Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A jobboldaliaknak tényleg...

A jobboldaliaknak tényleg ennyi eszük van, hogy azt hiszik ha kitiltják a suliból a mobilokat akkor majd jobban fognak figyelni az órán a gyerekek?

Figyelt kérdés
2000 előtt nem volt rendetlenkedés az órakon? Mindenki csendben ült és nagyban jegyzetelt? Hogy lehet valaki akkora idióta hogy ezt elhiszi, sőt még visszhangozza is? Amelyik tanár tudott fegyelmezni, annak az óráján eddig is rend volt, aki meg nem tudott, annak ezután se lesz.

aug. 29. 12:47
1 2 3 4
 21/37 anonim ***** válasza:
90%

#20 "Nem normális, aki azt hiszi, most majd a tanárra fog figyelni mindenki. "

Senki nem képzeli ezt, csak te vagy ilyen, hogy kitalálsz butaságokat.

Az iskola nem csak a tanórából és a konkrét tanulásból áll, az iskolában sajátítják el az élethez később szükséges szociális kompetenciákat is a gyerekek. Magyarul itt tanulnak meg közösségben élni, dolgozni, szórakozni, másokkal kapcsolatot kialakítani.

Ha helyette a szünetben csak telefont nyomkodnak vagy épp a rossz módját tanulják meg a társas viselkedésnek pl. azzal, hogy egymásról videókat csinálnak és azzal zaklatják azokat, azzal ártanak maguknak és nem használnak.

Most az lesz ami volt pár éve, hogy a hülyegyerek nem beküld egy videót a csoportba, ahogy valaki befingik a tanterembe, hanem megy és ő maga befingik a tanterembe, csak hogy együtt röhögjenek. Ezt a szülők, tanárok is tudják, neked kellene végre felfognod, hogy soha nem is hitték, hogy más lenne.

aug. 30. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/37 anonim ***** válasza:
5%

#19

Neked nem sikerült megértened, hogy a törvényből kiindulni ökörség. Bemutassam, hogy miért?


A diákok nagy része órakezdésre, illetve előtte lévő 10 percben ér be. Tegyük fel, hogy ez 200 diák (ez kifejezetten kis arány lenne egyébként, egy 800 fős iskolában, akár 400 diák is érkezhet így). A törvény szerint belépéskor kell elvenni a telefont, vagyis ha csak 10 másodpercig tart kikeresni, hogy hova kell tenni a mobilt (nyilván osztályonként kell gyűjteni, ha használni is képesek szeretnének lenni), akkor az 2 ezer másodperc, vagyis több, mint 30 perc.

Tekintve, hogy azt modntam, hogy órakezdés előtt 10 percen belül érkezik ennyi diák, az azt jelenti, hogy az első óra első 20 percében még simán lehet, hogy az osztály nagy része nincs ott.


És ahogy írtam, ha itt 400 diákról van szó, akkor az első óra ki is esik teljesen.

Ez jelenleg nem reális.


Továbbá, ha órán használhatónak kell lennie, akkor úgy kell tárolni, hogy szállítható legyen, illetve az iskolának emellett azt is garantálnia kell, hogy semmi baja nem lesz a telefonnak és nem is lopják el, mert amint elveszik a diáktól, ez az iskola felelőssége lesz.

Ma erre semmi lehetőség nincs. Nincs meg a megfelelő szállítási eszköz, ami garantálná a biztonságot.


Emiatt pedig nem, nem fogják órán használni soha, mert az iskola inkább majd azt mondja, hogy megőrzi a tanáriban elzárva, de nem vállalja azt, hogy a szünetben egy üresen hagyott teremből kilopja valaki és ezután az iskola, az állam fizessen.


Szóval az általad felvázolt hülyeség, hogy a törvény erre lehetőséget ad, az nem reális.

Arról nem beszélve, hogy még ezekután is ha minden teljesülne, akkor is kiosztani a telefonokat 10 percet is elvehet az órából ahhoz képest, mint amikor a diáknál van és csak előveszi.

Ez még idő szempontjából sem hatékony és a tanár sem fogja feláldozni az óra negyedét erre.


#21

"Magyarul itt tanulnak meg közösségben élni, dolgozni, szórakozni, másokkal kapcsolatot kialakítani."

És ma már a technológia ezeknek fontos része.

A munkához elengedhetetlen a technológia nagyon sok esetben és ez csak növekedni fog.

Ma már nagyon sok ember online tart kapcsolatot és online ismerkedik.


Ez is remek alkalom lehetne, hogy pl. az online dating app-ok problémáiról beszéljenek. De te inkább azt akarod, hogy úgy tanulják ezt meg, hogy élesben átb*sszák őket.

Remélem nincs gyereked, mert nem sok szülő van, aki szabályosan ki akar b*szni a gyerekekkel.

aug. 30. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/37 Pombe ***** válasza:
32%

#18: "Továbbá pont azért van értelme más órákon használni, ahol nem dedikáltan erről szól az óra, mert úgy lehet készség szintén tanítani a használatot."


Egy érintőképernyős notebook, notepad, All-In-One PC miegyéb használata még akkor is elég, ha a gyerek soha nem látott mobilt. Kb. 5-6 nap után simán tudná kreatívan használni, akár önállóan, autodidakta módon elsajátítva is a kezelését. Ugyanakkor az előbb említett eszközök centralizált policy-kkel jól beszabályozhatóak, még akár tematikus control-rule-ok is beállíthatóak akár Windows alapú LAN-ban az Active Directory-ból, de akár Linuxból is...stb... az adott órától függően.


Alaposan túlmisztifikálod a mobil kezelését, mintha annak módja ég és föld lenne egy sima touchscreen-es PC-hez képest. Vagy notebookot, vagy 10 év feletti gyereket nem láttál még, esetleg egyiket se. Bőven elég akár heti egy órát specifikusan a mobillal foglalkozni, de igazándiból akár elég lenne csak heti egy/kettő házi-feladat is mobilon (bár semmiképpen nem ezt a puritán megoldást preferálnám). Mindenféle VPN is felrakható minden mobilra, amin keresztül otthonról a tanárnak, perszonalizált tárterület...stbstb. A gyerek úgy is állandóan mobilozni fog, amikor csak teheti. Ennyi bőven, bőven elég... Bármelyik tananyaggal, ha egy gyerek annyit foglalkozna, mint otthon magánszorgalomból a mobil kezelésével, már tele lennénk zsenikkel... :D


#18: "Szarabb példát nehezebben tudtál volna mondani, mert a töri anyag része a forrás kritika és ebbe kifejezetten illene a mobil használat, mert az internet tele van konteókkal és álhírekkel."


Szarabbul már nem is viselkedhetnél. Bántottalak valamivel? Erre csak te emlékezhetsz így, mivel csak elvi lehetőségeket boncolgattam, amit lehet kulturáltan megvitatni. Enyhén szólva is csapnivaló a modorod, vagy mindig nehézségekbe ütközik kordában tartani idegrendszeredet? Te is kirúgnád egyből a Madách gimi igazgatóját, ha nem értene egyet veled valamiben?


Amúgy valóban tele van konteókkal. Ezt a tanár simán meg tudja mutatni kivetítőn, vagy akár a mindenki padján lévő monitorokon. Na és??? Sokkal hatékonyabb ez, mintha minden gyerek elkezdene pötyögni... Klavin amúgy is gyorsabb... Taná'ú'! Nem találom! Nekem nem jön be, lemerült az akkum, valamiért nincs térerőm, otthon hagytam... stbstb. Az ilyen "beszélgetések" helyett a tanárral és az egymás közötti kommunikáció sokkal érdekesebb lesz és célravezetőbb.


Szóval, szarabb riposztot már ki se találhattál volna.


#18: "Itt gyakorlatilag amellett sikerült érvelned, hogy a diákokat szeretnéd, ha megvezethető idióták lennének."


Bocsika! Azt látom, hogy te totál mobilfüggő vagy, mert fogalmad sincs arról, hogy azon kívül mi lehet még. Nem attól lesznek a gyerekek okosabbak, ha mindenáron a te elképzeléseidet látod csak egyedül üdvözítő megoldásnak, és a számodra unszimpi ellenvéleményeket vita nélkül a padlóba döngölöd. Ez eléggé Fidesz tempó... nem?


Semmi szükség külön mobilra egy töriórán. Miért nem mindjárt kitalálod, hogy tanár se kell, meg jó kis beszélgetések, viták se, csak nézze meg mindenki a mobilon ezt meg azt, aztán felelnie kell.


#18: "Persze, az úszómedencébe is bele tud fulladni a gyerek."


Szarabb példát nehezebben tudtál volna mondani. Nem kell az úszómedence se minden órára, mint ahogy mobil se, de ettől még mind a kettő használatát kiválóan meg lehet tanulni a maga idejében.


#18: "Ez akkor áll fenn, ha kikerül az oktatási intézményből és otthon ül és netezik egész nap."


Ez a gyerek azt tanulja, hogy a mobilt mindenhol használhatja, és csak az jó mindenre, és nincs is más megoldás. Áhhh...ez a gyerek biztosan nem fogja folytatni otthon a mobilozást :D - hanem helyette könyveket vesz elő, lemegy a térre focizni... stb...


Szarabb példát nehezebben tudtál volna mondani.


#18: "Erről pont meg kéne, mert még az idézett részről is lerí, hogy hozzá nem értő írta."


Ezt miből is szűrted le? A demagógiagyártásod szakértelme valóban nyilvánvaló, de egyebekben itt még jeleskedni másban nem láttalak.


#18: "A valóságban bármi lehet függőség, pl. van ételfüggőség, mert hát senki nem emlékszik, hogy melyik volt az utolsó nap, amikor egyáltalán nem evett semmit."


