Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Megreformálnám az általános-...

Megreformálnám az általános- és középiskolai oktatást! Mit szóltok ehhez, amit írok?

Figyelt kérdés

Arra gondoltam, hogy véget kéne már vetni a tanárok kivételezési szokásainak, illetve a kb. 0 elhivatottságnak, amivel manapság rendelkeznek. Az lenne az alapfelfogás, hogyha egy osztály átlaga rossz, akkor az a tanárt is minősítse, ne csak a diákokat, de eközben a diákoknak is legyen érdekük a tudás megszerzése.


A diákok minden év végén egy központi felmérést írnak minden tárgyból. Ezt hasonlítják az évközbeni jegyeihez. Ha nagy az eltérés, akkor ott kivételezésről van szó, ebben az esetben a tanár óráit kivizsgálnák, elvennék a fizetése egy részét, vagy kirúgnák stb. Minden olyan diák után, aki a felmérőt jól írja meg, a tanár valamilyen jutalmat kapna. Eközben a diáknak is érdeke lenne a teszt jó megírása, mert később ez beleszámítana a felvételi pontszámba, vagy a legjobbak ösztöndíjat kapnának (amit a rosszul tanító vagy kivételező tanárok fizetéséből vennének el).

A tesztet tudósok állítanák össze, ügyelve, hogy pont annyi gyakorlat is legyen benne, mint elmélet, hogy a magolós stréberek ne élvezzenek előnyt a gyakorlatiasabbak kal szemben.

Arra pedig, hogy egy tanár ne járjon rosszul, hogyha az ő osztályában sok a buta gyerek, az első osztály legelején egy IQ tesztet írnának a gyerekek, és később ezzel súlyoznák a pontszámaikat, ezenkívül az előző évhez képest megszerzett tudást mérnék mindig, hogy azok se járjanak rosszul, akik átvesznek egy rossz tanártól egy osztályt.


Így tehát megmaradna az évközbeni folyamatos interakció, véleményezés lehetősége a tanároknak, de egyben ez közelebb is állna a valósághoz.

Ezenkívül a legnagyobb problémára a tanárok kevés fizetésére is megoldás lenne, a tanárok se panaszkodnának többet, hogy kevés a fizetés, mert egy verseny alakulna ki köztük, és a jobbak több fizetést kapnának.


2012. jan. 19. 14:11
1 2 3 4
 31/36 anonim ***** válasza:

"be kéne vezetni az ösztöndíjat"


Mégis mennyit adnál nekik? 10 rongyot? Az egyetemen, ahova jártam, havi 25-30-at lehetett kapni, és a legtöbb diákot ez mégsem motiválta (annak ellenére, hogy én majdnem mindig a legötbbet kaptam, engem se ez motivált, hanem a jó jegyek). Az emberek motiváltságán a pénz nem változtat, ezt már közgazdaságtani/szociológiai felmérések is bizonyították, akármennyire is furcsa felismerés ez. Ami változtatna, az a szakmai elismerés lehetősége és a kreatív munka engedélyezése és ösztönzése. Ugyanis jelenleg a kreatív munkára az iskolán belül nincs idő, mert azt a lexikális tudást kell a gyerekek fejébe verni, ami a tanároknak elő van írva. Ez demotiválja a tanárokat és a diákokat is. Másrészt nem az osztályozás a fő gond, hanem hogy azt a jegyet miért adják. Hogy lásd a kontrasztot: én is olyan helyre járok egyetemre, ahol csak az órán visszaböfögött gondolatoknak van helye. Egy évet külföldön töltöttem, majd mikor visszajöttem, megpróbáltam gondolkodni, értsd: a tanultakat a vizsgán a saját logikám szerint visszaadni, ugyanis kint ez az elvárás, és ezt tanultam. Ugyanazt adtam vissza tartalmilag, csak más logika mentén. Az eredmény az lett, hogy kaptam egy kettest, és még örülhettem hogy nem buktam meg, ugyanis a tanár azt mondta, hogy humbug, amit visszaadtam, mert nem bemagoltam, hanem mert megértettem és a saját szavaimmal adtam vissza a tananyagot. A vizsgáztató tanárnak nyilvánvalóan fogalma sem volt erről az anyagrészről, mert az előttem vizsgázóknak, és nekem is csak a tananyag másik feléből tett fel kérdéseket. Mivel fogalma nem volt arról, hogy miről beszélek, azt hitte gurítok, mert túl egyszerűnek hatott, amit elmondtam. Milyen üzenete van egy ilyen vizsgának? Konklúzió: a nem motivált, megélhetési "tanárokat" el kell tüntetni a rendszerből, akik pedig valóban tanítani szeretnének, nem elgáncsolni, hanem támogatni. Mert a rendszer ellenük van berendezve. Pont a jegyprodukálási igény miatt van az a nézet, hogy csak legyen meg a jegy, tökmindegy hogy a diák használható tudást kapott-e. Ez viszont nem oktatói munka, hanem a szalag melletti munkával vagy a favágással van egy színvonalon. Pusztán a pénztől nem fogja sem a diák, sem a tanár magát jobban érezni, inkább még inkább nyomás alá kerül, ha csak jegy oldalról nézzük a teljesítményüket.

