Megreformálnám az általános- és középiskolai oktatást! Mit szóltok ehhez, amit írok?
Arra gondoltam, hogy véget kéne már vetni a tanárok kivételezési szokásainak, illetve a kb. 0 elhivatottságnak, amivel manapság rendelkeznek. Az lenne az alapfelfogás, hogyha egy osztály átlaga rossz, akkor az a tanárt is minősítse, ne csak a diákokat, de eközben a diákoknak is legyen érdekük a tudás megszerzése.
A diákok minden év végén egy központi felmérést írnak minden tárgyból. Ezt hasonlítják az évközbeni jegyeihez. Ha nagy az eltérés, akkor ott kivételezésről van szó, ebben az esetben a tanár óráit kivizsgálnák, elvennék a fizetése egy részét, vagy kirúgnák stb. Minden olyan diák után, aki a felmérőt jól írja meg, a tanár valamilyen jutalmat kapna. Eközben a diáknak is érdeke lenne a teszt jó megírása, mert később ez beleszámítana a felvételi pontszámba, vagy a legjobbak ösztöndíjat kapnának (amit a rosszul tanító vagy kivételező tanárok fizetéséből vennének el).
A tesztet tudósok állítanák össze, ügyelve, hogy pont annyi gyakorlat is legyen benne, mint elmélet, hogy a magolós stréberek ne élvezzenek előnyt a gyakorlatiasabbak kal szemben.
Arra pedig, hogy egy tanár ne járjon rosszul, hogyha az ő osztályában sok a buta gyerek, az első osztály legelején egy IQ tesztet írnának a gyerekek, és később ezzel súlyoznák a pontszámaikat, ezenkívül az előző évhez képest megszerzett tudást mérnék mindig, hogy azok se járjanak rosszul, akik átvesznek egy rossz tanártól egy osztályt.
Így tehát megmaradna az évközbeni folyamatos interakció, véleményezés lehetősége a tanároknak, de egyben ez közelebb is állna a valósághoz.
Ezenkívül a legnagyobb problémára a tanárok kevés fizetésére is megoldás lenne, a tanárok se panaszkodnának többet, hogy kevés a fizetés, mert egy verseny alakulna ki köztük, és a jobbak több fizetést kapnának.
*teljesítménykényszer, az örökös mérés az, amibe tönkremegy az egész társadalom
De legalábbis a gyerekek egy része. Pont azok, akik komolyan veszik a tanulást. Aztán csodálkozunk, ha kiégett, pszichopata fiatalokat és fiatal felnőtteket látunk, akiket már semmi nem érdekel, csak jobb esetben a pénz, rosszabb esetben meg a narkó.
#20: Igen, és? Ez miért baj? Helyette van idő vitára, etikára, az egyéni igények figyelembe vételére. Karakternevelésre. Ez olyan nagy baj? Miért van az, hogy a hazai diákok a kompetenciaméréseken sorozatosan buknak el?
Szerinted a mai világban a sikerhez lexikális tudás kell? Az, hogy tudd, hogy mikor volt a Mohácsi vész?
tegnap 18:36
egyetértek. szörnyű az h a tanárokat megverik.
DE.
van egy másik oldala is ennek. a mi sulinkba soha enm fordult elő, mindenki jó magatartású volt, legalábbis ilyen soha nem jutott eszébe. a rossz tanárokat mégse rúgta ki az igazgató, hiába lázadt fel a fél iskola szűlői bázisa... nyílt levélben tudatta h nem áll módjában kirúgni mert a tövény nem teszi lehetővé h "csak úgy" kirúgjon vkit.
ez is gáz vhol nem?? vmit vmiért...
"Tőlük is ezt kérik számon"
kicsoda? én X évig egy ellenőrt v ilyesmit, én nem láttam! az érettségin meg fullra nem lexikális tudás kell mostmár. ezért is lesz olyan gyászos, és a sok marha még a legsz*rabb egyetemekre se kerül be. aki meg azt írja van egy ilyen csoport akinek nem számít az érettségi tényleg van, ővelük vmit kéne kezdeni, de manapság egy asztalosnak akárkinek kell érettségi, vagyis azért a becsületes embereknek számít. a többieket ki kéne rúgni alapból.
tegnap 15:43
nagyjából amit írtál abból azt veszem ki, h ha többet kapnának a tanárok, akkor a jobb képességűek is tanárnak mennének és jó tanárok lennének. hát igen, de az elhivatottság hiánya ugyanúgy jelen lenne. egyszerűen ez modell, ami most van, h a rendszer cska büntet, és soha nem jutalmaz, belefásítja még a legjobb tanárt is a munkába. ugyanis komoly ereje csak egy beígért 1-esnek van... egy ajándék 5-ös, nem ér már semmit. mert a magyar mentalitás már berendezkedett arra, h a büntetéstől fél, és a jutalmat úgyis elérhetetlennek tartja. és ezen a tanárok hozzáállása se segít, mert ők is élvezik ha 1est osztogathatnak, meg se próbálnak szép szóval fegyelmezni, vagy érdekesebb órát tartani. ezért írtma h be kéne vezetni az ösztöndíjat már középiskolában legkésőbb, mert a pénz az egyetlen dolog ebben a világban, ami motiválja az embereket
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!