Hát, lehet, hogy te nem, de embert még nem láttam, aki rövid távon belül ne emlékezett volna arra, hogy melyik napon evett utoljára.


#18: "Önmagában napi használattól nem lesz függő senki és a napi használat sem függőséget jelent."


Nem kellene mellébeszélni. Senki nem állított olyat, hogy a függőség kialakulása tuti, csak arról, hogy ennek a veszélye nagyon is létezik. Sokkal jobban, mint az ételfüggőség. Eddig csak frocliztalak ezzel a "Szarabb példát nehezebben tudtál volna mondani" mondatoddal, de erre aztán különösen jól illik.


#18: "Ha pedig napokra vagy akár egy hétre le tudod tenni a telefont, akkor nem vagy függő"


Ez nagy igazság, de mi köze ennek az egész témához? Úgy képzeled, hogy az iskolások mindegyike ilyen???


#18: "Ezeket tipikusan azok az emberek írják, akik kitalálták, hogy a számítógépes játéktól lesz agresszív a gyerek, aminek szintén nem volt alapja."


Mondom, hogy te nem láttál még gyereket számítógépes játék előtt. Te mintha valami másik bolygón élnél, barátom! Ne! Anya, Apa! Haggyá' má'... Nem megyek, és kész! Nem érdekel... Még hisztérikusan sikoltozót is láttam gyerekből, amikor a szülő már mérgesen rászólt, hogy mozduljon ki a házból végre velük... Persze nem arról az erőszakról van szó, hogy terrorista lesz. Ebből látszik, hogy nagyjából csak sztereotípiáid vannak a kényszeres alkalmazáshasználat pszichikai hátterét kutató eredményekről.


Pl.:

[link]


Figyuszka! Mi lenne, ha a saját elképzeléseidet végre visszaigazolnád szakoldalakról? - ha már annyira nagymenőnek érzed magad a témában. Megsúgom neked, hogy egy szakértő oldalt se fogsz találni, aki a mobilfüggőség veszélyeit ne tartaná reálisnak. A mobil állandóan veled van, és az a gyerek számára nem eszköz. Ő ezt úgy éli meg, mintha állandóan vele együtt sétálna a beszélgetőpartnere, aki bármelyik pillanatban kezdeményezhet vele kommunikációt, mintha a postás mellette sétálna, aki bármelyik pillanatban levelet küldhet neki, ha kérdés merül fel benne, a mellette sétáló készséges tanára akármire tud válaszolni, az első rúzshasználatról a mellette lévő barátnők rögtön véleményeznek...stbstb.


A mobil nem bicikli, amit csak én írányitok, és ami nem követelődzik, nem ajánlgatja fel magát használatra soha, nem zaklat reklámokkal, tippekkel, új sztorikkal...stbstb.


#18: "Akkor annál fontosabb, hogy amíg mellé van allokálva egy felnőtt, hogy megtanulja minél jobban, minél tudatosabban használni a mobilt."


Hol??? Amikor a pad alatt nyomja? A szünetben? Nincs erre semmi kidolgozva a tantervben. Nyilván most se lehet használni direktben óra alatt a mobilt, és a tanár rászól, amikor a gyerek nyíltan az ókori Egyiptomról szóló töriórán a mobilján meztelen néniket néz. Mit vársz el ilyenkor a felnőttől? Oké, most nem a Gízai piramisokról fogunk tovább beszélni, hanem arról, hogy hogyan kell a mobilt használni, és hogy a pornóoldalakon bizony fennáll a veszélye, hogy bekapjátok a legmodernebb multifunkciós malwereket, de egyébként is, ilyenkor nem a nénik cicjét kell nézni a mobilon, hanem Hufu piramisát, de itt is vigyázzatok, mert sok konteos hülye van a Net-en, akik szerint idegen lények építették, és onnan tudod, hogy félrevezetnek ezek, hogy...


Mondom! Te valami másik bolygóról cseppentél ide.


#18: "Több kutatás is kimutatta, hogy pl. a drogok esetében is akkor alakul ki a függőség, amikor teljesen tiltod"


Ez kész... :DDD


Tehát a gyerekben soha nem fog kialakulni kényszeres alkalmazáshasználat, ha a 10. szülinapjára mobilt kap, csak az a lényeg, hogy ne tiltsuk a használatától. Sőt! Tudjuk, hogy régen mindenki csak éppen annyi ópiumot szívott, amennyi még nem okozott függőséget, mert senki se tiltotta, hiszen az ópiumszívás csak akkor válik vonzóvá, amikor tiltott gyümölcsként kezelik. Az 1700-as évek végétől teljesen nyíltan, legálisan zajlott a drogkereskedelem, és az európaiak árasztották el Kínát ezekkel, mert ott se volt tiltás, és Kínát gyakorlatilag az európai kereskedők szoktatták rá az ópiumfogyasztásra, és ha hiszed, ha nem, azzal, hogy NEM(!) tiltották a használatát. Épp ellenkezőleg! Irtózatosan gyorsan kiderült, hogy Kínában katasztrofális gazdasági és komplex egészségügyi problémák alakultak ki, emiatt Kína az ópium behozatalát be akarta tiltani, nem tudva, hogy te ennél sokkal jobb megoldással álltál volna elő... Még jobban kellett volna hagyni az ópium terjesztését, mert akkor minden magától megoldódik, ugye? Mindenesetre az történt, hogy kitört az u.n. ópiumháború, és Kína akkoriban gyakorlatilag félgyarmati státuszba került. Az európaiak konkrétan tudták előre, hogy Kínát könnyűszerrel meggyengíthetik, tönkretehetik az ópium terjesztésével, mert Kína konzekvensen és hivatalosan is akkoriban nagyon elzárkózott a külvilág elől, de az európaiak mohón vágytak a Kínai piac meghódítására.


Biztosan Kína a te tanácsaid alapján jobban járt volna... :)


#18: "Nem leszel függő automatikusan, mert sokat használsz valamit."


Nem? Hát akkor mitől? Azért ez a függőség baromra létezik a nagyvilágban. Mégis mi alapján húzod meg a határt? - megkülönböztetve a nem függős meg függős sok használatot? Milyen okból kezdene egy 10-12 éves gyerek meghúzni egy határt, és mi a búbánatos tökért tenne ilyet, ha annak használatát élvezi, és egyre jobban élvezi? Lehet, hogy a ti bolygótokon ilyen gyerekek élnek, de nálunk nem.


És nem ártana, ha velem vitatkoznál, és nem magaddal, ha már nekem írsz.


Világosan leírtam, hogy kell az iskolákba oktatási óra a mobilokról és a használatukról! Akkor mit válaszolgatsz úgy, mintha egy szóval is írtam volna a tiltás szükségéről??? Kompromisszumról írtam! Légyszi', ne menj már át Fideszbe, jó?

aug. 30. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/37 Pombe ***** válasza:
32%

#20: "Azelőtt is kártyáztak, zenét hallgattak, leveleztek, hülyéskedtek, amőbáztak a kölkök, ha unták az órát."


Ja. És volt régen is, hogy megunták a kártyázást, de a kártya régen is küldött nekik egy üzenetet, ugye? -, hogy mégis folytassák, és mutatott nekik egy új, jobban élvezhető kártyajátékot.


Nem nagyon akarod felfogni, hogy itt nem arról van szó, hogy a gyerek unalmasnak tartja-e az órát, vagy se. A gyerek figyel az órán, tetszik is neki, de a pad alatt rezeg a telefon, hogy gyorsan, gyorsan, inkább figyelj rám, és egyébként is üzit hagyott a szép csajszi is, aki... vagy a film, ami baromira tetszett tegnap, és alig várod a folytatását, mert a Videa szerver tegnap éppen meghasalt, de most jó... és így tovább és tovább. És ha ez a gyerek amúgy is mobilfüggő... Hiába jó a tanár, hiába tartja érdekesnek a nebuló a történetet, ha az állandóan gyereket zaklató mobil képes még az óra tananyagánál is érdekesebb dolgokat mutatni neki, és ennek az esélye 10-20 üzenetből, értesítésből előbb vagy utóbb bejön, és ha a gyerek mobilfüggő, akkor sokkal előbb.


#20: "A 21. században a digitális eszközök a mindennapi élet részei, meg kell TANÍTANI a helyes, értelmes használatát"


És ez ellen ki tiltakozott itt? Mi köze ennek ahhoz, hogy lehetőleg ne esztelenül használják mindenhol a mobilt, ha kell ha nem???


Nem gond, hogy jelenleg nincs az oktatási rendszerben ilyen? És ha lenne is, akkor is miért is ne lenne annak a gondolatnak helye, hogy a mobilt a maga helyén és a maga idejében használják csak?


#20: "A tiltás abszolút értelmetlen, káros, elmebeteg megoldás, a tehetetlenség beismerése."


Nem esel némi túlzásba? Azért szvsz. ma is biztosan tiltják a tanárok a mobil pad alatt való használatát. Nem teszik jól? Minden gyerek tiltások nélkül éli az életét? Ugye, ezt te se gondolod komolyan! Akkor az összes kábeltévés is mind elmebeteg, mert van gyerekzár beállítás a kábeltv szolgáltatásokban? - és minden szülő is elmebeteg és haladásellenes, ha azt be is állítja?

aug. 30. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/37 Pombe ***** válasza:
32%

#22: "Neked nem sikerült megértened, hogy a törvényből kiindulni ökörség. Bemutassam, hogy miért?"


Már megint magaddal vitatkozol. Elhiszem, hogy mindenképpen politikai kérdést akarsz csinálni ebből a mobilos dologból, de a Fidesszel szembeni unszimpátiádnak azért nem kellene vakítani.


