Nem kéne a MÁV-ot privatizálni?
A MÁV most is szét van bontva. Különálló intézmény a MÁV-STARt és a pályafenntartás. A vasúti piacnyitás évek óta esedékes, de mindig halogatjuk és nem engedünk be más szolváltatókat a START mellé, pedig ott már lassan se mozdony, se kocsi, se motorvonat...
Ha megtörtént volna a piacnyitás akkor az ÖBB vagy akárki szolgáltathatna a magyar pályákon. Ettől persze a pályák még nem persze nem lesznek jobbak, de a lehetőség adott lenne.
#8: a mellékvonali közlekedés az tipikusan tyúk és a tojás inverz esete, melyik legyen előbb...
A mellékvonalak jelentős részben nyomvonalban és minőségben messze elmaradnak a kor kívánalmaitól. A modernizáció és nyomvonalkorrekciók évtizedek óta elmaradtak, 1908-as nyomvonalon nem tudsz hatékony vasúti személyszállítást végezni mert a legtöbb esetben az adott nyomvonalon fizikailag lehetetlen olyan menetidőt elérni ami versenyképes és bevonzza az utasokat. Legyünk őszinték, az általad felsorolt racionális indokok miatt ezt már nem is akarják évtizedek óta ( a busz olcsóbb ).
Ha évtizedekig elmaradnak a szükséges fejlesztések akkor a végén olyan helyzetbe kerülünk, hogy ezeket a vonalakat a nulláról kellene újraépíteni a kor illetve a jövő követelményeinek, amit mi még a fővonalakon sem teszünk meg..
A vasút vesztét a közúti közlekedés brutális fejlődése és a vasúti fejlesztések elmaradása okozza. A legtöbb esetben nem csak a megálló/állomás van rossz helye, hanem maga a vasúti pálya.
#10 a cukorgyáraknál piacot vettek a vevők, nem gyárat. Nem ezért mentek tönkre, hanem az uniós cukorkvóták miatt (a WTO szabályozás miatt ráömlött az EU-ra a sokkal olcsóbb Dél-Amerikai cukor - milyen érdekes, hogy azok többsége USA kézben van...). S milyen érdekes, hogy a "nagyok" (franciák, németek) bőven kaptak cukorkvótát mi meg alig.
A MALÉV baromi hatékonytalan volt, az állami támogatások köldökzsinórja tartotta életben. Akkor dőlt be amikor a DG COMP behúzatta a féket.
Amúgy ja, sokszor azért vesz meg a külföldi valamit hogy azt bezárassa és a saját, otthon, hatékonyabban üzemelő gyára kerüljön előnybe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!