Lázár szerint sokkal több pénzt költöttünk útépítésekre mint Csehország vagy Lengyelország, de akkor miért ilyen romosak az útjaink?
Lázár szerint Csehországban és Lengyelországban azért sokkal fejlettebb a vasút mert ott arra költött az állam. Nálunk viszont az emberek útépítéseket akartak és ezért erre költött a kormány és nem a vasútra. No de akkor felmerül a kínzó kérdés, hogy miért sokkal sz@rabbak nálunk az utak is mint Csehországban vagy Lengyelországban?
Nem tudom mennyit költöttünk de nálunk az utak katasztrófa.
😢😢🥲😢
"DROID-151
2004.07.30.
Aknaveszély nincs! - így szólt egy fekete-fehér szovjet film címe a hatvanas évek elején. Hej, szegény, hős szovjet katonák, nekik milyen könnyű dolguk volt az aknák hatástalanításával, hiszen az legfeljebb felrobban és kinyír valakit, de legalább lehet tudni, hogy miért. A droidokat mennyivel nehezebb elhárítani. Droidveszély van!
Droidok építik többek között az utakat. Szét is rohadnak, mert szar az aszfalt. Erről már egyszer volt szó ebben a rovatban, Császár azonban további részleteket fedezett fel, s ezeket íme, meg is osztjuk veletek.
Miből áll az aszfalt? Három komponensből: zúzott kő, kátrány és emulzió. A három közül az utóbbi a legdrágább, ez teszi ki a költség mintegy 30 százalékát, de az aszfalt összsúlyának csak 2-3 százalékát adja. Rutinosabbak már bólogathatnak is, igen, biztosan az emulzió körül van a kavarás. Valóban. De mire való ez az emulzió, és hová tűnik?
Az emulziót, éppen úgy, mint a kátrányt és a zúzott követ, a MOL Rt. állítja elő. Az emulzió arra szolgál, hogy a kátrány lassabban és egyenletesebben kössön meg. Kicsit keményebb is lesz tőle a matéria, ezért többször kell átmenni rajta az úthengerrel. Fogja hát az útépítés fővállalkozója a három komponenst, és kiosztja az alvállalkozóknak, akik az egyes útszakaszokat burkolják. Az alvállalkozó aztán jön a gépeivel, a nagy főzőmasinával, a légkalapácsokkal és a "brazil gépsorral", azaz a munkásokkal, és munkához lát.
Az első körben feltörik az aszfaltot légkalapáccsal, leszedik a régi burkolatot. Ezután beöntik a fővállalkozótól kapott követ és kátrányt a gépbe, összeolvasztják, majd terítik, elhengerelik és kész, jöhet a fontos ember szalagot vágni. No és az emulzió? Azt persze nem teszik bele. Igaz, így a kész aszfalt szivacsos lesz, beleszivárog majd az esővíz, télen meg a hólé, aztán szétreped és kész a kátyú. De az emulziónak jobb helye van. Fogják ugyanis az alvállalkozók az útról leszedett, régi aszfaltdarabokat, és azt is beledobálják a nagy főzőmasinába. Az ember még örülne is, hogy milyen rendesek, nem hagyják ott a hulladékot. No de ez a hulladék nem hulladék. Hozzáöntik ugyanis az emulziót, amitől ez a hulladék máris első osztályú aszfalttá válik, és mennek szépen a rózsadombi villákhoz, a gazdag emberek nyaralóihoz, kocsifelhajtót meg parkolót aszfaltozni. Hála az emulziónak, még senki sem látott kátyús kocsifelhajtót, sem szétrepedt magánparkolót. Jól fizető megrendelések ezek, és igazán nem sok költséggel járnak, hiszen a felhasznált anyag ingyen van, a brazil gépsor meg minimálbérért dolgozik. Ahol útépítés van, ott a közelben valahogy mindig megszaporodnak az aszfaltozott udvarok, kocsibeállók.
S mi lesz ezután a szivacsosan aszfaltozott közúttal? Hát igen, a következő tavaszra olyan lesz, mint a svájci sajt. De sebaj, jön megint az alvállalkozó, és garanciális javítás gyanánt beleborít a lyukakba egy-egy talicska kátrányt. Emulzió nélkül, persze. A kátyú helyén lesz egy pukli, amin legalább olyan jót lehet zöttyenni, mint a kátyún, és az összevissza pattogó kocsik szépen rásegítenek az amúgy sem lassú repedezési folyamatra. Két év múlva lehet cserélni az egész útburkolatot.
És akkor megint jön a nagy főzőmasina, felszedik a régi aszfaltot... mindörökkön örökké, ámen.
------------------------------------
"
Forrás:
A négyszeres túlárazások miatt értelemszerűen negyed annyi utat lehet felújítani .
Kell a pénz a gazdinak és a slepjének. Hatvanpuszta sem hitből épül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!