A #19-ben az a #21 válaszol, akinek a tőled idézett mondatodat írtad, de a #19 ezt írja: "Még mindig nem sikerült megértened, hogy nincs teljes tiltás."


Nem bonyolult mondat, ami azt jelenti, hogy a #21 sem ért egyet azzal, hogy az iskolából teljesen kitiltsák a mobilt, de azért valami ésszerű korlátozásokat be lehetne vezetni. Ergo, minden, amit neki írtál a #22-esedben, felesleges volt, és az általad vázolt gyakorlati kivitelezés problémáit ő is, és én is látjuk. De mi nem is a tiltás gyakorlatáról írtunk, hanem a kompromisszumos megoldásokról. Így aztán pláne teljesen felesleges volt a #22-nek megszületnie.


A #21 nagyjából ugyanazt a véleményt képviseli, mint én is a #15-ben és #16-ban


#15;#16: "Azzal én is egyetértek, hogy kell tanítani a mobil használatát, de mellette a korlátozás valamilyen arányát sem tartanám teljesen elvetemült ötletnek... Bár az utóbbi hatékony képletéről nincs jelenleg igazán elképzelésem. :)"


Tehát, mi se tudjuk, hogy NEM A TILTÁST!-, hanem a kompromisszumos megoldást hogyan lehetne hatékonyan kivitelezni. Lesz majd arra precedens, hogy velünk vitázz, és ne a saját démonaiddal?


#22: "Szóval az általad felvázolt hülyeség, hogy a törvény erre lehetőséget ad, az nem reális."


Hm. Azért tájékozódni is kellene előtte.


[link]


Idézve: "Idén (2024) januártól Hollandia lett a legújabb ország, ahol betiltották a digitális eszközöket az osztálytermekben... Korábban Franciaország, Olaszország (a tanárok már a nap elején gyűjtik a diákok okostelefonját) és Finnország is hasonló lépéseket tett."


Ugye belátod, hogy azért itt nem a Fidesz uralkodik, és éppenséggel nem ezekre az országokra jellemző a haladást elgáncsoló ideológia ápolása? Vagy ide is elér a Fidesz keze??? Felteszem, azért az említett országok valahogy le tudták küzdeni az általad úgy bemutatott problémákat, mint megoldhatatlanok. Nézd! Eszerint a dolog működik (lehet hogy rosszul, nem tudom, vagy csak részben jó, de ott ezzel is elégedettek "a kicsit jobb is jobb, mint a totál kaka" elv alapján), márpedig nem tűnik hatékony megoldásnak az, hogy ami van, létezik, és ellentmond az érveléseidnek, arra az a megoldásod, hogy rádobod a láthatatlanná tevő köpenyt.


Nem csak az EU-ban...

[link]

Fordítóval: "A mobiltelefonok használata jelenleg tilos minden ausztrál állami iskolában"


Itt azonban más a vélemény:

Fordítóval: "A korábbi kutatások azonban azt mutatták, hogy kevés bizonyíték áll rendelkezésre arra vonatkozóan, hogy a tilalmak valóban elérik-e ezeket a célokat... Például Kanadában több iskolai körzet határozott tilalmat vezetett be, majd visszavonta azokat, mivel túl nehéz volt fenntartani. Most már lehetővé teszik a tanárok számára, hogy saját osztálytermüknek megfelelő döntéseket hozzanak."


Konklúzió:

Fordítóval: "Tehát a mobiltelefonok betiltására vonatkozó bizonyítékok a diákok mentális egészsége és jóléte érdekében nem meggyőzőek, és csak anekdotákon vagy felfogásokon alapulnak, nem pedig a mentális betegségek rögzített előfordulásán."


Mindez a te véleményedet támasztja alá, vagyis semmit se kell tenni a mobilokkal, ugyanakkor a cáfoló cikk 2024 márciusában született meg, de nem úgy tűnik, hogy komolyan venné mindenki konszenzussal.


[link]

"Franciaország megpróbálja betiltani az iskolákban"


Hogy mi a tiltások bevezetésének az oka mégis? Mert más tanulmányok meg az Ausztrálnak mondanak ellent:

[link]


Akárhogyan is, de jómagam is idegenkedek attól a gondolattól, hogy teljesen kitiltsák a mobilt a suliból, és én inkább a kompromisszumos megoldást látom üdvözítőnek, amire viszont gyakorlati kivitelezést (ha egyáltalán ilyen létezhet) nem tudok javasolni. Ehhez a témában sokkal jártasabbnak kéne lennem, vagyis kéne járnom a sulikat, egyeztetni, javaslatokat mérlegelni... stbstb

aug. 30. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/37 anonim ***** válasza:

#23

"Kb. 5-6 nap után simán tudná kreatívan használni, akár önállóan, autodidakta módon elsajátítva is a kezelését"

Akkor miért nem történik ez meg? Az állításod szerint tök könnyen még önállóan is elsajátítható, ennek ellenére a felnőtt lakosság esetében sem látjuk azt, hogy ez sikerült volna.

Azért van végtelen olyan történet, ahol a 20 évesek a szüleiknek segítenek egy egyszerű e-mail megírásában, mert a valóságban nem fogják megtanulni ezeket ilyen könnyen.


És elmondom, hogy nem, sokan nem tudják egyik eszközről megtanult dolgokat átültetni a másikra. Nekem is van rokonom, aki évek óta használ laptopot, de amikor egy okos telefont kapott, akkor nulláról kellett elmagyarázni a legalapabb dolgokat is, amiket a laptopon már tudott.


A jelenlegi számok nem támasztják alá az ideböfögött kijelentésedet: [link]


"Bőven elég akár heti egy órát specifikusan a mobillal foglalkozni"

Igen, így nőtt fel az előző generáció. Nekem vannak 60 éves rokonaim, akiknek már kellett tanítottak alapszintű számítógép használatot, amikor fiatalabbak voltak és ma is kell nekik segítség.

Nem elég heti 1 óra, mert heti egy órában magát az eszköznek a célzottan eszköz szintű használatát sem igazán lehet leadni, ahogy ma sem úgy jönnek ki az iskolából, hogy tudják használni azokat az app-okat, amik elvileg a tananyag részét képezik.


És akkor ehhez jönne hozzá a különböző egyéb feladatokon keresztül bemutatott, nem célzottan digitális feladathoz használt segítségének bemutatása.


Ez nem túlmisztifikálás kérdése. Tudom mi ma a tananyag az iskolákban, tudom milyen kompetenciákkal jönnek ki a diákok az iskolából, mert ez mérve is van.

Minden azt mutatja, hogy nincs igazad.


"Szarabbul már nem is viselkedhetnél. Bántottalak valamivel?"

Jó, ez simán szánalmas. Én bántottalak bármivel? Nem, a példádról beszéltem. Miért veszed magadra? Vagy olvasni nem tudsz?

Ne válaszolj, tudom, hogy nem. Az ország jelentős része funkcionális analfabéta, ilyen szempontból nem vagy egyedül.


"Erre csak te emlékezhetsz így, mivel csak elvi lehetőségeket boncolgattam, amit lehet kulturáltan megvitatni"

Semmi kulturálatlan nem volt ebben, ha tényleg sikerült értelmezni, amit leírtam. Te azt mondtad, hogy még távolról sem tudsz elképzelni történelem órán történő felhasználást. Erre mondtam egy TRIVIÁLIS példát, ami mindenkinek triviális lenne, aki tudja pl., hogy mi van a NAT-ban.


Ha korrektebb példát akartál volna, akkor egy környezetismeret vagy földrajz órára sokkal előbb mondhattad volna, hogy ott nincs értelme. Persze ott is lehet felhasználást találni feladattól függően, de ott már kevésbé egyértelmű.


"Enyhén szólva is csapnivaló a modorod, vagy mindig nehézségekbe ütközik kordában tartani idegrendszeredet?"

Tudom, hogy számodra az objektivitás csapnivaló, ezért reagálsz úgy, mint egy hisztis kisgyerek, de attól még semmit nem mondtam, ami rád, a személyedre vonatkozna.


"Ezt a tanár simán meg tudja mutatni kivetítőn, vagy akár a mindenki padján lévő monitorokon. Na és??? Sokkal hatékonyabb ez, mintha minden gyerek elkezdene pötyögni."

Szintén olyan kijelentés, amit nem tesz ember, aki tisztában van a jelenlegi oktatási módszerekkel és hogy hogy érdemes tanulni.


A gyereknek azért kell egy halom matek feladat megoldani miután a tanár elmagyarázta a táblánál az elméletet és megmutatta, mert úgy tanul a gyerek, ha csinálja. Nem úgy, ha a tanár a táblánál elmagyarázza.

Ezért is preferálják ma már az interaktív oktatást a frontálissal szemben, mert úgy tanul a gyerek hatékonyabban.


Vagyis ezt úgy kellene elképzelni, hogy a tanár ad mondjuk egy linket, mindenki megnyitja a mobilján és mindenki egyedül megpróbálja megkeresni a hibákat, árulkodó jegyeket.

Pl. ha neked nem csak elméletben adták volna le a vita kultúrát, akkor felismernéd az érvelési hibáidat.


"Az ilyen "beszélgetések" helyett a tanárral és az egymás közötti kommunikáció sokkal érdekesebb lesz és célravezetőbb."

Csak sokkal kevésbé fogja a diák elsajátítani a tananyagot és pont ezért nem elméleti úszást meg elméleti tesit kell tartani.


"Szóval, szarabb riposztot már ki se találhattál volna."

