Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Lázár szerint sokkal több...

Lázár szerint sokkal több pénzt költöttünk útépítésekre mint Csehország vagy Lengyelország, de akkor miért ilyen romosak az útjaink?

Figyelt kérdés

Lázár szerint Csehországban és Lengyelországban azért sokkal fejlettebb a vasút mert ott arra költött az állam. Nálunk viszont az emberek útépítéseket akartak és ezért erre költött a kormány és nem a vasútra. No de akkor felmerül a kínzó kérdés, hogy miért sokkal sz@rabbak nálunk az utak is mint Csehországban vagy Lengyelországban?


[link]



nov. 13. 01:36
A kérdező szavazást indított:
A fidesz felismerte, hogy az emberek inkább utakat akarnak mint vasutat. Az pedig csak libsi propaganda, hogy nálunk rosszak az utak.
A NER cégek vasutat nem tudnak építeni, viszont utakat világrekorder áron és lassúsággal tudnak építeni, ezért nem maradt pénz a a vasútra.
14 szavazat
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
67%
Pènz lenyulàsàra mindig van nyomos indok.
nov. 13. 02:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
5%
Nálam nem romosak az utak.
nov. 13. 02:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 PMC Wagner ***** válasza:
32%
A lengyeleket nem tudom de Csehország útjai a magyarhoz képest is egy rémálom ez tény
nov. 13. 04:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
79%

Nem tudom mennyit költöttünk de nálunk az utak katasztrófa.

😢😢🥲😢

nov. 13. 04:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

"DROID-151

2004.07.30.


Aknaveszély nincs! - így szólt egy fekete-fehér szovjet film címe a hatvanas évek elején. Hej, szegény, hős szovjet katonák, nekik milyen könnyű dolguk volt az aknák hatástalanításával, hiszen az legfeljebb felrobban és kinyír valakit, de legalább lehet tudni, hogy miért. A droidokat mennyivel nehezebb elhárítani. Droidveszély van!


Droidok építik többek között az utakat. Szét is rohadnak, mert szar az aszfalt. Erről már egyszer volt szó ebben a rovatban, Császár azonban további részleteket fedezett fel, s ezeket íme, meg is osztjuk veletek.


Miből áll az aszfalt? Három komponensből: zúzott kő, kátrány és emulzió. A három közül az utóbbi a legdrágább, ez teszi ki a költség mintegy 30 százalékát, de az aszfalt összsúlyának csak 2-3 százalékát adja. Rutinosabbak már bólogathatnak is, igen, biztosan az emulzió körül van a kavarás. Valóban. De mire való ez az emulzió, és hová tűnik?


Az emulziót, éppen úgy, mint a kátrányt és a zúzott követ, a MOL Rt. állítja elő. Az emulzió arra szolgál, hogy a kátrány lassabban és egyenletesebben kössön meg. Kicsit keményebb is lesz tőle a matéria, ezért többször kell átmenni rajta az úthengerrel. Fogja hát az útépítés fővállalkozója a három komponenst, és kiosztja az alvállalkozóknak, akik az egyes útszakaszokat burkolják. Az alvállalkozó aztán jön a gépeivel, a nagy főzőmasinával, a légkalapácsokkal és a "brazil gépsorral", azaz a munkásokkal, és munkához lát.


Az első körben feltörik az aszfaltot légkalapáccsal, leszedik a régi burkolatot. Ezután beöntik a fővállalkozótól kapott követ és kátrányt a gépbe, összeolvasztják, majd terítik, elhengerelik és kész, jöhet a fontos ember szalagot vágni. No és az emulzió? Azt persze nem teszik bele. Igaz, így a kész aszfalt szivacsos lesz, beleszivárog majd az esővíz, télen meg a hólé, aztán szétreped és kész a kátyú. De az emulziónak jobb helye van. Fogják ugyanis az alvállalkozók az útról leszedett, régi aszfaltdarabokat, és azt is beledobálják a nagy főzőmasinába. Az ember még örülne is, hogy milyen rendesek, nem hagyják ott a hulladékot. No de ez a hulladék nem hulladék. Hozzáöntik ugyanis az emulziót, amitől ez a hulladék máris első osztályú aszfalttá válik, és mennek szépen a rózsadombi villákhoz, a gazdag emberek nyaralóihoz, kocsifelhajtót meg parkolót aszfaltozni. Hála az emulziónak, még senki sem látott kátyús kocsifelhajtót, sem szétrepedt magánparkolót. Jól fizető megrendelések ezek, és igazán nem sok költséggel járnak, hiszen a felhasznált anyag ingyen van, a brazil gépsor meg minimálbérért dolgozik. Ahol útépítés van, ott a közelben valahogy mindig megszaporodnak az aszfaltozott udvarok, kocsibeállók.


S mi lesz ezután a szivacsosan aszfaltozott közúttal? Hát igen, a következő tavaszra olyan lesz, mint a svájci sajt. De sebaj, jön megint az alvállalkozó, és garanciális javítás gyanánt beleborít a lyukakba egy-egy talicska kátrányt. Emulzió nélkül, persze. A kátyú helyén lesz egy pukli, amin legalább olyan jót lehet zöttyenni, mint a kátyún, és az összevissza pattogó kocsik szépen rásegítenek az amúgy sem lassú repedezési folyamatra. Két év múlva lehet cserélni az egész útburkolatot.


És akkor megint jön a nagy főzőmasina, felszedik a régi aszfaltot... mindörökkön örökké, ámen.

------------------------------------

"

Forrás:

[link]

nov. 13. 04:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
50%
És a legtöbb út még fizetős is.
nov. 13. 06:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%
Mert az alsóbbrendű utak el vannak évtizedek óta hanyagolva.
nov. 13. 07:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 Fsms ***** válasza:
72%

A négyszeres túlárazások miatt értelemszerűen negyed annyi utat lehet felújítani .

Kell a pénz a gazdinak és a slepjének. Hatvanpuszta sem hitből épül.

nov. 13. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
#7 Pontosan. A másik két országban nem tudom mi a helyzet, Csehországban is 20 évvel ezelőtt jártam utoljára, de nálunk nem felújítani kellett utakat, hanem építeni. Felújítani is kellene, de egyelőre ott tartunk, hogy még építeni is kellene. Az alsóbbrendű utak azok teljesen le vannak szarva, nem foglalkoznak vele, új utak építésére koncentrálnak, hogy gyorsabban megközelíthetőek legyenek frekventált helyek (főváros, határátkelők, Balaton stb.) Egyszer lehet eljutunk oda, hogy az alsóbbrendű utakat is felújítják az országban, nem pedig csak a főváros közelében és az északi városok egy részében, de mire eljutunk oda, addigra lehet olyan minőségben lesznek az útjaink, hogy újra elő kell szedni a lovaskocsit, mert mással már életveszélyes rajta közlekedni. Na és akkor még ott vannak az utak, településeken belül, ami kisebb városokban, falvakban túlzás nélkül sok esetben katasztrofális. Nálunk pl. utoljára a településen az utakat 2000-2001-ben újították, azóta egy kiba....tt kátyút nem tömtek be. Minden évben körberajzolják, merem feltételezni pénzt felvesznek rá (nem csak a festékre), aztán befoltozva sosincs.
nov. 13. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
igen egyszerű a válasz. nem többet kellett volna rá költeni, hanem abból a pénzből, ami rá volt költve rendesen felhasználni.
nov. 13. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!