Magyar városokat nem lehet biciklire optimalizálni ?










Az Alföldön a legnagyobb a biciklisek aránya az EU vidéki régióban. Gyakorlatilag minden 10-20.000 fős alföldi település biciklire optimalizált. A postás eléri a címzetteket biciklivel, a kéményseprő is, s a nap végén a kocsma is elérhető bringával. Ha kerékpározni akarsz akkor kb. ez a normális településméret, a magyarok már a 21. századi urbanisztikusok előtt feltalálták a 15 perces várost.
Amit Budapesten folytatnak kerékpáros közlekedés címen az hippi majomkodás - aki kerékpárra akar optimalizálni az ne Amszterdamba menjen jó példáért, hanem Szentesre vagy Medgyesegyházára.





Egy elektromos bicikli mehet akár 30 km/h-val is
A dugókon torlódásokon áthaladva sokkal kisebb az átlagsebesség autóval
Másrészt Budapesten nagyon jó a tömegközlekedés










#1
És azért szívjon mindenki a benzin ár miatt mert Budapesten csökkenteni akarják a forgalmat?





Büdipesttel az a baj, hogy túl gyorsan nőtt a lakossága, egy istenverte vízfej lett belőle, ezzel pedig a várostervezés nem tudott lépést tartani. Büdipesten sem kocsival sem biciklivel nem lehet közlekedni. Autóval csak a dugóban ácsorogsz, parkolni meg lehetetlen, biciklisből meg kétféle vab Budapesten: kaszkadőr és kamikaze.
A legjobb, ha az ember nem is költözik abba a hülye városba, de ha mégis, akkor BMV-vel kell járni (busz, metró, villamos).
#2
Ebben lehet igazság de alapvetően nem erre gondoltam. Hanem városon belüli dolgokra. Ott azért Szeged vagy Debrecen esetleg Fehérvár azért már közel sem annyira jó az arány. Ezért mondtam Amszterdamot vagy Koppenhágát ahol városon belül lehet ezt megoldani.





Szegedről tudok nyilatkozni, szerintem viszonylag sokan közlekednek itt biciklivel. Akik nem azok jellemzően vagy azért mert gyereket kell hozni vinni, vagy agglomeraciobol jön, ami elég nagy itt. Persze volna mit fejleszteni a város bicikli út halozatan, de azért nem olyan rossz a helyzet.
De ez itt az alföld, mi itt könnyen biciklizunk, hegyes-völgyes területen azért már jobban meggondolja az ember.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!