Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért nem tesznek semmit a...

Miért nem tesznek semmit a vadbalesetek megelőzése érdekében?

Figyelt kérdés
Borzasztó nagyértékű károk történnek. Sajnos a casco biztosítás pedig nem téríti meg 100%-ban a kárt. A kár egy részét el sem fogadja, abba pedig bele sem gondol, hogy az 5 éves autónak a bontóból szedett alkatrészekkel való kipótolása és össze vissza javítgatása majd fényezése után mennyi a piaci értéke.
tegnap 13:18
1 2 3 4
 21/31 anonim ***** válasza:

"Ha lesz jogsid majd megtanulod, hogy nem lehet 60nál sem satufékkel megállni, hanem bizony van fékút."


Ha lesz jogsid, majd megtanulod, hogy ha 100+ helyett 70-80-al, üres úton akár 50-60-al haladsz, akkor sokkal több reakcióidőd marad egy esetleges vadbaleset elkerülésére. Addig meg ne okoskodj.


"Ahol meg megvan engedve a 90 nem cammoghatok 60nál lassabban, mert az a másik dolog ami rohadtul balesetveszélyes."


ad1: önmagában nem a lassan haladó a balesetveszélyes, hanem az aki képtelen szabályosan előzni.

ad2: senki nem beszélt "cammogásról" csak a sebesség csökkentésérő.

ad3: baleset esetén a téged toló fogja vállalni "szívességből" a javítási költségeidet? Kétlem.


"Az állatok is akkor ugranak ki a bokorból amikor már mellette van az autó."


Ez ilyen formában túlzottan általánosító, másrészt ha lassabban haladsz akkor nagyobb eséllyel észleled a vadat és tudsz korrigálni, lassítani, megállni.

tegnap 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/31 anonim ***** válasza:
30%

"nem életszerű elvárni, hogy mindig úgy közlekedjük, hogy a bokorból kiugró állat előtt megtudjunk állni"


Igazából nagyon is életszerű, hogy ha tudod, hogy számítanod kell vadra egy szakaszon, akkor annak megfelelően fokozottan figyelsz és óvatosabban vezetsz. Nem a feltétlen megállás a lényeg, hanem a baleset lehetőségének minimalizálása.

tegnap 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 anonim ***** válasza:
30%

"Aszonja 90nél kiugrott elé és ő lelassított lolololol Látszik, hogy fingod sincs miről beszélsz :DD"


Igen. 90 km/h-nál kijön eléd akkor tudsz lassítani annyit még, hogy biztonságosan átrohanjon az úton. Az őz nem fog megállni előtted, hanem ugorva halad tovább. Ha megfelelő sebességet választassz kevesebb lassítással át tud érni, és nem következik be a baleset.

tegnap 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/31 anonim ***** válasza:
Hát bro én meg egyszer 90el mentem repülővel amikor kiugrott elém egy vad és sikerült satufékkel megállnom, na? xddd
tegnap 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/31 anonim ***** válasza:
Egyetlen egy élethelyzetet nem tudsz elkerülni, ha 2x2 sávos úton, ahol a felezővonalnál másfél méteres borok van, tehát a túlsó 2x2 sávot nem látod, és a másik sávból érkezik a bokron keresztül és Te a belső sávba haladsz. Akkor a vad se látja, hogy autó jön és oldalról elkaphat. Ez esetben teljesen mindegy a sebesség és igazat adok neked, de már a közút feladata, hogy a biztonságot megteremtse és itt nem Te leszel a hibás és lehet perelni.
tegnap 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 anonim ***** válasza:
30%

Rendőrségi felhívás 1. pont vadbalesetek megelőzésére:


"Lassítson! A megengedett legnagyobb sebesség nem azt jelenti, hogy annyival is kell haladnia. Ha lakott területen kívül 90 helyett csak 80 km/ó sebességgel megy, jóval több ideje lesz reagálnia egy"


De biztosan mi vagyunk a hülyék és Te vagy az okos.

tegnap 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/31 anonim ***** válasza:

Elég autista vagy de leírom még egyszer hátha sikerül értelmezni:

