Megreformálnám az általános- és középiskolai oktatást! Mit szóltok ehhez, amit írok?
Arra gondoltam, hogy véget kéne már vetni a tanárok kivételezési szokásainak, illetve a kb. 0 elhivatottságnak, amivel manapság rendelkeznek. Az lenne az alapfelfogás, hogyha egy osztály átlaga rossz, akkor az a tanárt is minősítse, ne csak a diákokat, de eközben a diákoknak is legyen érdekük a tudás megszerzése.
A diákok minden év végén egy központi felmérést írnak minden tárgyból. Ezt hasonlítják az évközbeni jegyeihez. Ha nagy az eltérés, akkor ott kivételezésről van szó, ebben az esetben a tanár óráit kivizsgálnák, elvennék a fizetése egy részét, vagy kirúgnák stb. Minden olyan diák után, aki a felmérőt jól írja meg, a tanár valamilyen jutalmat kapna. Eközben a diáknak is érdeke lenne a teszt jó megírása, mert később ez beleszámítana a felvételi pontszámba, vagy a legjobbak ösztöndíjat kapnának (amit a rosszul tanító vagy kivételező tanárok fizetéséből vennének el).
A tesztet tudósok állítanák össze, ügyelve, hogy pont annyi gyakorlat is legyen benne, mint elmélet, hogy a magolós stréberek ne élvezzenek előnyt a gyakorlatiasabbak kal szemben.
Arra pedig, hogy egy tanár ne járjon rosszul, hogyha az ő osztályában sok a buta gyerek, az első osztály legelején egy IQ tesztet írnának a gyerekek, és később ezzel súlyoznák a pontszámaikat, ezenkívül az előző évhez képest megszerzett tudást mérnék mindig, hogy azok se járjanak rosszul, akik átvesznek egy rossz tanártól egy osztályt.
Így tehát megmaradna az évközbeni folyamatos interakció, véleményezés lehetősége a tanároknak, de egyben ez közelebb is állna a valósághoz.
Ezenkívül a legnagyobb problémára a tanárok kevés fizetésére is megoldás lenne, a tanárok se panaszkodnának többet, hogy kevés a fizetés, mert egy verseny alakulna ki köztük, és a jobbak több fizetést kapnának.
Tudod sok tanárnak már az is elég lenne a motivációhoz, ha az iskolák megkapnák azt az 1 milliárd forintot, amit a fizika és kémia órák szemléltető kísérleteihez kértek, és nem a TEK-nek adományoznák ezeket az összegeket.
Nem hiszek az oktatás forradalomszerű megújításával, az olyanhoz vezet, mint az új felsőoktatási törvény. A stílusa nyugatias, modern, tipikus "életed végig fizetsni fogsz", mint az USA-ban, csak éppen kihagyták azt nem mellékes dolgot, hogy hiába van szuperdrága diplomája valakinek, ha nem tud itthon elhelyezkedni.
Ráadásul ezzel egy időben az általános- és középiskolai rendszerhez hozzá se nyúltak. Oktatásban nem lehet felülről építkezni. Csak azt nem értem, hogy miért fizetünk olyan minisztereket, államtitkárokat, kormányt, aki még ennyit se tud?
ez abszolút hülyeség az egész
iq tesztet elsőben... egy év alatt rengeteget fejlődnek, szerintem jól van ez így
és általában azokkal a diákokkal kivételeznek, akik alapból is jól viselkednek, jó tanulók stb.
Mondjuk akkor működne, ha nem csak év végén írnának tesztet, hanem havonta. Az IQ-t pedig tilos mérni, ráadásul nem is érdemes, mivel a tananyagot úgy állították össze, hogy bárki által megtanulható legyen. Ezért "íratnak" teszteket oviban. Aki bekerül általánosban, annak van esélye az ötösre.
Amúgy nem hülyeség, amit írsz, de én nem így csinálnám.
Mint olyan ember, aki ismeri az amerikai, svéd, német és osztrák oktatási rendszert:
Eleve nem kellene annyi dolgozatot írni. Nyugaton nincs ez a "jegyháború", hetente 1 dolgozat van általában.
A másik, hogy a tanárokat a segítségnyújtásra kellene ránevelni. Nálunk ott merülnek ki a tanár feladatai, hogy gépiesen ledarálja az anyagot, aztán büntet. Ezen kellene változtatni. Sajnos Magyarországon bebetonozták ezt a "porosz-szovjet" rendszert. Ebből adódóan, ha valaki kiejti a "diákjog" szót, akkor a társadalom túlnyomó többségének a tanárverő cigányok jutnak az eszébe. Így nem lesz soha változás.
"Nálunk ott merülnek ki a tanár feladatai, hogy gépiesen ledarálja az anyagot, aztán büntet. "
pontosan! arra kéne motiválni őket, hogy a tudást nyomják bele a diák fejébe, ne csak a látszatát keltsék a tanításnak.
Elírtam:
ami ráadásul egy erősebb "Jó" kategóriába tartozik...
Ja és mindez 12.-ben van, ahova állítólag érett 18-19 éves felnőttek járnak! De én csak agy mosott ösztönlényeket látok....
ma 14:44
Igazad van, de sztem egy tanár dolga az is, hogy megnevelje a gyerekeket. Szabadabb kezet kéne neki adni fegyelmezés terén, ugyanakkor biztosítani kéne valahogy, hogy helyesen jár el, mert ha nem jó a módszere, akkor csak még nagyobb torz személyiségeket csinál, meghülyíti a gyerekeket. Általában pont a tanárok hülye hozzáállása kreál ellenállást a diákok között. Pl csapatokra szakad az osztály, amik közt eldurvul a helyzet. Az ilyet meg lehetne előzni, ha atanárnak lenne némi szociális érzéke. A tanári főiskolán nem csak integrálni kéen emgtanítani (totál fölöslegesen) a matektanárokat, hanem komoly ilyentérű pszichológiai képzésnek alávetni őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!