Jó volt, csak fel kellett volna fognod, amihez szükséges alapvető ismeret is. Ezek az ismeretek neked hiányoznak.


"Azt látom, hogy te totál mobilfüggő vagy, mert fogalmad sincs arról, hogy azon kívül mi lehet még"

Akkor vegyél szemüveget, mert rosszul látsz.

Nem, csak tisztában vagyok, hogy mennyivel végtelenszer gyorsabb egy csomó minden digitális eszközzel megoldva.

Remek példa egy szöveg lefordítása. Persze, a szótárból szóról szóra kikereshető, de egy telefon gyorsabb.


" és a számodra unszimpi ellenvéleményeket vita nélkül a padlóba döngölöd. Ez eléggé Fidesz tempó... nem?"

Tekintve hogy eddig minden általam kiemelt mondatra objektív kritikát hoztam fel, így nem.

Az viszont eléggé fideszes, hogy elkezdesz rólam hazudozni, hogy sértegettelek, amit nem tettem és emiatt bevágod a hisztit, mint egy óvodás.


"Miért nem mindjárt kitalálod, hogy tanár se kell, meg jó kis beszélgetések, viták se"

Kérlek tanulj meg olvasni, mert rettentő kínos olvasni a válaszaid, még csak távolról se sikerült a felvetéseimre reagálnod.


"Nem kell az úszómedence se minden órára, mint ahogy mobil se, de ettől még mind a kettő használatát kiválóan meg lehet tanulni a maga idejében."

A mobilt nem az óra előtt veszik el, ahogy a példában az úszómedencét, hanem az iskolába lépéskor.

Elég egyszerű analógia, amit nem sikerült összehoznod.


Ha hasonló lenne a két eset, akkor vagy ez lenne, hogy a telefont a terembe lépéskor kell elvenni és szünetre visszakapják.

Vagy az lenne, hogy az úszómedence egy felfújhatós úszómedence lenne, amit a szünetekre leengednek és minden órából kétszer 20 perc azzal megy el, hogy fel kell fújni/feltölteni és leengedni.


"Ez a gyerek azt tanulja, hogy a mobilt mindenhol használhatja, és csak az jó mindenre, és nincs is más megoldás. Áhhh...ez a gyerek biztosan nem fogja folytatni otthon a mobilozást "

Igen, ciki, amikor nem megy az olvasás.

Ahogy a példámban is írtam, akkor jó, ha megtanulja használni a papír alapú szótárat és a fordítóprogramot is.


Vagyis nem, nem az a cél, hogy mindig rá legyen kényszerítve a telefon használatra, viszont szükséges, hogy olyan szinten használja és legyen olyan informatikai ismerete, hogy egy adott helyzetben mérlegelni tudjon és ennek megfelelően kialakítani egy tervet, ami alapján megoldja a feladatot a legjobb optimálisabban.


Egyébként nem tudom, hogy mennyire lehet vakon az, aki szerint ma azért használják annyit a telefont, mert azt gondolják, hogy mindenre jó. Ezen logika alapján pont, hogy a számítógépet vagy laptopot preferálnák, mert hatékonyabb használni és változatosabban is lehet, mégis telefont használnak.

Csak a valóság cáfolja a felvetéseidet, ehhez még én se kellek. :DDD


"Szarabb példát nehezebben tudtál volna mondani."

Neked azért sikerült, őstehetség vagy a szar példákban. :)


"Ezt miből is szűrted le? A demagógiagyártásod szakértelme valóban nyilvánvaló, de egyebekben itt még jeleskedni másban nem láttalak."

Itt megint látszik, hoyg valaki nem tud olvasni.

Elég egyértelműen kiemeltem és elmagyaráztam a problémás kijelentéseket.


"Hát, lehet, hogy te nem, de embert még nem láttam, aki rövid távon belül ne emlékezett volna arra, hogy melyik napon evett utoljára."

"rövid távon"

Gratulálok, senki nem rövid távról beszélt, hanem úgy általánosságban. Az emberek többsége egyetlen egy napot sem hagy ki, így nem emlékszik ilyen napra.

Pont erről szólt a telefonra vonatkozó mondat is, mivel mindennap használja, így nem emlékszik ilyen napra.


Ha pedig nem hasnzálja mindennap, akkor rövid távon erre ők is emlékeznének, ezért is hülyeség a kijelentésed. :)


"Nem kellene mellébeszélni. Senki nem állított olyat, hogy a függőség kialakulása tuti, csak arról, hogy ennek a veszélye nagyon is létezik."

De, implicit ezt jelenti a linken lévő mondat. Arra utal azzal, hogy nem emlékeznek, hogy mikor volt utoljára olyan nap, amikor nem használták volna.


"Eddig csak frocliztalak ezzel a "Szarabb példát nehezebben tudtál volna mondani" mondatoddal, de erre aztán különösen jól illik"

Javítom, csak nem sikerült felfognod a leírtakat, mert funkcionális analfabéta vagy.


"Ez nagy igazság, de mi köze ennek az egész témához? Úgy képzeled, hogy az iskolások mindegyike ilyen???"

Ez mutatja a legjobban, hogy mennyire nem fogtad fel az általam leírtakat.

Pont azt magyaráztam, hogy már a cikk, amit belinkeltél vagy valaki más, annak sincs semmi köze a témához.


A digitális detoxifikációról szól, viszont ez az intézkedés a kormány részéről nem erről szól és nem segíti elő. Ez - ahogy azon a linken le van írva - kizárólag az egyénről szól egyedül.

Tehát ha még szerinted se képes erre egy iskolás önmagában, akkor pláne nem volt értelme ezt belinkelni.


"Mondom, hogy te nem láttál még gyereket számítógépes játék előtt. Te mintha valami másik bolygón élnél, barátom!"

Nem, csak veled ellentétben én tisztában vagyok a témában zajló kutatásokkal és azok eredményeivel.


"Ne! Anya, Apa! Haggyá' má'... Nem megyek, és kész! Nem érdekel... Még hisztérikusan sikoltozót is láttam gyerekből,"

Másik példa, hogy nem tudsz olvasni.


A kijelentésem a számítógépes játék és a gyerek agresszivitása közti kapcsolatról szólt. Azért mert nem ugrik a gyerek arra, ha csicskáztatod, az önmagában nem agresszió.

Azért, hogy szerepeljen erről is a kutatási eredmény: [link]


"Ebből látszik, hogy nagyjából csak sztereotípiáid vannak a kényszeres alkalmazáshasználat pszichikai hátterét kutató eredményekről."

Nem, ebből látszik, hogy én értek hozzá, veled ellentétben.


"Pl.:"

Jó példa, kicsit se szar.

Megmutatnád, hogy az instagram az milyen játék? Gen Z vagyok, de még életemben nem hallottam az instagram nevű játékról.


Igen, hát, mondanám, hogy szarabb példát nem tudsz, de valószínűleg tudsz és megint elkezdesz majd bőgni, mint egy gyerek.


"Figyuszka! Mi lenne, ha a saját elképzeléseidet végre visszaigazolnád szakoldalakról? - ha már annyira nagymenőnek érzed magad a témában."

Eddig is megtettem, mégse sikerült felfognod.

Én írtam a #12-es választ, amiben egyértelműen linkeltem tanulmányt, ami rámutat arra, hogy a jól felhasnzált digitális eszközök javítják a diákok teljesítményeit, ezért pont az volt végig az álláspont, hogy jó felhasználásra kellene tanítani őket, mert itt jelenleg két véglet van. Vagy hagyjuk, hogy agyatlanul használja, vagy tiltsuk el, hogy használja.


Mindkettő szellemi fogyatékos megoldás. Csak máskor fejti ki a hatását és máshogy.


"Megsúgom neked, hogy egy szakértő oldalt se fogsz találni, aki a mobilfüggőség veszélyeit ne tartaná reálisnak."

Megsúgom, hogy amikor megtanulsz olvasni, akkor nagyon megfogsz lepődni, mert ezt sehol nem tagadtam.

Csak pont úgy lehet elkerülni a függőséget, ha megtanítod őket, hogy hogyan kell használni az eszközt, mert az eltiltással csak annyit érsz el, hogy ez a függőségnek történő kitettség suli utánra csúszik, ahol a szülő nem is rendelkezik a megfelelő szintű tudással, hogy oktassa erről a gyereket, míg a tanárnak - a NAT szerint - kellene, hogy legyen ilyen tudása.


"Hol??? Amikor a pad alatt nyomja? A szünetben? Nincs erre semmi kidolgozva a tantervben"

Az lenne a feladat, hogy ha hozzányúlunk a telefon használathoz, akkor az általam leírtakról beszéljenek és kerüljenek bele a NAT-ba.


Egyébként a NAT-ban van erről szó, pl:

"Fontos cél a digitális kompetencia fejlesztése is, az IKT-eszközök tudatos és kreatív alkalmazása. "

[link]


"a tanár rászól, amikor a gyerek nyíltan az ókori Egyiptomról szóló töriórán a mobilján meztelen néniket néz. Mit vársz el ilyenkor a felnőttől?"

Ha a tanár eddig se tudta fegyelmezni, elvenni a telefont, akkor ezután se fogja tudni, szóval ezzel csak azt igazolod, hogy ez az intézkedés se megoldás.


"Mondom! Te valami másik bolygóról cseppentél ide."