2012. jan. 20. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/36 anonim ***** válasza:
én már annyi reformnak is örülnék, ha a tanár kötelezve lenne arra, hogy amikor javítja a dolgozatokat, ne olvashassa el a neveket, tehát ne tudja, hogy éppen kijét javítja
2012. jan. 20. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/36 anonim ***** válasza:

Megreformálnám az általános- és középiskolai oktatást! Mit szóltok ehhez, amit írok?

"Arra gondoltam, hogy véget kéne már vetni a tanárok kivételezési szokásainak, "


A pógármester fiával mindig is kivételezni fognak [általánosban meg középben biztosan] ezen semmilyen törvénnyel nem fogsz tudni változtatni...Meg a tanár általában a tehetségesebb diákokkal kivételeznek...



"illetve a kb. 0

elhivatottságnak, amivel manapság rendelkeznek."


Mert a megbecsültség meg a fizetés is kb ennyi .Senki ne várjon az állami rabszolgáktól [mentős ,orvos,rendőr tűzoltó ,tanár stb.] alacsony fizetésért elhivatottságot miközben pocskondiázzák egyesek hogy milyen szemetek.


"Az lenne az alapfelfogás, hogyha egy osztály átlaga rossz, akkor az a tanárt is minősítse, ne csak a diákokat, de eközben a diákoknak is legyen érdekük a tudás megszerzése."


Szóval a kisegítő iskolákat bezárjuk?Tudod nem minden gyerek fejébe lehet a "jó" [legalább 4.00-as ]átlagot beleverni.Hozott anyagból dolgozik a tanár.Egyszerűen olyan felfestést adna hogy az elitek között szétosztjuk az ország összes iskolájának a pénzét.


"A diákok minden év végén egy központi felmérést írnak minden tárgyból."


Mintha már most is probléma lenne a "túlosztályzással".

Nem kell szerencsétlen gyerekekkel minden nap dolgozatot íratni.Mellesleg eléggé kilehetne cseszni a tanárral ha nem kedvlik..


"Ezt hasonlítják az évközbeni jegyeihez. Ha nagy az eltérés, akkor ott kivételezésről van szó, ebben az esetben a tanár óráit kivizsgálnák, elvennék a fizetése egy részét, vagy kirúgnák stb. "


Csak kár hogy nem írtad hogy mi a standard.ha mindenki elszúrja akkor a tanár mindenkivel kivételezik?


"Minden olyan diák után, aki a felmérőt jól írja meg, a tanár valamilyen jutalmat kapna."


Aha szóval évenként összegályázna 50 rugót 40 diákon nagy jutalom ,de ha nem kirúgják vagy a fizu nagyrészét letiltják.Ez ám a motiváció!


"Eközben a diáknak is érdeke lenne a teszt jó megírása, mert később ez beleszámítana a felvételi pontszámba,"


Pl másodikban ez minden gyereket annyira izgat....



"vagy a legjobbak ösztöndíjat kapnának (amit a rosszul tanító vagy kivételező tanárok fizetéséből vennének el)"


Megint csak másodikban mi a devlát kezd a gyerek a pénzzel?


"A tesztet tudósok állítanák össze,"


Mintha nekik nem a hétköznap unalmas dolgaival hanem nagyobb elvontabb dolgokkal kéne foglalkozniuk?


"ügyelve, hogy pont annyi gyakorlat is legyen benne, mint elmélet, hogy a magolós stréberek ne élvezzenek előnyt a gyakorlatiasabbak kal szemben."


Mert töriből ,magyarból matekból,és angolból ,papíron olyan fain gyakorlati kérdéseket lehet feltenni hogy ihaj..



"Arra pedig, hogy egy tanár ne járjon rosszul, hogyha az ő osztályában sok a buta gyerek, az első osztály legelején egy IQ tesztet írnának a gyerekek,"


Egy 7 éves gyerek IQ-jával nem lehet sokat kezdeni úgy 16-17 évesen lehet valamit kezdeni vele addig csak pénz illetve a gyerekek nyugalmának a pocséklása[a sok szülő aki különféle IQ növelő kurzosokra hurcolná a bőven játszani vágyó gyerekeket.


