A jelenlegi aksigyárak építéséért kapott nem kevés dicséretet az EU-s "szakértőktől".
Egyébként, szerintem is hülyeség, meg az egész zöld átállás is.Olyan, mint a szovjet agyonszabályozott tervgazdálkodás.
tegnap 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
2/3 anonim válasza:
20 kWh áramot fogyaszt egy elektromos autó 100km-en. Ez nulla lokális emisszióval jár. (ez gazdaságilag is jó ha nem döglesz meg tüdőrákban)
Ha a nem túl jó téli energiamixünket nézzük akkor most kb. 300g CO2-vel állítunk elő 1 kWh áramot.
Szóval 1 km-en 60g CO2 kibocsátása van egy elektromos autónak.
Most az EU-s szabályozás a 95g-ot szeretné elérni az új belsőégésű autóknál.
És az összes többi kibocsájtást is kb. ilyen arányban lehet, mert egy hőerőműre könnyebb rárakni egy jól működő szűrőt, mint egy autóra.
Szóval mi a kérdés? Ez egy sokkal hatékonyabb és környezetbarátabb megoldás, mint amit most használunk.
tegnap 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
3/3 anonim válasza:
A „Nemzeti Akkumulátor Iparági Stratégia 2030” (lásd az 1766/2021. / X. 29. kormányhatározatot), dokumentumában a munkavédelemről egyáltalán nincs szó, és a környezetvédelem is csak a körkörös gazdaság fogalmán keresztül, közvetetten fordul elő. A stratégia kialakításában a leírás szerint részt vettek az akkumulátor-értéklánc akkori főbb szereplői (a dél-koreai gyárak), a MOL, az MVM és más áramszolgáltatók képviselői, de környezetvédelmi, vízügyi szakemberek nem. Nem tudni arról sem, hogy gazdasági költség-haszon és biztonságikockázat-elemzés készült volna, pedig ezeket törvény írja elő. Szóval már az elején is törvénysértő módon indult az egész stratégia kidolgozása, utána pedig a megvalósítás még egy lapáttal rá is tett erre. Ilyen feltételek mellett nyilvánvalóan káros ennek a szektornak a megvalósítása, a következmények pedig beláthatatlanok. Nagyon remélem, hogy egy következő kormánynak az első dolga lesz a törvényi szabályozások alkalmazása, a munkavédelmi és környezetvédelmi előírások betartatása, mert ez az ország elemi érdeke. Természetesen a terv kidolgozóinak és megvalósítóinak bíróság előtt kell majd felelniük.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!