Nem kéne a MÁV-ot privatizálni?
Nem feltétlenül a privatizáció a megoldás.
Elég lenne az, ha normális felső vezetést kapna.Olyanokat, akik a versenyszférából jönnek és végrehajtanának egy radikális optimalizációt a folyamaton terén, személyi költségek terén is.
#3 na ez az amit politikai okból - pártállástól függetlenül - senki sem mer végigvinni! Mármint a racionalizálást. Egyik politikai erő sem merte eddig bevállalni a több ezer fős létszám leépítést. Ha 2010 előtt zártak be egy szinte 0-ra csökkent forgalmú szárnyvonalat akkor a fidesz, ha 2010 után zártak be akkor meg a mostani ellenzék (az akkori kormánypártok) kezdtek veszett sivalkodásba hogy micsoda világszégyen ez kérem.
Ugyanilyen hatékonytalan a posta meg egy rakás állami cég is. Burkolt szociális foglalkoztatás megy bennük.
4#
A MÁV baromi olcsó, nem nagyon változtak az elmúlt évtizedben az árak.
Persze, a szolgáltatás színvonala sem túl magas.
Viszont, ha normális vezetéssel elkezdené magát összekapni, akkor jogosan emelné magasabbra az árakat.
5#
Pedig az kellene.
A MÁV hálózat, ha automatizálva lenne, kb pár nagy központból távvezérelhető lenne.Ez viszont több ezer fős létszámleépítést eredményezne.
Aztán, lehetne lapátra tenni a szellemi állomány egy részét is.Dolgoztam állami vállalatnál egy rövid ideig, tudom mi megy ilyen helyeken.
A szárnyvonalakat meg én átalakítanám "elővárosi" vonallá.Több vonalnál, fővonalakat is beleértve, az a baj,hogy rossz helyen van az állomás, nem a város központibb részén.
Győr erre ellenpélda, mert ott nagyon jó helyen van, gyakorlatilag egybe van építve a buszvégállomással.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!