"és később ezzel súlyoznák a pontszámaikat, ezenkívül az előző évhez képest megszerzett tudást mérnék mindig, hogy azok se járjanak rosszul, akik átvesznek egy rossz tanártól egy osztályt."


Hülyeség a tudást nem lehet mérni konkrétan....


"Így tehát megmaradna az évközbeni folyamatos interakció, véleményezés lehetősége a tanároknak, de egyben ez közelebb is állna a valósághoz."


Irreális marhaság ,nem szeretne senki sem látni téged a katedrán ,vagy a Parlamentben



"Ezenkívül a legnagyobb problémára a tanárok kevés fizetésére is megoldás lenne, a tanárok se panaszkodnának többet, hogy kevés a fizetés, mert egy verseny alakulna ki köztük, és a jobbak több fizetést kapnának."


Aha verseny pár gumicsontért meg az életben maradásért,ez ám az idili tanítói közösség...


A USA tanrendszerét firtató kérdésre reagálva, tény hogy állatira gyakorlatias de csak ennyi az előnye.Mindenféle lexikális tudást igyekszik mellőzni amiknek az elsajátítása (nem bemagolása]igen csak növeli a logikus gondolkozás kialakulásának ill. fejlődésének az esélyét Az amcsi egyetemeket az "őslakosoknak"igen kis százaléka végzi el kegyelemkettes vagy kenőpénz nélkül,az állások nagy résznél kell diploma ,mindegy hogy milyen csak legyen.Magas képzettségű(vagy még az sem) rohamdroidok lesznek belőlük [mielőtt rázendítene valaki nem hiszek a fain összeesküvésekben]amik a munka ellátásra alkalmasak na meg szaporodni de másra nem..

2012. jan. 20. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/36 anonim ***** válasza:

Érdekes, hogy ezt írod, ezzel ellentétben áll viszont a tény, hogy Amerika a vállalkozók hazája. Hol építettek még fel akkora cégeket egy generáció alatt (sem), mint az Apple, vagy a Microsoft? Nem mintha annyira képben lennék az amerikai oktatásról, szóval nem akarok ezzel kapcsolatban okoskodni. Amit tapasztalatból tudok írni, viszont, hogy a Lajtántúlon nem kell annyit magolni, mint nálunk. Tanultam az Egyesült Királyságokban és Németországban is, és fényévekre vannak a követelmények, ami a használható tudást illeti (egyetemi oktatásról beszélek, ami itt a topicban nyilván off ,mert a kérdező alap- és középfokú iskolareformról ír, de az általa kifogásolt jelenségek nem korlátozódnak az ált. isk.-i és gimnáziumi oktatásra). Arról nem is beszélve, hogy pár szobatudós kitalálja az egyetemen, hogy milyen tantárgyak legyenek, és mindenki az ő ízlésükhöz kell igazodjon, bármi is érdekelje, vagy bármi is használható abból. Én diplomás képzésben szereztem végzettséget, az öcsémnek most lett bachelorja és megdöbbenve hallgattam, amikor mesélte, hogy a szakosodás szinte náluk is nulla, és hogy mesteren még rosszabb, mint nálunk volt, nem szobatudósok találják ki, hogy miből álljon a tanrend, hanem törvény szabja meg, hogy vmi 30 kreditet szakidegen tárgyak kell, hogy kitegyenek. Miért? Mi értelme? Másrészt lenne értelme, ha ezeket bárki is komolyan venné. De kérdezz meg mondjuk műszakisokat, hogy mennyire van ott komolyanvéve a közgazdaságtan oktatás. Kell tanulják, papíron meg is van, csak épp senki sem vette komolyan, az oktató sem. Arról nem is beszélve, hogy a speckolok 90%-ának semmi értelme, az én időmet és az egyetem erőforrásait (így az adófizetők pénzét) pazarolják csak ott.


Középiskolás szinten te ugye arról írsz, hogy töriből nem lehet gyakorlatias kérdéseket feltenni. Lehetne, ha kontextusba lennének az események helyezve, de gyakran az évszámok és uralkodó, meg csatahelyek magoltatásában kimerül az oktatás. Politikatudományt, gazdasági és jogi alapismereteket pedig teljesen mellőznek, így ezekben a kérdésekben a magyar emberek azon része, aki nem képezte magát valamilyen módon később tovább, teljesen analfabéta.

2012. jan. 21. 02:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/36 anonim ***** válasza:

"Érdekes, hogy ezt írod, ezzel ellentétben áll viszont a tény, hogy Amerika a vállalkozók hazája. Hol építettek még fel akkora cégeket egy generáció alatt (sem), mint az Apple, vagy a Microsoft?"


most Bill Gates-t nem kell ajnározni ő anélkül egy zseni ,de ilyen minden országnak nem adatik meg.



