Mi a véleményetek erről a hírről?
Tegnap éjjel tettem fel a kérdést, kicenzúráztak, most újra próbálkozom. Elnézést kérek, hogy önmagamat ismétlem, de csak most jutottam netközelbe, hogy elolvassam a válaszokat, nagyon kíváncsi vagyok a véleményetekre. Google-ban visszakeresve láttam, hogy nagy vitát váltott ki a kérdés 5 oldalon keresztül, aki esetleg nem tudott kommentelni, annak a kedvéért is mégegyszer:
Nyelvtanulás az óvodában, kéttannyelvű középiskolák, többszázezres nyelvtanfolyamok, a legújabb, hogy nyelvvizsgához kötnék a felvételit:
A német tanárom szerint kulturálatlan, műveletlen az a felnőtt, aki nem beszél legalább két idegen nyelven folyékonyan. A szüleim állandóan azt sulykolják belém, hogy költözzek külföldre, mert itt hamarosan lehúzzák a rolót. Lassan már napi vita tárgya ez köztünk. Olyan nagy bűn az, ha a saját hazámban akarom leélni az életemet?
Még mielőtt a mégmielőtt. A szüleim nem politizálnak. Ahogyan én sem. Hidegen hagynak a pártpolitikai viták és az izmusok, csak élni szeretném az életemet anélkül, hogy olyasmit várjon el tőlem az oktatási rendszer, a tanáraim, a szüleim és a közvélekedés, amihez nincsen joga.
Ki mondta azt, hogy a többi tantárgy kárára oktassanak nyelveket?
Beraknak heti 2 plusz órát.
A reál tárgyaknál semmi változás nem lesz (pedig nem ártana).
tegnap 23:53
Nem, nem az az oka. Tudom, hogy a középiskolai tananyag néhány tantárgyból az ált. iskolainak a "kibővített változata" /szaknyelven: spirálisan bővülő ismeretek vagy mi... :)/ Pl. a töri indul az őskortól az 5. és a 9. évfolyamon, és 8.-ra ill. 12.-re jut el a 20. - 21. sz.-ig.
De pl. az angolra ez már nem igaz: bővülnek az ismeretek szókincsben, nyelvtanban, de nem kezdenek újra alapozni.
A középiskolai matek tananyag sem egyezik, hanem egyre elvontabb, bonyolultabb matematikai problémák, anyagok jönnek (pl. szögfüggvények, kétismeretlenes egyenletek, stb.). Persze az alapozás megkezdődik már alsó tagozaton néhány területen, pl. sorozatok, logika, az ún. "nyitott mondatok", majd egyismeretlenes egyenletek; törtek, törtekkel való alapműveletek, geometriai alapok, stb.
Amire én gondoltam konkrétan, annak alapja az az élmény volt, amikor gyerekkoromban a padláson böngésztem anyám régi tankönyveit... Én már felsőben tanultam azt, amit ő csak középiskolában.
Vagy egy másféle "újdonság" is, mivel a tudományok új ismeretei egy idő után bekerülnek a tananyagokba: pl. a nemmondommeghányas :) években mi még nem tanultunk a vektorokról középsuliban. A gyerekem korosztálya már nem úszta meg... :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!