Az autóellenes Karácsony Gergely és a szavazói miért nem költöznek vidékre?
Annyira bele vannak szerelmesedve ebbe a sétálós-biciklizős életvitelbe. Vidéken pont ez megy! Ott természetes az embereknek, hogy drótszamarakkal közlekednek.
Mindennek megvan a maga helye. Nagy város nem működhet autók nélkül. A kerékpározást kellene inkább tiltani, mert nagyon veszélyes ekkora forgalomban biciklizni.
Gergely 5 év alatt mire volt képes most őszintén? Kerékpársávokat festet fel meg karókat rakat ki. Ez aztán a nagy újítás. Ezzel csak az autós forgalmat akadályozza. És az a durva, hogy a kerékpársávot alig használják az emberek, maximum az ételfutárok száguldoznak rajta.
Még Karácsony is sofőrrel viteti magát mindenhova, ő se képes biciklire ülni.
Vidéki városok is dugig vannak autóval. Éjjel-nappal járnak. Nem vagyok egyáltalán Karácsony híve de ebben igazat adok. Sokkal kevesebbet kellene használni az autókat. Rengeteg ember csak a lustaság miatt használ autót. Vidéki városokban a legtöbb dolog megoldható lenne biciklivel, tömegközlekedéssel de még sétálva is.
Nálunk is rengetegen járnak egész évben autóval pedig 3-4 utcányira laknak. Indokolatlan (főleg akinél sem gyerek, se semmi, otthon lakik szülőkkel, csak munkába jár még haza).
Én ahova tudok, oda biciklivel vagy sétálva, esetleg futva járok egész évben (a hőség meg a hideg idő nem kifogás). Egészséges, költséghatékony. Esőben tömegközlekedek vagy elengedhetetlen az autó akkor ott rendben van, de ritka az ilyen szituáció.
Pesten is lehetne jelentősen redukálni az autós forgalmat de a kényelem túl nagy úr. Pedig ha globálisan kevesebb lenne a környezetre káros anyagkibocsátás, mely a közlekedés révén keletkezik, a Föld is élhetőbb lenne. (Nem, nem vagyok zöld aktivista sem de érdekel a saját meg a Föld egészsége is)
"A kerékpározást kellene inkább tiltani, mert nagyon veszélyes ekkora forgalomban biciklizni."
Én meg az autókat tiltanám ki, mert a városi zajszennyezés többségéért ők felelnek. Tönkre megy a hallásom 15-20 év alatt, amiért te nem vagy képes kiszállni a kocsidból és a sarki dohányboltba gyalog elsétálni.
Sokkal több sétálóutcára lenne szükség, és az utcák többségében tiltanám az átmenő forgalmat, csak célforgalom hajthatna be. Sokkal egészségesebb környezetünk lenne. Egyébként pont a városban lehet sétálni és tömegközlekedni, ahol mindene lég közel van ahhoz hogy gyalog elérd, és van annyi utas hogy megérje tömegközlekedést fenntartani. Vidéken nincs semmi, gyalog alegközelebbi város több órára lehet, busz meg szintén mondjuk óránként jár. Pont a vidék az, ahol autóra van szükség a nagy távolságok miatt, és a város az, ahol egyáltalán nem lenne szükség autóra, mert minden elérhető alternatív módon.
"Semmit se tudsz a vidéki életről, az teljesen nyilvánvaló a kérdésedből."
15 ezer fős kisvárosban éltem sokáig. Ott mindenhova el lehet jutni biciklivel. Van kocsma, mozi, spár, penny, dm, kínai ruhás bolt, háziorvos, fogorvos, posta és még sorolhatnám.
Települések között busz és vonat is megy. De bent a városban egyáltalán nem kell tömegközlekedés (nincs is).
Ennél nagyobb városban (pl. Kecskemét) meg már teljesen korrekt helyijáratok vannak.
Inkább ti nem ismeritek a vidéket!
Mert nem férnek el az autók. Ha pesten élsz, pontosan tudod, hogy nincs hol parkolni Budapesten. A belváorsban ha akarunk sem tudunk több autót tartani és minden reggel dugó van a városban így is. Tudom, azt hiszed, hogy a bicikliút miatt, de nézd meg Los Angelest. 4-5-6 sávos városi autópályákat építettek és nem elég. Egy ekkora város életét lehetetlen autókra alapozni.
Aztán ott van az egészségügyi kérdés. Nem szeretünk beszélni róla, de ebbe emberek halnak bele idő előtt.
Ideális esetben a nagyvárosokban nem kitiltani kell az autókat, hanem ésszerű használatra kényszeríteni a lakosságot. Tehát autóba ülsz, amikor viszed a nagymamát kórházba, amikor szállítanod kell valamit, ha olyan a munkád (pl szerelni mész dolgokat megadott címekre), de nem ülsz autóba, amikor a nyugatitól a corvin negyedhez mész 1 darab laptoppal a kezedben. Ha nehezítjük az autós közlekedést, akkor nem a villanyszerelő fogha letenni az autót, hanem az 1 szál laptoppal utazók. Az ilyen posztok alatt mindig azok háborognak, akiknek valóban kell a kocsi, pedig az a vicc, hogy hosszú távon ez nekik is jobb lenne, ha jól csinálnjuk. Jelenleg Bpen a p+r parkolók hiányoznak nagyon. Nem értem, hogy miért nem építenek végre többet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!