a 4-es metró, mert már rengeteg pénzt beleöltek, és kész.
A HÉV- és a vasútvonalak összekapcsolása, de akár a buszvonalak ilyen szellemű átszervezése is kis(ebb) költséggel sok tömegközlekedőnek hozna sok időnyereséget. A soha meg nem valósuló fővárosi tervekben ez folyamatosan szerepel is. Legalábbis a csepeli HÉV és a szentendrei vagy az esztergomi vasútvonal összekötése 5-ös metróként margitszigeti megállóval már Demszky Gábor 2002-es kampányában is szerepelt, de a mostani hosszú távú közlekedésfejlesztési koncepció része is. Legalább ennyi ideje szó van a gödöllői HÉV összekötéséről a 2-es metróval, hogy ne kelljen átszállni.
Csak hát kár itt beszélni bármilyen hasznos ötletről, ahol a beruházásokat egyetlen dolog motiválja a korrupció, és ahol a főpolgármester beállhatna az utcai kéregetők közé.
Először szerintem a jegyellenőrök helyett ellenőrző autómaták kellenének. Az emberek alkalmazása egyrészt rontja a cég megítélését (BKV = g€ci ellenőrök), másrészt korrupcióhoz és lefizetéshez vezet, harmadrészt a bérük hosszú távon drágább, mint a gépek üzemeltetése.
Meg hát ki kéne tiltani az autoforgalmat a belvárosból (kivéve mentő, rendőr, katona, fuvarozók meg különleges engedéllyel).
Zárható bicikliparkolókat és bicikliutakat kéne csinálni.
Nem lenne dugó, többen bringáznának, és aki felszál a metróra, az is tuti vesz jegyet.
A legtöbb fővárosban már 10 éve működik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!