Nem, csak veled ellentétben tisztában vagyok a jelenlegi kutatási eredményekkel. Te még a NAT-tal se pedig tök ingyen elérhető és el tudod olvasni, ezért hazudtad, hogy nincs benne, ami benne van. :)


"Tehát a gyerekben soha nem fog kialakulni kényszeres alkalmazáshasználat, ha a 10. szülinapjára mobilt kap, csak az a lényeg, hogy ne tiltsuk a használatától"

Cuki, hogy úgy próbálsz vitatkozni, hogy távolról se sikerül felfogni az állításom. :DDD

Csak, hogy tisztázzuk, nem használtam semmi nagyon magas, elvont koncepciót vagy fogalmazás struktúrát. Vagyis ha egy érettségiző gyerek szintjén menne a szövegértés, akkor sikerült volna értelmezned, amit leírtam.


Mégegyszer, mert láthatóan túl okos vagy a nagyon jó példáiddal.

A függőség veszélye VÉGTELEN DOLOG esetében fennáll, a mobilhasználat egy a sok közül, de erre a megoldás az, hogy megtanítjuk nekik, hogy hogy kell jól használni, amíg oktatási intézményben vannak és van ott egy felnőtt, aki taníthatja. Mert ha már nincs ott felnőtt, akkor garantált, hogy függő lesz.


"Nem? Hát akkor mitől? Azért ez a függőség baromra létezik a nagyvilágban. Mégis mi alapján húzod meg a határt?"

Ez megint jól mutatja, hogy vakon vagy a kérdésben. Nem az én definíciómról van szó, hanem a hivatalos, nemzetközileg kutatási munkákban is használt definícióról, ami szerint a használat ideje nem számít.


De itt van konkrétan a releváns rész: "People with addiction lose control over their actions. They crave and seek out drugs, alcohol, or other substances no matter what the cost—even at the risk of damaging friendships, hurting family, or losing jobs."

[link]


Ha az adott diák a feladatait ellátja. Időben ér az iskolába, tanul, házit ír, nem megy az evés, alvás rovására, de ezenkívül minden szabadidejében játszik, akkor nem számít függőnek és lehet, hogy ezt úgy csinálja, hogy napi 6 órákat játszik átlagban.


"Milyen okból kezdene egy 10-12 éves gyerek meghúzni egy határt, és mi a búbánatos tökért tenne ilyet, ha annak használatát élvezi, és egyre jobban élvezi?"

Szerinted a gyerekek élvezik az éhezést? Vagy az alváshiányt? Láthatóan nem találkoztál még gyerekkel.


"És nem ártana, ha velem vitatkoznál, és nem magaddal, ha már nekem írsz."

Miért nem fogadod meg a saját tanácsodat? Nem volt olyan érvem, amit sikerül volna 100%-ban felfognod és arra válaszolnod.


"Akkor mit válaszolgatsz úgy, mintha egy szóval is írtam volna a tiltás szükségéről??? Kompromisszumról írtam! "

Látod, nem sikerült felfognod azt amit állítottam. Ez is jól bizonyítja.

Te a jelenlegi intézkedést véded és a kommentem jelentős része szól arról, hogy a jelenlegi intézkedés mellett a kitiltás valósul meg.


"Légyszi', ne menj már át Fideszbe, jó?"

Nyugi, nem akarok a pártodban lenni. :)

aug. 31. 00:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/37 anonim ***** válasza:

#25

"Már megint magaddal vitatkozol. Elhiszem, hogy mindenképpen politikai kérdést akarsz csinálni ebből a mobilos dologból, de a Fidesszel szembeni unszimpátiádnak azért nem kellene vakítani."

Rád nézve kínos, hogy nem tudsz olvasni, nem rám. Semmilyen politikai kérdést nem csináltam, de megmutattad megint, hogy a középiskolás szintet se ütöd meg. :)


"Nem bonyolult mondat, ami azt jelenti, hogy a #21 sem ért egyet azzal, hogy az iskolából teljesen kitiltsák a mobilt"

Nem ezt jelenti, kedves idióta. Bocs, ezek után nincs jobb szó.

Ez arra vonatkozik, hogy a kormány által bevezetett intézkedés papírforma szerint mi.


Ezzel a kijelentéssel azért nem értettem egyet, amit nem sikerült felfognod, mert elég egyértelműen leírtam, hogy a jelenlegi szabályozás, akármennyire kiskaput ad a tanároknak, a valóságban olyan körülményes a szabályozás ezen része, hogy majdnem azzal egyenértékű, mintha kitiltanák, ha az iskolák be akarják tartani a hozott jogszabályt.


"De mi nem is a tiltás gyakorlatáról írtunk, hanem a kompromisszumos megoldásokról"

Akkor tanulj meg olvasni, mert a kérdés a jelenlegi intézkedésről szólt és nem arról, hogy te mit haluztál ide.


"Lesz majd arra precedens, hogy velünk vitázz, és ne a saját démonaiddal?"

Lesz majd arra precedens, hogy azt értelmezed, amit leírtam és nem kitalálsz valamit, amit senki nem mondott?


Mert én jót röhögök, hogy nem tudsz olvasni, de a vita nem halad.

Egyetlen egy érvemet se sikerült most se érintened, mert nem fogtad fel az álláspontomat.


"Hm. Azért tájékozódni is kellene előtte."

Igen, tényleg ezt kellene tenned.


"Ugye belátod, hogy azért itt nem a Fidesz uralkodik, és éppenséggel nem ezekre az országokra jellemző a haladást elgáncsoló ideológia ápolása? Vagy ide is elér a Fidesz keze?"

Ugye sikerül belátni, hogy sehol nem beszéltem a fideszről és távolról sem tartalmazza a kommentem a fideszt?


Te azt gondolod, hogy minden a fidesz körül forog, én nem. Szar életed lehet, ha mindent így értelmezel, de ezen én nem tudok innen változtatni.


"Felteszem, azért az említett országok valahogy le tudták küzdeni az általad úgy bemutatott problémákat, mint megoldhatatlanok."

Felteszem, hogy gőzöd nincs, hogy melyik országban mi a szabályozás. Ha már pl. Hollandia van kiemelve, mint új ország. Semmi kötelező szabályozást nem hoztak. A mi kormányunk kötelező szabályozást hozott.


A legtöbb nyugati országban pont azért nem fordulnak elő ezek a problémák, mert a kormányok azt mondják, hogy "itt egy tervezet, ha akarjátok vegyétek át, akár csak egy részét, de ha nem akarjátok, akkor nem kell".

Az iskolák a saját lehetőségükhöz mérten alkalmazzák ezeket a nyugati országokban, míg nálunk ez nem választás kérdése, ahogy láttuk a Madách iskola esetében.


"márpedig nem tűnik hatékony megoldásnak az, hogy ami van, létezik, és ellentmond az érveléseidnek, arra az a megoldásod, hogy rádobod a láthatatlanná tevő köpenyt."

Egyébként sehol nem cáfol. Azért mert létezik valami még nem lesz jó, akkor se ha a többség használja.


A börtön a bolygó legtöbb országában nem egy jó hely. Amerikában sem az, viszont a skandináv országok híresek a luxus börtöneikről.

A helyzet az, hogy annak ellenére népszerűbb a kevésbé élhető börtön koncepciója, hogy rosszabb magasabb visszaesési rátát okoz. Amerikában 10-ből 6 ember szabadulása után megint bűnözni kezd, míg pl. Finnországban 10-ből 3 ember esik csak vissza.


A börtönnek a társadalomba való integrációt kellene elősegítenie, mert hosszútávon ez előnyösebb.

Ahogy az iskolának a digitális eszközök megfelelő használatát kellene elősegítenie, mert ez az előnyösebb.


Egyik se a népszerűbb megoldás a bolygón, de a valóság még az marad, hogy erre kellene törekedni.

Gondolom ezt se sikerül felfogni és megint elkezdesz fideszezni.


"Mindez a te véleményedet támasztja alá, vagyis semmit se kell tenni a mobilokkal"

Még mindig nem ezt mondtam, tanul meg olvasni.


"de nem úgy tűnik, hogy komolyan venné mindenki konszenzussal."

Igen, a fentebbi börtönös példám is erről szól egyébként, hogy nem az optimális megoldás van bevezetve a legtöbb helyen.


"Ehhez a témában sokkal jártasabbnak kéne lennem"

Nyugi, ettől még nagyon messze vagy. Egy korrekt középiskola elvégzésével kellene kezdeni.

aug. 31. 00:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/37 Pombe ***** válasza:
0%

#26: "Akkor miért nem történik ez meg?"


Mi nem történik meg??? Ne röhögtesd már ki magad! Ha valaki könnyedén kezel egy érintőképernyős tabletet, vagy notebookot, nehogy már annak nagy kunszt legyen átállni egy mobilra! Legalább tudnál kifacsarni magadból valami majdnem ésszerű ellenvetést is. Az Internetkezelés veszélyei meg a PC-ken is tök ugyanúgy oktathatóak, de ez az egész csak egy gondolatkísérlet volt. Írtam, hogy ha az a képtelen helyzet állna elő, hogy sosem látott volna mobilt, akkor...


És még te járatod a szád a funkcionális analfabetizmusról? :DDD


#26: "ennek ellenére a felnőtt lakosság esetében sem látjuk azt, hogy ez sikerült volna."


Mi nem sikerült??? Volt ilyen kísérlet, hogy embereket elzártak 10 éven át a mobilhasználattól, és csak tableteket használhattak, majd utána képtelenek voltak mit kezdeni a mobillal? Mondd! Te azt hiszed, hogy ekkora állatságot el tudsz velem hitetni? Melyik ujjadból szoptad ezt a sosemvolt kísérletet? Koma! Határozottan emlékszem arra, hogy amikor az első okos mobil a kezembe került, már akkor rögtön szörfözni kezdtem rajta, pedig még annyi előképzettségem se volt, mint amit adott volna egy jó kis tablet.