"Nem mintha annyira képben lennék az amerikai oktatásról, szóval nem akarok ezzel kapcsolatban okoskodni. Amit tapasztalatból tudok írni, viszont, hogy a Lajtántúlon nem kell annyit magolni, mint nálunk."


És ez helyes is ,de mint mondtam nem minden tárgyból érdemes gyakorlatait kérdést feltenni..



"Tanultam az Egyesült Királyságokban és Németországban is, és fényévekre vannak a követelmények, ami a használható tudást illeti (egyetemi oktatásról beszélek, ami itt a topicban nyilván off ,mert a kérdező alap- és középfokú iskolareformról ír, de az általa kifogásolt jelenségek nem korlátozódnak az ált. isk.-i és gimnáziumi oktatásra). "


Voltam én is ,nem kell bemutatnod ,de ők mintha mindenből jobban állnának nálunk.Mintha ők egy kicsit többet [arányosan] szánnának rá.Itt még spórolni is akar rajta a tisztelt kormány.



"Arról nem is beszélve, hogy pár szobatudós kitalálja az egyetemen, hogy milyen tantárgyak legyenek, és mindenki az ő ízlésükhöz kell igazodjon, bármi is érdekelje, vagy bármi is használható abból."


Még mindig jobb mintha 250 politikus dönti el.


"Én diplomás képzésben szereztem végzettséget, az öcsémnek most lett bachelorja és megdöbbenve hallgattam, amikor mesélte, hogy a szakosodás szinte náluk is nulla, és hogy mesteren még rosszabb, mint nálunk volt, nem szobatudósok találják ki, hogy miből álljon a tanrend, hanem törvény szabja meg, hogy vmi 30 kreditet szakidegen tárgyak kell, hogy kitegyenek. Miért? Mi értelme? Másrészt lenne értelme, ha ezeket bárki is komolyan venné. De kérdezz meg mondjuk műszakisokat, hogy mennyire van ott komolyanvéve a közgazdaságtan oktatás. Kell tanulják, papíron meg is van, csak épp senki sem vette komolyan, az oktató sem. Arról nem is beszélve, hogy a speckolok 90%-ának semmi értelme, az én időmet és az egyetem erőforrásait (így az adófizetők pénzét) pazarolják csak ott."


Hát igen ,nem csak nálunk van probléma...


"Középiskolás szinten te ugye arról írsz, hogy töriből nem lehet gyakorlatias kérdéseket feltenni."


Lehetni lehetne de nem érdemes...Ha ezt visszakérdeznéd [pl. a gazdasági fejtegetést] egy átlagos 10. osztályban van egy olyan érzésem hogy az osztály háromnegyede eltaccsolna rajta.



"Lehetne, ha kontextusba lennének az események helyezve, de gyakran az évszámok és uralkodó, meg csatahelyek magoltatásában kimerül az oktatás."


Mert a legtöbb diák még ezt is sokalja.Ha most megemeljük ,de állatira színvonalat eléred hogy aki nem történész/jogászként fog továbbtanulni az megbukik.


"Politikatudományt, gazdasági és jogi alapismereteket pedig teljesen mellőznek,"


A politikát még csak-csak megtanulnák a gazdasági fejtegetéstől mint mondom elég siralmas eredménye lenne a,joghoz mert miért értene a töritanár?A mai jogrendszert szerintem nem ismeri jobban egy átlag halandónál,a 10. .századi jog meg tudjuk mennyire gyakorlatias ám ,egyszerűen bemagoljuk is kész.


"így ezekben a kérdésekben a magyar emberek azon része, aki nem képezte magát valamilyen módon később tovább, teljesen analfabéta."


Az ország kétharmada úgy mindenhez univerzálisan analfabéta ,tehát ez nem a törin múlik.Egy 100-a IQ-jú emberbe ezeket nem gazán tudod a fain gazdasági, politikai elemzéseket a fejébe beleverni,az elitsulikban meg eddig is megtette parancs nélkül a tanár...


Tehát ez egy jó ötlet lenne ,ha minden hülye megtudná tanulni/érteni de nem.

2012. jan. 21. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/36 anonim ***** válasza:
Egyértek mindenben, amit írsz, azt azonban fenntartom hogy szükség van változásra. A töritanár ezekhez a dolgokhoz nyilván nem ért, de nem is a töritanároknak kéne jogi alapismereteket oktatnia. Az emberek többségének fogalma nincs, hogy amikor a boltban vesz egy csokit, egy szerződést kötött, ez nonszensz!
2012. jan. 21. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!