Miért akarják itt egyesek, hogy a szakmunkások a szünetekben Shakespeare-t szavaljanak?
Ez a kérdés eléggé fura válaszokat kapott:
http://www.gyakorikerdesek.hu/politika__magyar-politika__155..
Egyes emberek váltig állítják, hogy mindenkinek irodalmat kell tanulnia a középiskolában, még azoknak is, akik hátralevő életükben fúrni-faragni akarnak.
Kérdem én, miért? Miért amikor semmi hasznát nem fogják venni?
Érdekes módon ezek a "polihisztorok" amellett már nem kampányoltak ilyen vehemensek, hogy a bölcsészek meg szakmai gyakorlatra járjanak, mondjuk kőműveskedésből...
Az általános iskolás szint bőven elég arra, hogy legyen fogalmad a világ dolgairól. Általános iskola elvégzése után különbséget tudsz tenni az olyan fogalmak között, mint a megszemélyesítés, a teljes hasonulás, az elsőfokú egyenlet, az evolúció, az ionkötés és a klasszicizmus. Tudsz róla, hogy ki volt Petőfi, Hitler és Julius Cézar.
Ezek után középiskolában mi lenne, hogyha végre már mindenki elkezdhetné azt tanulni, ami tetszik neki és amilyen munkát szeretne magának?
Nem minden fiatal ilyen sznob neo-hippi aki arra veri a p*csét, hogy még 30 évesen is egyetemista és sosem dolgozott, apuci meg eteti mint a vágási malacot!
Rengeteg fiatal van, aki villanyszerelő, katona, építőmunkás szeretne lenni, és nem azért, mert nem volt pénz bőcsészkarra, hanem azért mert ő ehhez ért, ezt tudja élvezettel csinálni, ez megfelelne neki munkának.
Akkor ezek miért nem specializálódhatnak teljesen már középiskola első osztályától ilyen jellegű tantárgyakra? Miért kell az irodalmat és a filozófiát leeröltetni egy leendő munkás vagy katona torkán?
Amikor majd az építkezésen popszegecsel vagy a sárban kúszik az ellenséges vonalak mögött, a fizika törvényeinek ismerete, és a szakmai alapismeretek sokkal hasznosabban lennének számára, mint Platón mondásai vagy a Rómeó és Júlia...
Mert egyes agyoniskolázottak szerint minden kétkezű munkás egy alkesz semmirekellő utolsó hajléktalan.Ha nem most hát az lesz.
Jah és nem fogja semmire vinni,mert nem lehet megélni szakmunkás trógerként.
Nemértem miért kell általánosítani?
Üdv.:Ganét túró parképítő-kertész nő
Nem minden egyetemistát pénzel apuci és anyuci. Nem értem ezt a kijelentésedet.
Az általános - és középiskolákban megszerzett tudás az általános műveltséghez tartozik.
Jobb esetben örülni kéne neki hogy tanulhatsz, és igényelned kéne a kultúrát.
Az egyetemre/főiskolára járás nem a jómódú családok csemetéinek a kiváltsága, nem egyenlő a sznobsággal. Sőt, a szociálisan hátrányba lévők előnyt élveznek a felvételi során.
Egyáltalán nem alacsonyítom le azokat, akik szakmunkásképzőbe járnak. Jó szakmunkásokra igen is szükség van! (Ahogy tanárokra, orvosokra ésatöbbi)
Nem
Ha Te úgy érzed , h leerőltetik a torkodon már rég rossz az egész és nem biztos , h benned van a hiba.
A tanulás a minél nagyobb lexikális tudás nem feltétlenül gátolja a specializálódást. Sőt tovább megyek és nem biztos , h neked tetszeni fog . Szerintem igenis minél műveltebb valaki annál jobb az esélye arra , h a szakmájában is kiváló legyen.
Nem láttam még olyan maszekot aki sokáig felszínen tudott maradni és ne legyen a hobbija az új ismeretek szerzése szinte bármiről, vagy ne legyen jól kommunikáló és érdeklődő. A tananyag nem biztos , h rossz de az meglehet , h rosszul tanítják .
Annak idején és most , hányan vannak ,voltak akik tanulnának és nincs meg rá a lehetőségük neked meg a filozófiával , Platónnal , Sheakespeare-el van bajod.
Ezeket olvasni szórakozás, könnyű kikapcsolódás és élvezet a néha egyhangú napokban. Bárcsak volna rájuk elég időm.
A tanulásnak a memorizálásnak vannak technikái de akkor a leghatékonyabb ha érdekel a tananyag, mert akkor úgy ragad meg benned mint puliban a bogáncs:)anélkül , h erőfeszítésnek tűnne neked.
Persze én is jobb szerettem focizni mert ami kötelező az nem finom soha. Bánom is mostan.
"Egyes emberek váltig állítják, hogy mindenkinek irodalmat kell tanulnia a középiskolában, még azoknak is, akik hátralevő életükben fúrni-faragni akarnak.
Kérdem én, miért? Miért amikor semmi hasznát nem fogják venni?"
De honnan veszed azzal a kiemelkedő lángelméddel, hogy semmi hasznát sem fogják venni?
"Amikor majd az építkezésen popszegecsel vagy a sárban kúszik az ellenséges vonalak mögött, a fizika törvényeinek ismerete, és a szakmai alapismeretek sokkal hasznosabban lennének számára, mint Platón mondásai vagy a Rómeó és Júlia..."
Hát erre azért ne esküdj meg!
Mondjuk az igaz, hogy általános iskolában rengeteg "felesleges" dologgal gyötrik a gyereket. Ami csak úgy értve felesleges, hogy mellette az olvasás döcögős, a szövegértés nulla, helyesírás katasztrofális, háromjegyű számmal való osztás csak számológéppel megy.
Az általános iskola célja és feladata ezek megtanítása lenne készségszinten, ill. mint ahogy valaki írta, valamilyen szintű fogalom kialakítása a világról.
Későbbi képzéseknél ráérnének mondjuk felsőbb matematikát oktatni annak, aki ez irányban érdeklődik.
Shakespeare művei már bőven nem tartoznak az általános műveltség kategóriába (szerintem), ez olyan mint az opera.
Vagy imádom, vagy meg sem nézem. Jó, megengedem, tudja a gyerek, hogy nem patkolókovács volt a kiváló drámaíró, ismerjen egy két fontosabb művet, de ennyi elég.
Szóval egyszerűen nem marad elég idő megtanulni olvasni, számolni, stb.
"Ó Rómeó! Miért vagy Te Rómeó? Tagadd meg atyád és dobd el neved! Vagy ha nem teszed, én nem leszek Capulett többé!
- Mondjuk én a János Vitézt, meg a Toldit jobban szeretem, esetleg még Csokonai szerelmi költészetét - egy tróger fizikai munkás 27f
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!