Nem a valóságról volt szó a fiktív példámban, hiszen a gyerekeknek van mobilja, és már rég tudják kezelni, amikor a suliban találkoznak majd ezekkel az érintőképernyős cuccokkal. Az égvilágon semmi gondja nem lesz egy gyereknek se azzal, hogy az érintőképernyősön tanultakat könnyedén alkalmazzák azonnal a mobiljukon, amikor majd kilépnek a suliból. Mitől kerülne mobilhasználati hátrányba egy gyerek, csak azért mert a suliban nem nyomkodja a mobilt? Ha nem 12 órán át nyomkodja, hanem 6 órán át naponta, akkor végzetesen lemarad a világtól? Másrészt meg lesz direkt mobilra is célzott óra. Mit nem tudsz felfogni a töpörödött agyaddal azon, hogy nem kitiltásról írunk, hanem csak ésszerű kompromisszumról?


#26: "Nekem is van rokonom, aki évek óta használ laptopot, de amikor egy okos telefont kapott, akkor nulláról kellett elmagyarázni a legalapabb dolgokat is, amiket a laptopon már tudott."


60 éves volt a rokonod? És érintőképernyős volt a laptop? Nyilván nem. Akkor ki is kettőnk közül a funkcionális analfabéta? Tablet volt? Vagy esetleg tablet PC? (gyengébbek kedvéért, vagyis neked, ez funkcionálni tud mind a kettő "formában"). És Android vagy iOS op.rendszer volt rajta? Mert ezek vannak a mobilokon is. Ha ezek voltak, és így se ment neki, akkor a rokonod inkább 100 éves lehetett... Koma! Ne erőltess egy olyan témát, amihez még alapvető szinten se értesz...


#26: "A jelenlegi számok nem támasztják alá az ideböfögött kijelentésedet:

[link] "


Figyuszka! Elolvastad te ezt a cikket? Nem gond, hogy hullára semmi köze a vitatémánkhoz? Szerinted ez azt támasztja alá, hogy aki pl. tableten dolgozott, az képtelen volt átállni mobilra? - bár volt neki, de soha nem használta, még otthon se, mert nem tudott vele mit kezdeni?


A cikk egyszerűen erről szól: "A 2018-as jelentés szerint Magyarország rendszeres internethasználat és digitális képességek terén elmarad az EU átlagától."


A gyerekek egy érintőképernyős és opcionálisan klavis tableten nem képesek megtanulni Internetezni? És a tablet után nem tudnak mit kezdeni a mobiljukkal? Vagy mit akarsz nekem itt bemesélni? Biztos vagy te abban, hogy tudod, mit jelent a funkcionális analfabéta?


#26: "Igen, így nőtt fel az előző generáció."


Hogy? Mármint képtelen volt átállni tabletről mobilra? Te tényleg hülye vagy... :D


#26: "Ez nem túlmisztifikálás kérdése. Tudom mi ma a tananyag az iskolákban..."


Nem gond, hogy olyan eszköz apparátus és koncepció nem létezik még egy iskolában se, amiről vitázunk? - és amiből te nem hogy egy szót se- de még a névelőket se érted?


#26: "Miért veszed magadra? Vagy olvasni nem tudsz?"


Ezt írtad úgy, hogy az égvilágon semmivel se bántottalak meg: "Szarabb példát nehezebben tudtál volna mondani"


Lehet, hogy nálatok hulla természetes dolog, hogy ömlik a szar szó a szátokból, de nálunk az ilyen fajtát suttyónak tartjuk, akinek komoly problémái vannak az érzelmi intelligenciájával, ha meglepődik azon, hogy valaki ezt miért veszi magára... Azért veszem magamra, mert nekem mondtad.


#26: "Ezért is preferálják ma már az interaktív oktatást a frontálissal szemben, mert úgy tanul a gyerek hatékonyabban."


Értem. Csak még azt nem, hogy ezt pl. a klavis tablet hogyan torpedózza meg. Szvsz, még a hülye is értette volna, hogy egy központosított, szabályozott interaktív oktatás sokkal hatékonyabb azzal szemben, amikor - mint írtam -, tan'úr'! Nem találja a linket! Lemerültem! Nincs térerő! Otthon hagytam... stbstb.


Erre valami értelmeset? Ja... Tőled? Reménytelen...


#26: "Nem, csak tisztában vagyok, hogy mennyivel végtelenszer gyorsabb egy csomó minden digitális eszközzel megoldva."


És a tablet nem digitális eszköz, ugye? Tudod mivel legyél inkább tisztában? Hogy csak úgy nem illik odaböfögni valakinek a véleményére azt, hogy szar. Főleg neked nem illik, aki hullára hülye a témához és a digitalizációhoz. A digitalizáció és a mobiltelefon nem rokonértelmű szavak, és a digitalizáció a tabletekkel, meg még sok minden egyébbel is kivitelezhető, és történetesen az oktatásban az így alkalmazott a digitalizáció nagyságrendekkel hatékonyabban fog működni, mintha csak pusztán a mobiltelefonokra hagyatkoznánk.


#26: "A mobilt nem az óra előtt veszik el, ahogy a példában az úszómedencét, hanem az iskolába lépéskor."


Rohadtul nem érdekel mikor veszik el, mivel mi arról írunk folyamatosan, hogy ne vegyék el a gyerekektől a telefont, és kompromisszumos megoldást kell keresni helyette. Te ezt azért nem érted már 50 megjegyzés óta, mert nem találkoztál még a kompromisszum szóval? Nem tudod mit jelent?


#26: "Gratulálok, senki nem rövid távról beszélt, hanem úgy általánosságban."


Nem lehet hosszú távon emlékezni arra, hogy mikor ettél utoljára, mert akkor már éhenhaltál. Miről beszélsz már megint össze-vissza? jóember! :D


Arra sok ökörségre nem térnék ki, amikkel traktálsz... De...


#26: "Eddig is megtettem, mégse sikerült felfognod."


Ami nem volt egy deka se, azon nem sok minden felfogni való van. Eddig ez egyetlen linked a #26-ban volt, de annak se volt semmi köze a témához.


#26: "De itt van konkrétan a releváns rész:"


Ugye tudod, hogy ez nem a mobilra specifikált? Nem inkább ez illik ide?

[link]


Végig arról írtunk, hogy az a probléma, hogy a mobil nyilvánvalóan magában hordja állandóan a veszélyt a függőségre, és a veszély értelemszerűen annál inkább nő, minél többet használja a gyerek. És ha a gyerek a rabjává válik, azt csak egyszer észreveszed, de az már baj! A határt már rég átlépte. Addig nincs baj, amíg értelmesen használja, de eleinte ez így van mindegyik gyereknél. Nem tudod hol a határ, mert az átbillenés pillanatát nem fogod észrevenni, csak akkor, amikor már nehéz a visszaút. Mire mész azzal ebben a vitában, hogy leírod nekem, milyen a normális mobilhasználat??? Én is tudom! Na és???


Másrészt az oktatásban messze nem csak az a gond, hogy ki a függő és ki nem, mert a nem függőt is simán befolyásolja. A gyerek figyel az órán, tetszik is neki, de a pad alatt rezeg a telefon, hogy gyorsan, gyorsan, inkább figyelj rám, és egyébként is üzit hagyott a szép csajszi is, aki... vagy a film, ami baromira tetszett tegnap, és alig várod a folytatását, mert a Videa szerver tegnap éppen meghasalt, de most jó... és így tovább és tovább. Hiába jó a tanár, hiába tartja érdekesnek a nebuló a történetet, ha az állandóan gyereket zaklató mobil képes még az óra tananyagánál is érdekesebb dolgokat mutatni neki, és ennek az esélye 10-20 üzenetből, értesítésből előbb vagy utóbb bejön.


#26: "A függőség veszélye VÉGTELEN DOLOG esetében fennáll, a mobilhasználat egy a sok közül"


Nyilván az a legveszélyesebb, ami mindig kéznél van, amit mindig használ a gyerek, és ami mindig hat rá. Ezt kontrollálni nagyon nehéz, mert nem tarthatod a dolgot állandóan kontroll alatt.


#26: "Te a jelenlegi intézkedést véded"


Azért suliban nem a te képed volt kinn a büszkeségeink táblán, ugye? :D


#26: ""Légyszi', ne menj már át Fideszbe, jó?"

Nyugi, nem akarok a pártodban lenni. :)"


Azzal kezdtem, hogy nálam jobban senki se utálja a Fideszt. Hmmm… Biztos, hogy az önéletrajzodban nem kellene helyet szorítanod a funkcionális analfabéta szavaknak is? :D

aug. 31. 03:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/37 Pombe ***** válasza:
0%

#27 "Rád nézve kínos..."


Igen... nyomod az agyatlan sódert... uncsi...


#27 "Nem ezt jelenti, kedves idióta. Bocs, ezek után nincs jobb szó."


Húúú, de nagyon, nagyon ostoba vagy... :D - a #21 ezt írja a #19-ben.


#19: "A diák reggel az iskolába lépés előtt is telefonozhat, meg amikor vége az órájának, akkor is."


Vagyis a szünetekben nála lesz a mobil, nem vették el tőle az iskolába lépéskor.


#19: "Amikor órán szükség lesz digitális eszközre akkor ezentúl is használják majd."


#27: "a jelenlegi szabályozás, akármennyire kiskaput ad a tanároknak, a valóságban olyan körülményes a szabályozás ezen része, hogy majdnem azzal egyenértékű, mintha kitiltanák, ha az iskolák be akarják tartani a hozott jogszabályt."


Te egyszerűen leírtad, hogy ha le kell adni a telefont az iskolába lépéskor, akkor az rengeteg problémával jár. Minden ottani érveddel egyetértettem.