Az állatok nem akkor ijednek meg amikor még van 10 méter a kocsitól, hanem amikor konkrétan melléjük érsz. Akkor ugranak elő. Az meg, hogy szerinted ilyenkor még vígan van időd fékezgetni meg csak azt mutatja, hogy sosem ugrott még így ki eléd állat. És ez az esetek 99%-a. Ennyi vagy.

tegnap 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 A kérdező kommentje:
#26 : Tehát akkor ki szabad lépni mondjuk a busz mögül is az úttestre? Hiába épp csak gurulsz, szinte biztosra veszem, hogy nem tudnál megállni. Sőt, egy nagyon belátható útszakaszon éjjel simán ki tudnék eléd dobni egy fát, hogy fékezés nélkül gurulnál át rajta. Ha közel történik a kiugrás, akkor fel sem fogod fogni, hogy mi történt.
tegnap 20:35
 29/31 anonim ***** válasza:
7 vagyok, nekem volt komoly vadgázolásom, perrel, több szakértővel, bizonyítási eljárással. Alapból esélytelen az autós kártérítésre vadgázolásnál, mivel a bírói felfogás szerint kis hazánkban sok a vad, és egy autósnak minden időben, napszakban számítani kell arra hogy vad kerülhet az úttestre, még akkor is, ha nincs kint a vadveszélyt jelző tábla. Ilyenkor nagyjából mindenki viseli a saját kárát, de ha genya a vadásztársaság, és szép volt a trófea, akkor annak árát akár be is hajthatja az autóson. Én egy szép őzzel találkoztam, a trófea értéke állítólag 2 millió volt, ez6 viszontkeresetben a vadásztársaság be akarta vasalni. Szóval az alap az, hogy mind az autózás, mind a vadászat veszélyes üzem, ezért ha a kettő találkozik, és mindenki az elvárható módon cselekedett, akkor mindenki viseli a saját kárát. És itt jön a de, mivel vannak olyan estek ami felróható a másiknak. A vadásztársaságnak felróható, ha hajtás miatt került a vad az úttestre, vagy az úthoz közel van vadetető, vagy ha az átlagosnál sokkal nagyobb a vadveszély, és ezt nem jelzi táblával. Az autósnak az róható fel, ha nem az út, és látási viszonyoknak megfelelően vezetett, esetleg a kocsi műszaki állapota, pl kopott, vagy nem az évszaknak megfelelő gumik, elhasznált, ezért nem megfelelő hatásfokú fékrendszer. Mákom volt, mert a helyszínelésnél a rendőr elszólta magát hogy tele a t.ke már, mert csak abban a hónapban már háromszor helyszíneltek vadgázolás miatt a környéken. Én erre alapoztam a keresetet, mert nem volt kint vadveszélyt jelző tábla, vagyis az elvárhatónál lényegesen nagyobb volt a vadveszély. A bíróág kikérte a yardtó az elmúlt 1 év vadgázolási eseteit az adott útszakaszra, és 9 db volt egy év alatt, úgyhogy megállt a keresetem, mivel a vadásztársaság hibázott. Ők pedig azt akarták bizonyítani, hogy én is hibáztam, mert ha igen, akkor mindenki állja a saját kárát, vagyis ők bukták az őzet, én meg a kocsit. A szakértő kihozta, hogy 85-el mentem, ami valós is volt, volt szemle a roncsnál, gumik fék állapota, lámpák világítanak-e, koszos volt-e a szélvédő, lámpabúra meg ilyenek. Minden klaffolt, erre azt akarták bizonyítani, hogy tompítottal mentem, nem távolsági fényszóróval. Ugyanis ha lakott területen kívül 85-90-nél sötétben tompítottal mész, akkor szabálysértést követsz el, mivel ha valami eléd megy, akkor az észlelési távolság kisebb lesz mint a féktávolság. Mondom, rázós per volt, 3 évig tartott, addig az új autó romokban a fészer alatt, de végül perkáltak. A tanulság, hogy vadgázolásnál, 99% hogy az autós a hunyó.
tegnap 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 anonim ***** válasza:

"Az állatok nem akkor ijednek meg amikor még van 10 méter a kocsitól, hanem amikor konkrétan melléjük érsz. Akkor ugranak elő."


Nem azért ugrik eléd, mert megijed. :D

tegnap 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!