A német autóipar bedőlése után hogyan történhet meg a magyar gazdaság kilábalása?
Ismerőseim is mondták, hogy óriási válságban vannak a német autógyárak és a beszállítóik is. VW, Siemens, Bosch, mindenhol leépítések vannak és nemcsak a munkások, hanem a mérnöki, IT területen dolgozók közt is. Sajnos az sem nagyon látszódik, hogy ez véget érne, mert az elektromos autók piacán abszolút versenyképtelenek a kínai autógyárakkal szemben.
Ilyen dolgokat hallva nekem úgy tűnik nagy problémák vannak a gazdaságban és tényleg sok embert érint, hogy ezt a szektort vagy annak hátterét szolgálta ki, így más területre átmenni nehéz. Nem tudom lehet a gyógyszeripar vagy az ilyen segédeszközök gyártása fel tud szívni valamennyi embert, de eléggé újra kell gondolni a stratégiákat szerintem.
Szerinted német GDP-t kizárólag az autógyárak és beszállítóik lapátolják össze, vagy németek mást is gyártanak?
#3
Mást is gyártanak természetesen, de Magyarországon ez volt a legnagyobb súlyban, ezért érinti érzékenyen ennek a válsága.
#6
Ha a kormány nem volna alkalmatlan, akkor 15 éven keresztül nem betonba öntöttük volna az ország pénzét, amik az adott évben persze megnyomták a GDP-t meg foglalkoztatottságot, de utána már csak annyit tudnak hogy ott vannak és lehet költeni a fenntartásukra.
Értelmes gyártókapacitás hiányában csak imádkozni lehet, azok az országok amiknek ki vagyunk szolgáltatva, végül talpra álljanak és ez minket is kihúzzon a slamasztikából.
A német kitettség ilyen mértékéről már sok éve mondják a hozzáértők, hogy nem lesz ez így jó, de aki bírálja a kormányt, az libsi, meg sorosista, meg hasonló.
A német kitettséget kínaira cserélni, meg semmit nem old meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!