A #22-ben írod: "Továbbá, ha órán használhatónak kell lennie, akkor úgy kell tárolni, hogy szállítható legyen"


A #19 azt írja, hogy szünetben is használhatják a mobilt. Nem tudom mi az elképzelése kompletten, de amit te írsz, ahhoz biztosan semmi köze nincs. Csak beszélsz bele a levegőbe... :)


#27: "Akkor tanulj meg olvasni, mert a kérdés a jelenlegi intézkedésről szólt és nem arról, hogy te mit haluztál ide."


Haluz? És közben enyhe rángást érzel? Kissé aggódok érted...


Koma! Ha úgy érzed elkanyarodtam a kérdéstől, akkor ne válaszolj rá! És főleg nem hülyeségek tömkelegét...


#27: "Ha már pl. Hollandia van kiemelve, mint új ország. Semmi kötelező szabályozást nem hoztak. A mi kormányunk kötelező szabályozást hozott."


Félelmetes vagy öreg! Te mindig az ujjadat használod információforrásként? A hülyeség kiapadhatatlan bőségszaruja? Ha nem megy angolul, akkor magyarul megy? Ha nem, akkor hívd át Pistikét a szomszédból, ő majd segít...


[link]


Ez még 2023-ban...

Idézve: "Egyre több országban tiltják be a mobiltelefonokat az iskolákban... Hollandiában pedig január 1-től fog életbe lépni a tiltás."


[link]


Az .NL a holland domain (bár fogalmad sincs mik ezek), vagyis ez echte holland oldal.


Itt még leírják a technikát is, hogy telefonokat hogyan, hol tárolják. Félelmetesen ostoba vagy.


Ez már a mobiltelefon betiltás után van 6 hónappal, szintén holland nyelvű jelentés, és szerintük mobil nélkül sokkal jobban zajlik az oktatás.

[link]


Fordító: "Mára elült a por, elmúlt a pánik, sok tinédzser elégedett a mobilmentes iskolai léttel... Észreveszem, hogy a diákok koncentráltabbak az órán. Az első 5 percet gyakran azzal töltöttem, hogy megpróbáljam elvenni a telefonokat. Ez már nem szükséges. A mobiltelefonok most vagy otthon vannak, vagy a szekrényükben, és ez nyugalmat ad. A diákok figyelmét többé nem vonják el a hangjelzések és a rezgések"


És itt van az, amit mondtam, hogy simán lehet pótolni más eszközökkel is a mobilhasználatot, és a kontroll sokkal jobban kiépíthető:


Fordítóval: "Szinte minden olyan alkalmazást telepíthet a laptopra, amelyet a tinédzserek használnak."


#27: "Még mindig nem ezt mondtam, tanul meg olvasni."


Tanul meg olvasni? Jó, ha te megígéred, hogy te meg írni... :D


#27: "Nyugi, ettől még nagyon messze vagy. Egy korrekt középiskola elvégzésével kellene kezdeni."


És képzeld el, hogy hol vagy te, ha én messze? A te távolságodat a témától a csillagászati adatbázisokban tárolják, és parszekekben mérik. Mondjuk, az itt nyújtott teljesítményed nem igazán fest rólad hízelgő képet, ha még a 8 ált. iskolás ismereteimmel sem tudsz lépést tartani. :D

aug. 31. 04:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/37 anonim ***** válasza:

#28

"Mi nem történik meg??? Ne röhögtesd már ki magad! Ha valaki könnyedén kezel egy érintőképernyős tabletet, vagy notebookot, nehogy már annak nagy kunszt legyen átállni egy mobilra! "

Igen, funkcionális analfabéta vagy ezek után. Az eredeti állítás tőlem indult és ehhez az ég világon nem volt semmi köze. Próbáltam témánál maradni, de láthatóan nem sikerül felfogni sokadszorra sem, hogy mit állítottam eredetieg.


"Mondd! Te azt hiszed, hogy ekkora állatságot el tudsz velem hitetni?"

Tanulj meg olvasni, emrt láthatóan nem megy.


"Határozottan emlékszem arra, hogy"

Hát, szomorú, hogy erre emlékszel, de alapvető szavak jelentésére nem.


"Mitől kerülne mobilhasználati hátrányba egy gyerek, csak azért mert a suliban nem nyomkodja a mobilt? Ha nem 12 órán át nyomkodja, hanem 6 órán át naponta, akkor végzetesen lemarad a világtól?"

Kérlek, tanulj meg olvasni. Ne válaszolj, amíg nem tudsz stabilan szöveget értelmezni, mert vagy troll vagy, vagy lassan egy retardált szintjén vagy.


Kb. kommentenként 3-szor leírtam vagy 3 különböző kommentben, hogy nem nem mindegy, hogy mire van az a kib*szott telefon használva.

Ha az iskolában TANÍTJÁK az eszköz használatot, akkor nem kerül hátrányba és az eszköz használatot magától nem tanulja meg.


Ha olyan k*rva könnyű megtanulni és egyébként átültetni eszközök között az ismeretet, akkor a Gen Z esetében miért merült fel, hogy van egy réteg, akik használnak mobilt, de nem tudják mi az a fájl vagy mappa?

[link]


"Figyuszka! Elolvastad te ezt a cikket? Nem gond, hogy hullára semmi köze a vitatémánkhoz? Szerinted ez azt támasztja alá, hogy aki pl. tableten dolgozott, az képtelen volt átállni mobilra?"

Én elolvastam, de te ezek szerint nem olvastad el az eredeti állításom, amiről beszélünk, ami nulláról történő eszközhasználatról szólt eredetileg.

Ezt funkcionális analfabétizmusnak hívják.


"Vagy mit akarsz nekem itt bemesélni? Biztos vagy te abban, hogy tudod, mit jelent a funkcionális analfabéta?"

Igen, azt, amit csinálsz. Mert ennek még mindig semmi köze nem volt az eredeti állításhoz.


"Nem gond, hogy olyan eszköz apparátus és koncepció nem létezik még egy iskolában se, amiről vitázunk? - és amiből te nem hogy egy szót se- de még a névelőket se érted?"

Ez is a funkcionális analfabétizmusodat igazolja.

Én végig a kormány jelenlegi intézkedéséről vitáztam és ezt kifogásoltam más kommentben is. Nyugodtan olvasd vissza, bár kétlem, hogy másodjára megérted.


Az eredeti komment, amire először reagáltam a #11-es, ami a kérdező kérdésére válaszolt, a kérdés pedig egyértelműen a kormány intézkedéséről szólt.

Szóval, miután én a #12-es válaszomban reagáltam a #11-re, a #16-os reagált arra, amit leírtam, még mindig a kormányintézkedésről van szó és a #16-ra írtam a #18-as válaszom, ami még mindig a kormányintézkedéséről szól.

Te ebből a #18-as válaszomból idéztél.


"Lehet, hogy nálatok hulla természetes dolog, hogy ömlik a szar szó a szátokból, de nálunk az ilyen fajtát suttyónak tartjuk"

Ezek után tényleg egyértelmű, hogy olyan proli körökben mozogsz, ahol nem tudás alapon különböztetitek meg egymást, hanem ilyen egy-egy szó alapján.

De ez se nem vall értelemre, se nem vall gerincre.


"akinek komoly problémái vannak az érzelmi intelligenciájával, ha meglepődik azon, hogy valaki ezt miért veszi magára"

Az értelmi intelligenciám kifejezetten magas.

Másrészt, ha nem tudod, hogy az érzelmi intelligencia mit jelent, akkor ne használd, mert nem ezt jelenti.


"Azért veszem magamra, mert nekem mondtad."

Ez az egyik legfogyatékosabb kijelentésed eddig.

Ez azt jelenti, hogy ha azt írom, hogy az ebédre evett bableves szar volt, akkor azt is magadra veszed, mert neked mondtam, akkor is ha közöd nincs a bableveshez.


Te ezek után azt gondolod, hogy értelmes vagy? Szerinted egy értelmes ember ilyet leír? Őszintén kérdem.


"Értem. Csak még azt nem, hogy ezt pl. a klavis tablet hogyan torpedózza meg."

Tehát hogyan torpedóz meg valamit, aminek nincs köze a témához, nem releváns, mert nem vezetik be.

Hát, tekintve, hogy én a jelenlegi rendszerről beszéltem, te pedig kiderült, hogy valami álomvilágot hallucináltál ide, így ennek ténye önmagában cáfolja a kijelentésedet.


"Erre valami értelmeset? Ja... Tőled? Reménytelen..."

Írtam már, csak olvasni kéne tudni, ami neked még nem jött össze.

Csak hogy érzékeltessem. A kommented fele egy olyan képzelt példán alapszik, aminek már az elején se volt értelme, mert soha senki nem erről beszélt. A kommentemre válaszolva írtad, a kommentem pedig a jelenlegi intézkedésről szól.


"Hogy csak úgy nem illik odaböfögni valakinek a véleményére azt, hogy szar. Főleg neked nem illik, aki hullára hülye a témához és a digitalizációhoz."

Kicsit se szánalmas...

Software engineer vagyok a világ egyik vezető multijánál. Veled ellentétben kifejezetten tudom, hogy mik ezek az eszközök és hogy hogyan működik a digitalizáció, de te még a "nap" szót se ismered, amit egy óvodás is tud.


"történetesen az oktatásban az így alkalmazott a digitalizáció nagyságrendekkel hatékonyabban fog működni, mintha csak pusztán a mobiltelefonokra hagyatkoznánk."

Erről még mindig nem beszélt senki.

De akkor egyszer menjünk bele. Te egy olyan alternatív univerzumról beszélsz, ahol végtelen pénz van, amire alapozni felesleges, mert ezen az alapon azt is hallucinálhatnád, hogy a telefon nem okoz függőséget és meg van oldva.


Ezzel szemben én végig olyan intézkedéseket hozok, amik nem kerülnek szignifikáns kiadásba, viszont hosszútávon mind a mentális, mind a kognitív képességeit javítaná a diákoknak.

És te ez ellen próbálsz érvelni. Kritikán aluli minden érved, de azért ezzel próbálkozol.


"Te ezt azért nem érted már 50 megjegyzés óta, mert nem találkoztál még a kompromisszum szóval? Nem tudod mit jelent?"

Kedves szellemi fogyatékos naplopó. K*rvára nem erről szólt egyik kommentem se és te pofáztál bele az én kommentjeimbe, vagyis nem sikerült felfognod, amit én írtam le.


Tanulj már meg olvasni. Ez hihetetlen.


"Nem lehet hosszú távon emlékezni arra, hogy mikor ettél utoljára, mert akkor már éhenhaltál. Miről beszélsz már megint össze-vissza? jóember! :D"

Az egyik legjobb példa a szövegértési képességeid hiányára.

Nem éhen halásról beszéltem, te nagyon okos. Vagy szerinted az ember egy nap alatt éhen hal? Mutass már ilyen embert.


Az állítás az volt hogy arra a - gyengébbek kedvéért: EGYETLEN - napra nem emlékszik, amikor utoljára egy falatot sem evett. Érted? Eljutott végre az icipici agyadig, hogy egyetlen napról volt szó és nem folyamatos éhezésről?


"Ami nem volt egy deka se, azon nem sok minden felfogni való van"

De, volt. Csak amikor olyan bonyolult szavakat nem ismersz, mint "nap", akkor érthető, hogy miért okoz gondod megérteni a többi érvemet.


"Ugye tudod, hogy ez nem a mobilra specifikált? Nem inkább ez illik ide?"

Ezen már meg se lepődöm.

Nem kell a mobilra specifikáltnak lennie, mert függőségről van szó, a függőség fogalma a függőség tárgyától függetlenül létezik és mindig ugyanazt jelenti.


A linkeden egyébként sem szerepel a függőség definíciója, csak annak felismerésének módja: "People with a phone addiction may experience anxiety, agitation, and disorientation if they are unable to use their smartphone."

Ez nem magyarázza meg, hogy mit jelent a függőség maga.


"Végig arról írtunk, hogy az a probléma, hogy a mobil nyilvánvalóan magában hordja állandóan a veszélyt a függőségre, és a veszély értelemszerűen annál inkább nő, minél többet használja a gyerek."

És ez az, ami nem igaz, mert nem a használat mennyiségétől függ, hanem minőségétől, de láthatóan sokadjára sem fogtad fel.


"Mire mész azzal ebben a vitában, hogy leírod nekem, milyen a normális mobilhasználat??? Én is tudom! Na és???"

Nem tudod, ezért nem fogtad fel még mindig, hogy nem a mennyiségtől függ.


"First off, I know what you’re thinking: The point that screen time is about quality, not quantity, sounds stupidly obvious. And you’re right. It is stupidly obvious."

[link]

Sikerül lefordítani? "Stupidly obvious", de neked még se esett még le.


"A gyerek figyel az órán, tetszik is neki, de a pad alatt rezeg a telefon"

Megint olyan dolog, amit nem sikerült felfognod sokadszorra.


És ha tanár már megtanította volna, hogy hogyan használja rendesen a telefont, akkor nem rezegne. Ennyi.

Ez a nagy megfejtés.


"Nyilván az a legveszélyesebb, ami mindig kéznél van, amit mindig használ a gyerek, és ami mindig hat rá. "

Ez szintén nem igaz.

A legveszélyesebb, ami tudatmódosító szerhez kötődik, mert önkívületi állapotban olyan tehetsz, amit nem tennél. Ez veszélyesebb.

Egyébként ha már technológia, a mobilnál még a PC is veszélyesebb, mert a mobillal elmehetsz wc-re, elmehetsz a konyhába enni, de a PC-vel ezt nem teheted meg, így ott fogsz előtte összeesni.


"Azzal kezdtem, hogy nálam jobban senki se utálja a Fideszt. Hmmm… Biztos, hogy az önéletrajzodban nem kellene helyet szorítanod a funkcionális analfabéta szavaknak is?"

Igen, ezt hívják disszociatív személyiségzavarnak. Szereted a fideszt, mert fideszesként viselkedsz, de közben utálod is.


#29

"Húúú, de nagyon, nagyon ostoba vagy... :D - a #21 ezt írja a #19-ben."

Igen, ostoba vagy. A #19-es írja a #18 válaszomra, amiben még mindig a kormányintézkedéséről van szó.


"Vagyis a szünetekben nála lesz a mobil, nem vették el tőle az iskolába lépéskor."

Nem, a szünetekben nem lesz, úgy értette, hogy órái után, tehát nap végén és nem első óra után.

Olvasd el a jogszabályt. Az iskolába lépéskor el kell venni a telefont, amit a házirendben rögzített helyen kell elzárva tartani a nap végéig.


"A #19 azt írja, hogy szünetben is használhatják a mobilt"

Nem ezt írja, szarul fogalmazta, mert arra gondolt, hogy az össze óra után használhatják.


"Nem tudom mi az elképzelése kompletten, de amit te írsz, ahhoz biztosan semmi köze nincs. Csak beszélsz bele a levegőbe... :)"

Te vagy egyedül a szellemi fogyatékos itt, mert ő is és én is képesek voltunk felfogni, hogy a jogszabályról beszélünk, ami szerint - akkor már idézem te félkegyelmű:

"3. § (1) A használatában korlátozott tárgy a 2. § szerinti nevelési-oktatási intézménybe bevihető, azzal, hogy a tanuló a használatában korlátozott tárgyat a tanítási nap kezdetén, a tanítási órák megkezdése előtt – kollégiumban a foglalkozás megkezdése előtt – az intézmény házirendjében meghatározottak szerint leadja – a kollégium kivételével – a tanítási nap időtartamára, és azt a házirendben meghatározottak szerint visszakapja."

[link]


Kiemelem, mert nem fogod érteni egyébként: "a tanítási nap időtartamára"

Ez annyit jelent, hogy első órától, utolsó óra végéig.


"Koma! Ha úgy érzed elkanyarodtam a kérdéstől, akkor ne válaszolj rá! És főleg nem hülyeségek tömkelegét..."

Akkor kb. egyik kijelentésedre sem kellene válaszolnom, mert eddig egyetlen egy mondatomat se sikerült felfogni, de még szegény #19-es válaszát is félreértelmezted.


"Te mindig az ujjadat használod információforrásként? A hülyeség kiapadhatatlan bőségszaruja? Ha nem megy angolul, akkor magyarul megy?"

Fogyatékos....

- "The ban is not legally enforceable but may become so in the future."

- "The government said it would be up to individual schools"

[link]


Elég egyértelműen nincs kitiltva semmi, te félkegyelmű. Legalább olyat hazudj, amit nem tart 30 másodpercig megcáfolni.


De ha már más ország, ott van a link az angol példára, ami szintén nem kötelező érvényű:

"He said phone policies were an "operational decision for schools, not something that can be micromanaged from Westminster". "

[link]


"Az .NL a holland domain (bár fogalmad sincs mik ezek), vagyis ez echte holland oldal."

Lol, hallod, nem tudod, mit jelent az a szó, hogy "nap". Igazán visszavehetnél a pofádból, amikor egy nemzetközileg sikeres mérnökkel beszélsz, mert láthatóan fingod sincs, hogy miről beszélsz.


"Itt még leírják a technikát is, hogy telefonokat hogyan, hol tárolják. Félelmetesen ostoba vagy."

Jah, félelmetes, hoyg tudok angolul és tudom értelmezni a cikket, amiben leírják, hogy nincsen semmilyen kötelező intézkedés, hanem az iskolára hagyják.


Nem gyakran találkozok olyan retardáltakkal, mint te, aki fél azoktól, akik tudnak angolul.


"Tanul meg olvasni? Jó, ha te megígéred, hogy te meg írni... :D"

Én örülök, hogy az egyetlen releváns dolog, amit az eddig összes érvemmel szemben feltudtál hozni, az egy elgépelés.

Sokkal értelmesebb lenne ez a vita is, ha neked is csak ennyi hibád lett volna és nem kell leállni magyarázni, hogy mit jelent a "nap" szó. :DDDD


"A te távolságodat a témától a csillagászati adatbázisokban tárolják, és parszekekben mérik."

Uhhh, micsoda beszólás. Kár hogy vannak törtek, így a mértékegység maga teljesen mindegy.

Attól mert 2 objektum távolságát méterben méred még lehet az egyik eset 1 millió méter, míg a másik 0.000001 méter.


"Mondjuk, az itt nyújtott teljesítményed nem igazán fest rólad hízelgő képet, ha még a 8 ált. iskolás ismereteimmel sem tudsz lépést tartani. :D"

Gondolom ezt is beszólásnak szántad, de arról van szó, hogy olyan alacsony szinten vagy, hogy nem tudod megítélni az én szintemet.

Hogy egy szemléletes példán keresztül értsd, te a földről próbálod megszakérteni, hogy én egy 10 emeletes ház tetejéről milyen messzire látok el.


Nem fogod tudni, mert te nem látod, amit én. Mivel nem sikerült még érintőlegesen se megérteni az érveimet, így gőzöd nincs, hogy mit állítottam és mit nem, illetve hogy azok az állítások mennyire helytállóak és mennyire nem.

aug. 31. 06:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!